خانه / News / مایکروسافت نسبت به جلب رضایت کمیسیون اروپا اطمینان دارد

مایکروسافت نسبت به جلب رضایت کمیسیون اروپا اطمینان دارد

به گزارش پولیتیکو (Politico) و همانطور که انتظار می‌رفت، به تازگی کمیسیون ناظر اروپا یک بیانیه‌ی اخطار برای مایکروسافت صادر کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد خرید 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) شرح داد. در ادامه مایکروسافت در پاسخ به بیانیه‌ی اعتراضی کمیسیون اروپا، به نشریه پولیتیکو اعلام کرد که برای پیدا کردن مسیری برای پیشرفت این معامله، خود را متعهد می‌داند. سخنگوی مایکروسافت در این باره گفته است: «ما با دقت به نگرانی‌های کمیسیون اروپا گوش می‌دهیم و مطمئن هستیم که می‌توانیم به آن‌ها رسیدگی کنیم».

خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، بزرگترین معامله‌ی تاریخ صنعت بازی به شمار می‌آید که تاکنون با مخالفت شدید سونی و ابراز نگرانی از سوی قانون‌گذاران اروپایی، ایالات متحده و بریتانیا مواجه شده است.

در حالی که محتوای اخطار اخیر کمیسیون اروپا به مایکروسافت به طور عمومی اعلام نشد، قانون‌گذاران اروپایی ابراز نگرانی کرده‌اند که این خرید می‌تواند توانایی پلی‌ استیشن برای رقابت را با ایکس باکس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد؛ چرا که مایکروسافت مالکیت سری تیراندازی Call of Duty را به دست می‌آورد و سونی این اقدام را غیرقابل جبران توصیف کرده است.

در تلاشی برای رفع این نگرانی‌ها، مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که به سونی یک توافق 10 ساله و قانونی پیشنهاد شده تا هر بازی جدید Call of Duty را در همان روزی که برای ایکس‌ باکس عرضه شود، در دسترس بازیکنان پلتفرم پلی‌ استیشن قرار دهد.

همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهند که جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر عامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، هفته گذشته با مارگرت وستیجر (Margrethe Vestager)، رئیس کمیسیون ناظر اروپا، در زمینه‌ی ضدانحصارگرایی ملاقات کرد تا در مورد نگرانی های شرکت سونی پیرامون اهداف مایکروسافت از خرید اکتیویژن بلیزارد صحبت کند. مدت کوتاهی پس از آن، مایکروسافت سونی را متهم کرد که قانونگذار اروپا را در مورد تعهدش نسبت به حفظ بازی‌های Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن، گمراه کرده است. کمیسیون ناظر اروپا در نظر دارد تا تاریخ 22 فروردین 1402 (11 آوریل 2023) نظر خود را در مورد این خرید احتمالی اعلام کند.

درباره‌ی HoseinKazemi

همچنین ببینید

شخصیت Marvin the Martian و استیج Game of Thrones به MultiVersus خواهند آمد

استودیوی پلیر فرست گیمز (Player First Games) تأیید کرده است که شخصیت Marvin the Martian …