خانه / News / ۱۴ بازی انحصاری مورد انتظار ایکس باکس

۱۴ بازی انحصاری مورد انتظار ایکس باکس

۲ سال از عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس می‌گذرد. با وجود این‌که در طی این مدت برخی عناوین انحصاری درخور توجه از قبیل Halo Infinite برای کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت عرضه شده‌اند اما به وضوح مشخص است که پلی استیشن ۵ در این بازه زمانی ۲ ساله نسبت به رقیب دست بالاتر را داشته است. ۲۰۲۳ یک سال بسیار حیاتی برای ایکس باکس محسوب می‌شود و طرفداران امیدوارند تا سرانجام مایکروسافت بتواند از نقطه نظر عرضه عناوین انحصاری AAA، انتظارات‌شان را برآورده کند. در این مقاله به معرفی ۱۴ عنوان از مورد انتظار‌ترین بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس/اس خواهیم‌ پرداخت. با ما همراه باشید.

Starfield

این اثر، اولین IP جدید بتسدا (Bethesda) در ۲۵ سال اخیر محسوب می‌شود. در واقع، Starfield به راحتی بزرگ‌ترین بازی انحصاری ایکس باکس در سال ۲۰۲۳ است. این در حالی است که از این اثر با عنوان Skyrim فضایی نیز یاد می‌شود. با وجود این‌که این لقب نمی‌تواند Starfield را به گونه‌ی تمام و کمال توصیف نماید اما نمی‌توان این نکته را کتمان کرد که چنین برچسب‌هایی باعث می‌شوند تا انتظار کشیدن برای عرضه Starfield دشوارتر از همیشه باشد. طراحی منحصر‌ به‌ فرد این بازی که یادآور فیلم‌ها و تصاویر ناسا (NASA) از فضا است، تاکنون در نمایش‌های آن به شدت خودنمایی کرده‌ است. Starfield یک بازی جهان‌ باز بوده که فرصت جست‌وجو و ماجراجویی در بیش از ۱۰0۰ سیاره را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. ویژگی‌هایی که باعث می‌شوند تا Starfield به یک اثر به شدت مورد انتظار تبدیل شوند، بسیار زیاد بوده و طرفداران امیدوارند تا این ادیسه‌ی فضایی بتواند توقعات‌شان را برآورده نماید. Starfield در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.

The Elder Scrolls 6

برای بسیاری از بازیکنان، عرضه‌ی یک نسخه جدید برای این فرنچایز محبوب چیزی شبیه به یک رویای بزرگ و ناممکن به نظر می‌رسد. می‌دانیم که The Elder Scrolls 6 در مراحل اولیه‌ی توسعه توسط بتسدا معرفی شد و با توجه به این‌که این استودیو در حال حاضر همه تمرکز خود را معطوف Starfield نموده، بعید به نظر می‌رسد که به زودی‌ عرضه شود. طبق شایعات، The Elder Scrolls 6 هم‌اکنون در مراحل پیش‌تولید قرار داشته و برای عرضه در پنجره زمانی ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ در نظر گرفته شده است. این عنوان انحصاری بتسدا برای کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت و پلتفرم PC منتشر خواهد شد.

Everwild

رِیر (Rare)، از آن استودیوهایی محسوب می‌شود که به ساخت عناوین پلتفرمر معروف هستند. در واقع تعدادی از برترین پلتفرمر‌های تاریخ، از جمله آثار این استودیوی محبوب محسوب می‌شوند. با این وجود، پس از خریداری شدن آن توسط مایکروسافت، شاهد عرضه هیچ عنوان پلتفرمری از سوی این استودیو نبوده‌ایم. در چنین شرایطی، طرفداران انتظار دارند تا Everwild بتواند به یکی از برگ‌های برنده مایکروسافت در نسل نهم تبدیل شود. باید اذعان کرد که نمایش‌های معدود بازی تاکنون مسحورکننده بوده‌اند، اگرچه گزارش‌هایی از ریبوت کامل مراحل توسعه نیز به گوش رسیده است. داستان این بازی در یک سرزمین جادویی با موجودات عجیب با رنگ‌آمیزی دلربا روی می‌دهد. از گیم‌پلی Everwild تاکنون هیچ ویدیویی منتشر نشده و این نشان می‌دهد که مسیر توسعه این بازی تا حد زیادی ناهموار بوده است. حجم اطلاعاتی که حول محور Everwild منتشر شده، بسیار اندک بوده اما به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه این بازی مورد انتظار برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC باشیم.

Fable

به نظر می‌رسد پس از عرضه موفقیت‌آمیز Forza Horizon 5 که با استقبال بالای منتقدین و بازیکنان همراه شد، استودیوی پلی‌گراوند گیمز (Playground Games)، تمام توجهات خود را معطوف ریبوت Fable کرده است‌. با این‌که تاکنون اطلاعات زیادی از این بازی مورد انتظار منتشر نشده، اما نمایش سینمایی Fable نوید یک اثر خارق‌العاده دیگر را می‌دهد. در طی این مدت، شایعات زیادی منتشر شده‌اند که خبر از به مشکل برخوردن پروسه توسعه‌ی Fable داده‌اند. با این وجود، سابقه‌ی پلی‌گراوند گیمز نشان می‌دهد که نمی‌توان به این شایعات چندان استناد نمود. ریبوت Fable در آینده‌ای نزدیک برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.

Senua’s Saga: Hellblade 2

نینجا تئوری (Ninja Theory) با عرضه Hellblade: Senua’s Sacrifice، موفقیت‌های بسیاری کسب نمود و توانست با یک تیم کوچک، اثری درخور توجه را تولید نماید‌. نسخه اول Hellblade، علاوه بر نمایش استعداد بالای استودیوی نینجا تئوری، این حقیقت را نشان داد که بازی‌هایی با بودجه متوسط هنوز هم از پتانسیل بالایی برای موفقیت برخوردارند. پس از این‌که نینجا تئوری توسط مایکروسافت خریداری شد، به نظر می‌رسد که اکنون منابع این استودیو برای عرضه‌ی یک دنباله‌ی درخشان با ابعاد گسترده‌تر، به مراتب بیشتر از گذشته است. این موضوع را از نمایش گیم‌پلی Hellblade 2  می‌توان متوجه شد. گیم‌پلی‌ای که در زمان انتشار آن، بسیاری از بازیکنان نمی‌توانستند باور کنند آن‌چه که تماشا می‌کنند، یک کات‌سین سینمایی نیست. تاکنون تاریخ عرضه Hellblade 2 مشخص نشده اما می‌دانیم که این عنوان مورد انتظار قرار است قدرت کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت را به رخ همگان بکشد. علاوه بر ایکس باکس سری ایکس/اس، بازی Hellblade 2 برای PC نیز عرضه خواهد شد.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

استودیوی جی‌اس‌سی گیم ورلد (GSC Game World)، سخت در حال تلاش بوده تا فرنچایز محبوب S.T.A.L.K.E.R را با عرضه‌ی Heart of Chernobyl احیا کرده و به روزهای درخشان خود بازگرداند. طرفداران از همان نمایش ابتدایی بازی، سخت شیفته‌ی کیفیت بالای آن شده‌اند و این موضوع، انتظار کشیدن برای عرضه‌ی S.T.A.L.K.E.R. 2 را دشوارتر از همیشه نموده است. از نقطه‌ نظر تکنیکی، کیفیت بصری این دنباله مورد انتظار خیره‌کننده بوده و در عین حال، دیده می‌شود که گیم‌پلی آن نیز در قیاس با نسخه اول مدرنیزه شده و مکانیک‌های جدیدی به آن افزوده گردیده است. پروسه‌ی توسعه S.T.A L.K.E.R. 2 با دشواری‌های بسیاری همراه بوده و جنگ اوکراین، احتمال تکمیل مراحل ساخت و عرضه آن را برای مدتی در هاله ابهام قرار داده بود. خوشبختانه در حال حاضر مراحل ساخت بازی به سرعت در جریان قرار دارد.

Redfall

بدون شک Redfall یکی از مورد انتظارترین عناوین این فهرست محسوب می‌شود. در این بازی کوآپ که در سبک شوتر اول شخص قرار دارد، بازیکنان در قالب یک تیم به شکار خون‌آشام‌ها خواهند پرداخت تا شهر را از وجود آن‌ها پاک‌سازی نمایند. با توجه به نمایش‌های بازی، به نظر می‌رسد که Redfall همه‌ی آن‌چه که از یک اثر تولید شده توسط استودیوی آرکین (Arkane) را در ذهن داریم، در خود جای داده است. گیم‌پلی Redfall نکات جالب توجه بسیاری دارد و این موضوع انتظار کشیدن برای عرضه آن را سخت‌تر از همیشه می‌کند. Redfall در سال 2 مه 2023 (12 اردیبهشت 1402) برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد.

State of Decay 3

با این‌که State of Decay 2 در زمان عرضه با استقبال چندان خوبی از سوی منتقدین روبه‌رو نشد، اما عرضه‌ی به‌روزرسانی‌ها و افزونه‌های باکیفیت متعدد باعث شد تا ورق برای این بازی به کلی برگشته و به یکی از عناوین قابل اعتنا تبدیل شود. در شرایط فعلی، طرفداران به شدت امیدوارند تا تیم‌ توسعه‌دهنده بازی بتواند یک عنوان کامل را منتشر کرده و از بروز ایرادات فنی نسخه قبلی جلوگیری نماید. طبق اطلاعات و نمایش‌هایی که تاکنون از این بازی دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که اتمسفر State of Decay 3 تاریک‌تر از نسخه قبلی خواهد بود و اقلیم نامناسب و امراض عفونی، در دنیای بازی باعث ایجاد بحرانی وسیع شده‌اند. در پایان باید یادآور شد که راجع به تاریخ عرضه این بازی تاکنون اطلاعات دقیقی در دست نیست.

Perfect Dark Reboot

استودیوی اینیشیتیو (Initiative)، سخت مشغول کار است تا یکی از مهم‌ترین عناوین کنسول N64 را ریبوت و مدرنیزه کرده و آن را به کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت بیاورد. در این بازی، مخاطبین کنترل پروتاگونیست مشهور Perfect Dark یعنی جوآنا دارک (Joanna Dark) را برعهده گرفته و در دیستوپیایی که وقایع آن در زمان آینده جریان داشته و به بحران اقلیمی مرتبط است، به ماجراجویی خواهند پرداخت. از خبرهای مهمی که اخیراً حول محور Perfect Dark Reboot منتشر شد، می‌توان به پیوستن کارگردان Days Gone یعنی آقای جف راس (Jeff Ross) به تیم توسعه بازی و همکاری استودیوی سازنده با کریستال دینامیکس (Crystal Dynamics) اشاره کرد. این دو خبر باعث می‌شوند تا طرفداران نسبت به موفقیت ریبوت Perfect Dark خوش‌بین‌تر از همیشه باشند؛ با این وجود، تاکنون تاریخ عرضه‌ی دقیقی برای این بازی مشخص نشده است.

Forza Motorsport

به دنبال موفقیت Forza Horizon 5 و استقبال کم‌نظیر بازیکنان و منتقدین از این عنوان، اکنون استودیوی ترن ۱۰ (Turn10) قصد دارد تا با عرضه شبیه‌ساز رانندگی خود یعنی Forza Motorsport 5، توجهات طرفداران سبک ریسینگ را بیش از پیش به سوی خود جلب کند. با این‌که از نظر تکنیکال این بازی می‌توانست نسخه‌ی هشتم سری Motorsport باشد، اما به نظر می‌رسد که این عنوان یک Soft Reboot برای این فرنچایز خواهد بود. ترن ‌۱۰ وعده داده است که شاهد یک شبیه‌ساز رانندگی پرجزئیات خواهیم بود و از نظر بصری، این عنوان حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت. در Forza Motorsport، بازیکنان می‌توانند از بین بالای 500 اتومبیل مختلف که هرکدام با جزئیات بسیار بالا خلق شده‌اند، یکی را انتخاب کرده و در پیست‌هایی جذاب به رقابت بپردازند. Forza Motorsport در سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر می‌شود.

Ark 2

استودیوی وایلدکارد (Wildcard) قصد دارد تا با عرضه Ark 2 موفقیت‌های یکی از بهترین عناوین سبک بقا را مجدداً تکرار کند. نکته جالب توجه راجع به Ark 2 این است که ستاره مشهور سینمای هالیوود یعنی وین دیزل (Vin Diesel)، در این بازی نقش پروتاگونیست داستان را برعهده خواهد داشت. این موضوع نوید این را می‌دهد که Ark 2 نسبت به نسخه قبلی یک داستان درگیرکننده‌تر را روایت نماید. در پایان باید خاطر نشان کرد که Ark 2 در سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد.

Planet of Lana

استودیوی ویشفولی (Wishfully) قصد دارد تا Planet of Lana را در ۳ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ عرضه کند. عنوانی که از نظر بصری خیره‌کننده به نظر می‌رسد و تاکنون موفق شده تا توجهات بسیاری را به سوی خود جلب نماید. تیم توسعه‌دهنده بازی یک دنیای رنگارنگ و دلربا را خلق کرده و در آن به وفور از المان‌های ژانر علمی-تخیلی استفاده نموده است‌. از سوی دیگر، Planet of Lana به نظر رگه‌هایی از یک تجربه سینماتیک ‌را نیز در خود خواهد داشت. این عنوان پازل و ماجراجویی برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم مایکروسافت و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.

Replaced

وقایع این بازی در یک آینده دیستوپیایی جریان دارد. در Replaced، شما کنترل یک هوش مصنوعی (AI) به نام R.E.A.C.H که در بدن یک انسان حبس شده را به دست خواهید گرفت. Replaced یک بازی 2.5 بعدی خواهد بود و شما در مکانی به نام Phoenix City به ماجراجویی خواهید پرداخت. از سوی دیگر، R.E.A.C.H علاوه بر توانایی پریدن از چاله‌ها و موانع مختلف، می‌تواند دشمنان را نیز توسط سلاح‌های خود از پا در بیاورد. طراحی پیکسلی Replaced یکی از فاکتورهای مهمی بوده که توجهات بازیکنان را به خود جلب نموده است. این بازی در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.

The Last Case of Benedict Fox

یکی دیگر از پلتفرمرهای جذاب ایکس باکس در سال ۲۰۲۳، عنوان The Last Case of Benedict Fox خواهد بود. دنیای این بازی جذاب و زیبا تا حد زیادی به آثار لاوکرفت (Lovecraft) شباهت دارد. با این‌حال، مضامین تاریک و ترسناک لاوکرفتی در این بازی توسط رنگ‌های روشن و گرافیک کارتونی به تصویر کشیده شده‌اند. از سوی دیگر، در این بازی شما با چالش‌های مختلفی مواجه خواهید شد‌؛ شکست دادن باس‌هایی با توانایی‌های مختلف و به دست آوردن قابلیت‌های جدید، حل پازل و پرده برداشتن از معمای یک قتل، بخشی از گیم‌پلی و داستان The Last Case of Benedict Fox را تشکیل می‌دهند. این بازی در سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

درباره‌ی HoseinKazemi

همچنین ببینید

شخصیت Marvin the Martian و استیج Game of Thrones به MultiVersus خواهند آمد

استودیوی پلیر فرست گیمز (Player First Games) تأیید کرده است که شخصیت Marvin the Martian …