خانه / News / الکترونیک آرتز دنبال دلیل اصلی مشکلات بازی Anthem روی پلی استیشن 4 است

الکترونیک آرتز دنبال دلیل اصلی مشکلات بازی Anthem روی پلی استیشن 4 است

روز گذشته در خبری به این موضوع پرداختیم که تجربه بازی Anthem، تازه‌ترین ساخته استودیو Bioware (بایوور) روی کنسول پلی استیشن 4 منجر به مشکلاتی همچون خاموش شدن و خرابی کنسول می‌شود. حال کمپانی Electronic Arts (الکترونیک آرتز) به این موضوع واکنش نشان داده و در قالب پستی در وب سایت رسمی این کمپانی از بازیکنان درخواست کمک کرده است.

در قالب این پست که توسط مدیر انجمن‌های کمپانی الکترونیک آرتز منتشر شده، اعلام شده است که کمپانی مذکور در حال جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با مشکلات بازی Anthem روی کنسول PS4 و در نهایت پیدا کردن علت اصلی آن است. وی در ادامه از بازیکنانی که مشکلات مربوطه به کنسول آن‌ها لطمه وارد کرده است، خواسته است ضمن مشخص کردن مواردی همچون مدل کنسول و PSN ID، اطلاعات مربوط به شرایط وقوع مشکلات را به اشتراک بگذارند. کمپانی الکترونیک آرتز امیدوار است با کمک این اطلاعات به منشا مشکلات دست پیدا و از وقوع آن‌ها جلوگیری کند. تا‌کنون در این پست بیش از هزار پیام مربوط به مشکلات بازی Anthem روی کنسول PS4 ثبت شده است. این حجم از پیام بدان معنا است که مشکلات فراگیر است و بسیاری از بازیکنان از آن‌ها رنج می‌برند.

یکی از کاربران وب سایت ردیت با نام کاربری katcher12 راهی برای جلوگیری از مشکلات بیشتر پیدا کرده است. طبق اعلام این کاربر مشکلات به وجود آمده به واسطه بازی Anthem به دلیل شباهت‌شان با مشکلاتی که در سال‌های گذشته توسط بازی دیگری ایجاد شده بودند، قابل حل هستند. او در این رابطه چنین نوشته است:

تمامی اطلاعات شما همچنان روی فضای ذخیره‌سازی کنسول وجود دارند و تنها به صورت موقت غیرقابل دسترسی هستند. این مشکل به راحتی قابل حل است.

برای رفع مشکل لازم است وارد Safe Mode کنسول خود شوید. با فشردن کلید پاور تا زمانی که دو صدای بوق بشنوید، می‌توانید وارد این حالت شوید. حتما از طریق کلید پاور روی کنسول اقدام کنید و با استفاده از کنترلر نمی‌توانید وارد Safe Mode شوید. پس از ورود به این حالت، گزینه Rebuild Database را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید مشکلات را رفع کنید.

چندین سال پیش و در مورد بازی Kingdom Hearts 1.5+2.5HD Remix دقیقا چنین مشکلاتی را تجربه کردم. درست است که بازی متفاوتی این مشکلات را به وجود آورده اما مشکلات و راه حل دقیقا یکسان است. امیدوارم که این راه حل برای کسانی که با وجود تمامی مشکلات فنی بازی Anthem روی سیستم‌های مختلف، همچنان می‌خواهند به این بازی فرصت دهند، مفید باشد. امیدوارم که در این رابطه آموزش صحیح داده باشم. ترجیح می‌دهم که نشنوم مردم در حالی که می‌توانند کنسول بریک شده خود را تعمیر کنند، پول‌های خود را برای خرید یک کنسول جدید هدر بدهند.

همان‌طور که در بند آخر اعلام شده است، کرش کردن کنسول پلی استیشن 4 در هنگام تجربه بازی Anthem را نباید لزوما به معنای بریک شدن کنسول دانست. به نظر می‌رسد این بازی به جای اینکه باعث شود کنسول به صورت کامل غیرقابل استفاده شود، موجب می‌شود که کنسول به صورت یکسره کرش کند. کمپانی الکترونیک آرتز هیچ اشاره‌ای به امکان بریک شدن کنسول‌ها نکرده است و تعداد پیام‌های ثبت شده در پست کمپانی که از بریک شدن کنسول به دلیل تجربه بازی Anthem گفته‌اند، کم است. با این حال نمی‌توان با قاطعیت گفت که هیچ کنسولی بریک نشده است، اما اثباتی بر این موضوع منتشر نشده است.

با تمام این اوصاف مشکلات بازی Anthem مهم و نا‌بخشودنی هستند و لازم است هرچه سریع‌تر توسط سازندگان رفع شود. پیدا کردن راه حل توسط یکی از بازیکنان پیش از آن که سازندگان آن را اطلاع‌رسانی کنند، به هیچ عنوان صورت خوشی ندارد. با این حال امیدواریم که کمپانی الکترونیک آرتز با کمک بازخورد‌های مخاطبین هر چه سریع‌تر مشکلات را رفع و از خرابی هرچه بیشتر کنسول‌ها جلوگیری کند.

همچنین ببینید

اسپنسر: حاضریم مدت تعهد پیشین خود مبنی بر ارائه CoD روی پلی استیشن را افزایش دهیم

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبۀ اخیر خود اعلام کرد که حاضر است …