توسعهدهندگان پروژه بلندپروازانه استودیوی پلتینیومگیمز (PlatinumGames) یعنی Project GG، ادعا کردند که ممکن است این بازی در E3 2023 حضور داشته باشد.
در مصاحبه جدید فامیتسو (Famitsu) در مورد قرار ملاقات تاکائو یامانه (Takao Yamane)، مدیر کل سابق بخش لایسنس نینتندو، به عنوان نایب رئیس جدید، بحث Project GG به وسط کشیده شد.
عنوان Project GG در ماه فوریه سال 2020 معرفی شد و در آن زمان به عنوان یک بازی اکشن شامل قهرمانی غولپیکر توصیف شده بود. این بازی دنبالهای برای Viewtiful Joe و The Wonderful 101 و نقطه اوج سهگانه ابرقهرمانی هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) به شمار میرود.
حال در مصاحبه اخیر فامیتسو به نظر میرسد که به دنبال این تصمیم که خود بازیها را منتشر کنند و همچنین سرمایهگذاری از سوی تنسنت (Tencent)، جاهطلبیهای استودیو در قبال این بازی با گذر زمان بیشتر شده است.
وقتی که فامیتسو در مورد وضعیت کنونی توسعه بازی پرسید، هیدکی کامیا چنین پاسخ داد:
من نمیتوانم جزئیاتی از آن را به اشتراک بگذارم (خنده). فقط میتوانم به صورت چکیده صحبت کنم، اما فکر نمیکنم اگر Project GG تنها شامل ایدههای من بود به وسعت امروزی خود میرسید.
Project GG زمانی آغاز شد که ابتدا از هسته بازی رونمایی کردم. آن هسته در تریلر نیز قابل مشاهده است. به بیان ساده، من فقط به موارد موجود در آن ویدیو توجه داشتم.
راهی که برای گسترش آن پیش گرفتیم بیشتر به جاهطلبیهای اینابا (رئیس و مدیر ارشد اجرایی) مربوط میشود. به جای ساخت یک بازی، پیشنهاد اینابا این بود که پلتینیومگیمز از این به بعد به ساخت چنین عناوینی بپردازد.
در پاسخ گفتم که قطعا میتوانیم آن را به صورتی که هسته Project GG را تجسم بخشد، تصور کنیم و امروز به این پروژه وسیع رسیدهایم. شخصا انتظار نداشتم که بازی چنین شکلی به خود بگیرد.
در پاسخ به شباهت این بازی به سایر عناوین اکشن پلتینیوم و پروژههای گذشته کامیا، او گفت که در هسته مکانیک گیمپلی به آنها شباهت خواهد داشت؛ اما اکشن خالص نخواهد بود.
کامیا در ادامه گفت:
عناوین قبلی یک مولفه اصلی داشتند، برای مثال در The Wonderful 101 قابلیت Unite Morph وجود داشت و Bayonetta نیز دارای Witch Time بود. به یک سیستم اصلی مشابه در تریلر معرفی Project GG نیز اشاره شده است.
اگر ما به ساخت آن در شکل اولیه ادامه میدادیم، احتمالا به عنوان یک بازی اکشن خالص تولید میشد. اگرچه جاهطلبیهای اینابا باعث شد این بازی تا حد زیادی گسترش یابد. پس این یک عنوان کاملا اکشن نخواهد بود.
اینابا همچنین افزود که پیش از سرمایهگذاری شرکت تنسنت در اوایل 2020، طرحهای ابتدایی بازی ساده بودند:
این عنوان در مرحله برنامهریزی اولیه، پروژهای بود که میتوانست به یک بازی کوچک یا بزرگ تبدیل شود. از همان ابتدا تصمیم گرفتیم که به عنوان نخستین IP داخلی توسط کامیا توسعه یابد.
اگر به ساخت آن ادامه میدادیم، به یک بازی در مقیاس کوچک تبدیل میشد. سپس سرمایهگذاری تنسنت شکل گرفت و تصمیم گرفتیم چیزی جالب در مقیاسی بزرگتر تولید کنیم. اگرچه اصول بازی از ابتدای کار دچار تغییر نشده است.
در پاسخ به اینکه در چه زمانی اطلاعات بیشتری از بازی منتشر خواهد شد، یامانه گفت:
خوب، بگذارید ببینیم. اگر تصمیم با من باشد میگویم “ماه ژوئن سال بعد در لس آنجلس”. اینطور به نظر میرسد؟
یامانه در مورد اینکه آیا منظور او E3 2023 یا Summer Game Fest بوده است، گفت:
به عبارتی دیگر، تا آن لحظه هیچ اطلاعی نخواهیم داشت. لطفا برای اطلاعات بیشتر منتظر بمانید.
بازی Bayonetta 3 در مراحل نهایی ساخت قرار دارد و در تاریخ 6 آبان 1401 (28 اکتبر 2022) به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.