امروز با نقد و بررسی بازی Nevaeh در خدمت شما دوست داران بازی هستیم بازی در ژانر اکشن و ماجرا جویانه ای تولید شده و شما را به سفری بلند می برد که در آن معما های بسیاری را باید حل کنید . بازی تا الان طرفداران زیادی دست و پا کرده به همین جهت امروز تیم نقد و بررسی IRG Review به تحلیل این بازی می پردازد .
بعضی مواقع وقتی بازی هایی را برای پیش نمایش می گذارند مخاطبان لحظه شماری می کنند که دستشان به بازی برسد و بخواهند آن را بازی کنند ولی در دنیای بازی ها خبری از بازی Nevaeh نبود تا اینکه بعد از انتشار آن سر و صدایی به پا کرد به طوری که کسی فکرش را نمی کرد بازی محبوبی شود .
بازی در رابطه با تنها شهری است که توانسته از چنگ تاریکی در امان بماند آن هم با استفاده از قدرت نور . ولی اتفاقی می افتد که نور از شهر می رود و هیولا های دنیای تاریک به سمت شهر بر می خیزند و از همه طرف به آن هجوم خواهند آورد .
هر چند در کل داستان بازی بی محتوا و غیر قابل فهم است و اطلاعات آن دیر به دست ما می رسد می توان از آن گذر کرد و به سراغ انجام بازی رفت .
گرافیک بازی سیاه و سفید طراحی شده . کمی بازی را غم انگیز کرده است البته سفید هم خیلی کم در بازی به کار گرفته شده است . معمولا بیشتر بازی رنگ سیاه دارد و بعضی از قسمت های بازی و یا مسیر حرکت روشن تر از بقیه است و مگر اینکه ابزار و یا آیتمی در بازی قرار داشته باشد که نور خیره کننده ای داشته باشد مگر نه بقیه بازی تم بسیار تاریکی را برای خود دارد .
طراحی صفحه های زمینه به صورت زمینه در زمینه انجام شده به شکلی که اگر در فضای بیرون باشید زمینه پشت سر شما همراه با آسمان پشت آن هم به شرط حرکت شما حرکت می کنند که خاصیت هنری به بازی القا کرده است .
در انجام گیم پلی بازی مشکلی را مشاهده نکردیم تمام ابزار ها و مکانیک های بازی به خوبی عمل می کنند . حتی در باس های و غول های آخر بازی مشکلی در رابطه با عملکرد عجیب بازی ندیدیم و انواع حرکت ها در بازی بسیار نرم انجام می شود و بازی از فریم ریت مناسبی برخوردار است .
بعد یک ساعت بازی کردن به یک مرحله ای می رسید که با یک کبوتر روبرو می شوید که او شروع به گفتن داستان بازی می کند . سوال اصلی اینجا پیش می آید که آیا لازم بود این کار را بعد از یک ساعت بازی کردن انجام داد ؟ شاید به همین دلیل بسیار از بازیکنان از بازی دل زده شوند به دلیل نبودن انگیزه ای که داستان باید بدهد و ما با شخصیت داستان ارتباط بر قرار کنیم . مگر نه فقط دارید پازل های بازی را حل می کنید و غول های مرحله آخر را می کشید بدون هیچ دلیلی .
مرحله های آخر بازی آنچنان با هم تفاوتی ندارند. غول های آخر بازی معمولا یک قدرت دارند که کمی بازی را عادی می کند . همچنین نداشتن اطلاعاتی از این هیولا های مرحله آخر حس ارتباط با شخصیت ها و در کل بازی را از بین می برد .
چیزی در بازی بسیار چشم گیر است ساخت موسیقی بازی است . در بسیاری از موارد شما مراحل بازی را به خاطر قطعه موسیقی پخش شده شاید به خاطر بیاورد . صدا موسیقی بسیار دلنشین و متفاوت است و مرحله به مرحله تغییر می کند .
در کل بازی Nevaeh یک بازی سرگرم کننده با تمی زیبا و طراحی های جذاب است ولی در کل عدم پردازش به داستان بازی روح بازی را از بین برده است . اگر در بازی متن های بیشتری استفاده می شد و همراه با مکانیک بازی استفاده می شد شاید یک بازی تمام کمال را شاهد بودیم . مخصوصا وقتی طراحی های گرافیکی و مکانیکی بازی و پازل های آن به طرز جالبی پایه ریزی شده اند کمی محتوا به داستان بازی را بسیار جذاب تر می کرد . نداشتن پیش زمینه از شخصیت اصلی بازی هم کمی حس ارتباط را از بین برده چون شخصیت اصلی به نظر دوست داشتنی می آید و به زیبایی طراحی شده است .
- طراحی شخصیت بازی دلپذیر
- افکت های گرافیکی جذاب
- موسیقی مناسب با ژانر
- داستان بازی پردازش نشده
- مراحل کمی بی محتوا هستند