شخصیت Waldo از کتاب Where’s Waldo، نتوانسته تاثیر چشمگیری در صحنه بازی های ویدئویی ایجاد کند، که با توجه به توانایی او در سرگرم کردن نسل جوان، مایه ی تاسف است. این کتاب ها قطعا مرا به عنوان بچه ای کوچک مشغول می کرد. بازی Hidden Through Time از شرکت Crazy Monkey Studios، به نظر می رسد توانسته آنچه که کتاب در کاغذ انجام داده را به صورت دیجیتالی به انجام برساند. این بازی از آن لحاظ با طراحی ساده، موسیقی آرام، و پازل های جذاب که هر چیزی به غیر از ساده بودند، موفق بوده است.
این بازی، بازیکنان را موظف با پیدا کردن آیتم های مخفی پراکنده در نقشه ها که اندازه و سختی آن ها با پیشرفت در بازی افزایش پیدا کرده، می کند. نقشهها از مناظر و اشیا ساخته میشوند و شخصیتهای برجسته آنها در موقعیتهای مختلف زندگی خود را میگذرانند. نقشهها قبل از این که بازیکنان را به دورههای زمانی مانند ساخت اهرام باستانی، عصر صنعتی و غرب قدیمی ببرند، در یک محیط قبل از تاریخ با دایناسورها و انسانهای اولیه شروع میشوند.
عناصر پازل پیدا-کن (find-it) این بازی به خوبی اجرا شده به نحوی که هم برای بازیکنان با تجربه چالش های مناسب داشته باشد و هم قابل دسترس برای بازیکنان تازه و جوان باشند. این کار از طریق سیستم پیشرفت بازی انجام میشود. هر سطح زمانی که بازیکن تعداد معینی از اشیا را پیدا کند باز می شود . هر سطحی دارای مقدار معینی از اشیا برای یافتن دارد. تا زمانی که بازیکنان حداقل مقدار را در هر سطح پیدا کنند، میتوانند به نقشه بعدی ادامه دهند. با این حال، افردای که مایل به تکمیل کامل هستند این گزینه را دارند که تک تک آیتم ها را نیز پیدا کنند که باعث می شود بازی در دسترس مخاطبان وسیعی قرار گیرد. برای نوع بازیکنی، در صورت نیاز، اشارات ظریفی برای هر شی فراهم میشود که بینشی را در اطراف آن مکان برای نگاه کردن فراهم میکند.
یکی از ویژگی های عالی این بازی آسان بودن گیم پلی آن می باشد. شما می توانید به راحتی با تکان دادن نشانگر موس و کلیک روی آیتم های مربوط آن ها را بررسی کنید. ویژگی زوم نیز برای کسانی که مشکلی در پیدا کردن اشیاء ریز و مخفی دارند نیز فراهم شده است. خوشبختانه بازی همچنین توضیحات رمزی و کوتاهی راجب چیزی که می خواهید پیدا کنید فراهم می کند که از ناامیدی طولانی برای پیدا کردن جلوگیری می کند.
بهترین دستاورد این بازی حال و هوا و محیط آن است. جلوههای تصویری جذاب، موسیقی دل نواز، بازی منفعل و در عین حال سرگرمکننده؛ همه این ها باهم در این بازی هستند. لمس کردن هر یک از اشیا غیر پنهان با یک صدای سریع و با نوعی لالایی است همراه میشود، مانند صدای خرخر که توسط یک کاراکتر یا خشخش برگها از یک درخت ایجاد میشود. همه اینها برابر با تجربهای بسیار آرامشبخش است که یک راه عالی برای آرامش بعد از یک روز طولانی و پر استرس را فراهم میکند.
هنگامی که تمام مراحل تکمیل شوند، این بازی به شما اجازه میدهد تا تقریباً بینهایت بار در نقشه ساز سفارشی بازی کنید بدون اینکه سناریو ای تکرار شود به نحوی که بازیکنان آنقدر نقشه بسازند که قلب آنها پر از محتوای این بازی شود. اشیا و تنظیمات به یک نقطه خاص در زمان نیاز ندارند. نقشهها میتوانند شامل اشیائی باشند که طیف وسیعی از تنظیمات سطح مختلف را در بر میگیرند.
مدت زمانی که طول می کشد تا شما بخش داستانی این بازی را تمام کنید شاید زیاد نباشد ولی سازنده این بازی ابزار هایی را برای جامعه این بازی فراهم کرده تا نقشه های خود را بسازند و آنلاین به اشتراک بگذارند. در حالی که برخی ممکن است انتظار نداشته باشند این بازی جامعه خاصی داشته باشد، تعداد زیادی از نقشه های سفارشی ایجاد شده توسط سایر بازیکنان در بخش آنلاین بازی وجود دارد که ساعاتی اضافی را به محتوای پیدا-کن اضافه می کند.
این بازی آن دسته از بازی های سریع و مهیج که باعث می شود در لبه ی صندلی خود مشتاق بنشنینید نیست، اما هدف بازی نیز این است. اینکه در آرامش بازی کنید. تنها دلیلی که ممکن است چشمان خود را تنگ کرده باشید، با دقت به صفحه خیره شوید آن است که شی کوچک را پیدا کنید که نیم ساعت به دنبالش بودهاید. پویایی صفحه لمسی نسخه Nintendo Switch این بازی آن را به نسخه قطعی (به نظر من) تبدیل کردهاست. در غیر این صورت، احتمالاً در حال آرامش هر چیزی که مرحله برای ارائه دارد را پیدا می کنید.
- تجربه آرامش بخش پیدا کردن اشیا
- طراحی رنگارنگ و تم های جذاب سرنخ های زیرکانه
- آیتم های به خوبی مخفی شده با
- قابلیت ایجاد نقشه توسط بازیکن
- ویرایش کننده نقشه نامفهوم
- نیاز به تم های بیشتر
- شلوغی بیش از حد محیط