امروز با نقد و بررسی یک بازی کلیکی-ماجرایی بسیار خاص در خدمت شما بازی دوستان گرامی سایت IRG Review هستیم. بازی که از لحاظ ساخت اتمسفر در یک دنیای دیگری قرار دارد و با ویژگی های خاصی که در برگیرنده آن است تیم نقد و بررسی ما را نیز وسوسه به تحلیل آن کرده است. با ما همراه باشید.
باید بدانید بازی The House in Fata Morgana مانند دیگر بازی های انیمه مانند ژاپنی که معمولا پر از صحنه های ناجور و عجیب و بالغانه هستند نیست. ساختار بازی تراژدی مانند است و محیط آن کاملا با بازی های کارتونی و انیمه ژاپنی متفاوت است. استایل طراحی بازی مانند سبک گات است و در قسمت قسمت بازی مسیر داستان استایل خودش را حفظ کرده است.
وقتی داستان بازی را بخواهیم بررسی کنیم می توانیم آن را در مسیر داستان های فراموشی دسته بندی کنیم. داستان هایی که معمولا با تم ترسناک شروع می شوند و دوست دارند بازیکنان را در مسیری قرار بدهند که گیمر ها به دنبال کشف ماجرا باشند و بتوانند قسمت قسمت های داستان را در مسیر مرتبی (که به صورت نامرتب در بازی در اختیارشان قرار داده شده) بچینند تا بتوانند معنی خوبی از دل داستان در بیاورند ساخته شده است. داستان بازی شامل زیر داستان های متفاوتی است. همچنین انتخاب گزینه های مختلف شما را به داستان های مختلف دیگری می برد.
در خود بازی دوره زمان های مختلفی در بازی ساخته شده است که کارکتر ها در آن زمان ها زندگی می کنند و اکثر دیالوگ ها و طراحی های بازی مربوط به زمان های خودش است. جدا از آن با بازی در هر زمان خاص باید مسیر بازی را به شکلی که می خواهید انتخاب کنید تا پایان های مختلف آن را رقم بزنید. دو داستان اصلی آن مربوط به داستان دو خواهر برادر و فاجعه ای که بین آن ها اتفاق می افتد و داستان دیگر مربوط به پیشخدمت عمارت قدیمی و ترسناکی که با هیولای آنجا باید زندگی کند و فرمان هایش را بپذیرد. تمام این داستان زمینه های مختلفی از زندگی مرگ و شکنجه در مسیر زندگی را برای شما تشریح می دهند و با متنی بسیار جدی و دیالوگ های بسیار خوب می تواند یک رمان بسیار عالی را بسازد. یکی از ویژگی های این بازی داشتن المنت سورپرایز در آن است.
به طور مثال در بازی انتخاب های مختلفی در اختیار شما در شرایط گوناگون قرار می گیرد. یکی از این انتخاب ها را می توان به گزینه هایی که هیولا عمارت در اختیار نوکرش قرار می دهید اشاره کرد. این هیولا شما را در موقعیت های ناجوری قرار می دهد و از شما انتظار دارد که بر اساس آن شرایط سخت تصمیم گیری کنید و به گونه ای شما را در شرایط حساس شکنجه می کند تا بتواند ذهن شما را تا جایی که امکان دارد به لبه پرتگاه نزدیک کند.
حال شما انتخاب گزینه های مختلفی در بازی برای ادامه داستان دارید و شاید بهترین گزینه و یا متعادل ترین آن ها را برای ادامه بازی انتخاب کنید. جذابیت بازی آن جایی ایجاد می شود که بازی به سلیقه شما همیشه اهمیت نمی گذارد و زمان هایی وجود دارد که فکر می کنید صلح آمیز ترین گزینه موجود را انتخاب کرده اید ولی نتیجه آن برعکس می شود و داستان به شکل دیگری و جوری که نمی خواستید برای شما رقم می خورد که این عنصر سورپرایز در اکثر ریز بازی های این گیم وجود دارد.
هر قسمت از داستان بازی به شما اطلاعات کامل نمی دهد. آن قدر اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد که با خودتان فکر می کنید که همه چیز را متوجه شدید ولی همیشه قسمتی از داستان گم شده است و باید به دنبال فهم اصلی ماجرا در قسمت های جلو تر بازی باشید. این گونه داستان نویسی در بازی به خوبی توانسته است گیمر ها را تا آخر بازی نگه دارد. داشتن پایان های عجیب تصمیمات متفاوت و ناکامل بودن داستان و مخفی کردن و لو ندادن ماجرای اصلی بازی در این گیم به خوبی توانسته است این بازی را به یک رمان تمام عیار با ارزش بازی فوقالعاده بالایی تبدیل کند.
در کل این بازی را باید یک بازی با محتوای بسیار بالا همراه با تصاویر نقاشی شده هنری بسیار خوبی دانست که اگر پکیج مربوط به کنسول های آن را تهیه کنید می توانید به طور قطع یک گیم بلند بالا با اندازه شصت ساعت بازی و دیالوگ را برای خودتان تهیه کنید که به دیزاین خوب و مجللی مجهز شده است.
- داستان پردازی قوی
- داستان در داستان و بخش های مرتبت به هم
- پکیجی کامل ز بازی های قبلی
- طراحی تصویری بسیار خوب با محیطی جدی
- نداشتن صداگذاری در داستان ها