بازی “Linn: Path of orchards” یک بازی پازلی در سبک آرام و هیجانانگیز هست که میتواند بسیار جذبکننده باشد و از قوه فکر شما نهایت استفاده را ببرد. این بازی از سوی carbon fire studio منتشر شد که طی چند ماه انتشارش طرفداران نسبتا زیادی را به خود جذب کرد. برای بررسی بیشتر این بازی تا آخر مقاله همراه تیم irg review باشید.
داستان بازی این است که شخصیت یا کارکتر بازی به نام «آبان» قصد دارد در پایان این بازی به یک درخت – که به آن درخت نور میگویند – برسد و برای این هدف است که مراحل بازی را طی میکنید. شما در این بازی باید با همراهی کارکتر بازی در صفحهای با سکوهای متحرک بچرخید و سعی کنید به دروازه درخشان آن مرحله برسید و در این حین، نورهای ریزی که در بازی هست را دریافت کنید. این ستارههای نورانی که در بازی قابل مشاهده هستند مانعی برای رفتن شما به مرحله بعد ایجاد نمیکند ولی امتیاز های بازی هستند که شما را وادار میکند که از خلاقیت خود استفاده کرده و همه ستارهها را دریافت کنید و بعد به دروازه درخشان آن مرحله برسید. در «گیمپلی» بازی، شما باید با پرش روی سکو، بهراهی فکر کنید که شما را به دروازه میرساند و به هدف نزدیک میکند تا این مرحلهها را بگذرانید. ابتدا این بازی به سادگی شروع میشود و مانند هر بازی دیگری به مرور سختتر میشود و بیشتر شما را به چالش میکشد. بهعنوان مثال حرکت روی سکوها سخت میشود و شما به راحتی قادر به پریدن روی آنها نیستند. جدا از سختشدن بازی، به مرور سناریوهایی که برای رسیدن به هدف باید طراحی کند، تغییر کرده و دشوارتر میشود؛اینجاست که فکر شما همراه با مهارت بازیکردن و سرعت عمل شما در بازی با هم ادغام میشود ولی با این حال بازی حسی آرام و ریلکس به شما میدهد و بیشتر، فکر شماست که در تکاپوی رفتن به مرحله بعد است. همچنین در هر مرحله، حرکتهای شما محدود بوده و باید آن را مدیریت کنید تا بتوانید به امتیازهای بیشتری دست یابید.
اگر این بازی را بخواهیم با بازیهای هم نوع خود مقایسه کنیم limbo و toby گزینه خوبی است.این دو بازی بهلحاظ خط داستانی، گزینه بهتری نسبت به Linn: Path of Orchards هستند ولی از نظر آهنگ و جنبههای هنری میتوان این بازی را برجستهتر دید. همچنین این بازی در اکثر مراحل بدون هیچ اشکال نرمافزای یا باگ به درستی اجرا شده و بدیهی است وقتی برنامهنویسهای ماهری از جمله Carbon Fire Studio و Fanoos Games مسئول اجرای بازی باشند این جنبه قابل ستایش است.
در عین حال «گیمپلی» بازی دچار مشکلاتی است که البته آنچنان بزرگ نیست بهطور مثال در بعضی مراحل، بازی گیجکننده و سخت میشود و میتواند بعد از چند بار بازی در یک مرحله، شخص را خسته کند.همچنین برخی مراحل یکسان و تقریبا تکراریست مانند مکعب روبیک که در مراحل اولیه 3 در 3 را یاد میگیرید و بعد از آن 4 در 4 و… که همه آنها سبک یکسانی را طی میکنند ولی در هر مرحله سختتر میشود اما مشکلات بازی آنقدر زیاد نیست که بخواهیم از خوبیهای آن چشمپوشی کنیم.
این بازی از نظر مراحل به تعداد زیادی(4 فصل حدود 56 مرحله) تقسیم شده که در نگاه اول سخت به نظر میرسد ولی شرکت carbon fire برای آن هم فکری کرده که در هر سه مرحله، پلتفرم بازی عوض میشود و شما را وادار به ادامه دادن بازی میکند، همچنین پایان داستان بازی نیز تاثیر بهسزایی در ایجاد انگیزه برای ادامه بازی برای گیمر است.
این بازی از نظر گرافیکی با توجه به حجمش و دو بعدی بودن بازی دارای کیفیت قابل ستایشی است، همچنین جنبههای هنری (آرت) بازی آنقدر ساده و آرامشبخش است که بازیکن هیچوقت از گیمپلی و گرافیک بازی بد نگوید.آهنگ ملایم بازی هم با رنگ و ترکیب گیمپلی و انیمیشنها سازگاری کافی را داراست.
این بازی اوت سال 2020 برای پلتفرم های Nintendo و xbox معرفی شد ولی به مرور زمان برای اندروید و ios نیز انتشار یافت.
- گیم پلی
- art
- موسیقی
- تکراری بودن کلیات مراحل
- سختی برخی مراحل