عنوان Laraan را میتوان یک اثر ترکیبی از داستان های حضرت نوح و همچنین فضا سازی های جنگ ستارگان دانست، ترکیبی که نقاط مثبت و منفی بسیاری را در خود جای داده و با در نظر گرفتن مشکلات و نواقص درون آن به یک اثر نصفه و نیمه با پتانسیل های قابل قبول تبدیل میشود، بازی ابتدا در سال 2015 برای سیستم رایانه های شخصی و سپس در سال 2020 برای پلتفرم نسل هشتمی Nintendo Switch منتشر شده است.
سیستم ها و جلوه های گرافیکی بازی در سطح آن چنان بالایی قرار نخواهند داشت، در واقع بازی در بسیاری از قسمت ها و طراحی های خود دچار ضعف و کمبود است، به نوعی حتی در طول تجربه بازی این حس به من دست داد که صرفا در حال تجربه یک نسخه کاملا آزمایشی و بتا هستم و به هیچ وجه با یک عنوان اصلی طرف نخواهم بود، برای مثال تنوع در میان قسمت های مخنلف و مکان های نقشه قابل قبول است، اما هیچکدام از آن ها جزییات بالایی نداشته و بسیار سطحی و ابتدایی کار شده اند، بیشتر مناظر بازی بی روح و مصنوعی خواهند بود و همچنین کیفیت بافت های مخصوصا در برخی از قسمت ها به شدت پایین خواهد بود، علاوه بر این شخصیت اصلی بازی نیز از طراحی خوبی بهره نبرده و کیفیت چندان خوبی نخواهد داشت، مشکل طراحی ها در همین قسمت تمام نخواهد شد و بازی با مشکل کمبود انیمیشن نیز روبرو است، این کمبود ها به نحوی میباشند که مستقیما بر روی تجربه بازی تاثیر گذاشته و روند آن را به طور کلی منفی خواهند کرد، همچنین آن دسته از انیمیشن هایی هم که در بازی وجود دارند از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و در حد بسیار ابتدایی کار شده اند، سیستم صداگذاری بازی نیز تعریفی نداشته و به همان اندازه ی جلوه های گرافیکی بازی، بد و بی تاثیر خواهد بود، اما در این میان به طرز معجزه آسا و ویژه ای کیفیت موسیقی های بازی خوب بوده و از نظر تنوع و ریتم بسیار خوب و قابل قبول هستند.
بازی در بسیاری از قسمت های مهم و اصلی جلوه های خود دچار مشکل است، از انیمیشن های کم و بد آن گرفته تا طراحی های بی روح و بدون جزییات مناظر بازی، صداگذاری بازی نیز چنگی به دل نخواهد زد اما موسیقی های بازی بر خلاف دیگر قسمت ها بسیار خوب کار شده اند.
داستان پردازی بازی با وجود الگو برداری های بسیار زیاد از عناوین و داستان های باستانی میتواند جذاب باشد، شما به نوعی تداعی کننده شخصیت حضرت نوح هستید که اینبار در فضا و خارج از جو زمین وظیفه هایی را بر گردن دارد، البته از گفتن کامل این وظایف معذورم، چون مدت زمان گیم پلی بازی بسیار کوتاه و چیزی در حدود 1 ساعت میباشد و با گفتن حتی قسمت های کوچک و ابتدایی داستان نیز بخش مهمی از آن فاش خواهد، اما باید همین را بدانید که داستان پردازی بازی در سطح خوبی قرار خواهد داشت، حتی فقط بررای یک ساعت. از طرفی سیستم گیم پلی بازی نیز بسیار پر فراز و نشیب خواهد بود، بیشتر المان هایی که در درون آن وجود دارند کم عمق و فاقد جذابیت هستند، به نوعی اصلا مگر یک ساعت گیم پلی کشش چه مقدار از المان های مختلف را دارا هست؟ شما در بازی مبارزه خواهید کرد، آن بسیار کم و شاید در حد دو بار، مبارزه هایی که بسیار کم عمق و کند و کسل کننده خواهند بود، همچنین بازی یک شبیه ساز راه رفتن نیز هست، البته راه رفتن در مناطق بی روح و بی جزییات بازی، حتی شما سوار وسایل مختلفی نیز خواهید شد، اما در این بین تنها قسمت مفید بازی المان جست و جو برای پیدا کردن موارد خواسته شده است و دیگر قسمت ها بسیار کم عمق و بد کار شده اند.
بازی در قسمت گیم پلی خود نیز دارای مشکلاتی بسیار زیادی است، در این بین تنها نکات مثبت بازی داستان پردازی آن و همچنین سیستم جست و جو درون بازی است و قسمت های دیگر بسیار بی کیفیت و یا کسل کننده و کم عمق طراحی شده اند.
در حالت کلی بازی Laraan را میتوان یک عنوان شکست خورده نامید که در بسیاری از قسمت های خود دارای کم و کاستی ها و نقص های بسیاری است، بازی به هیچ وجه عمق کافی نداشته و علی رقم برخی از قسمت های جذاب درونش نمیتواند مخاطب را درگیر خود کرده و همچنین تجربه بسیار کوتاه بازی نیز به آن ضربه خواهد زد.
- موسیقی های عالی
- داستان پردازی خوب
- انیمیشن های بد
- جلوه های گرافیکی ضعیف
- سیستم گیم پلی کم عمق
- کوتاه بودن بازی