علامت های Arc System همیشه دارای سیستم های مبارزه با سیستم های سنگین بوده اند (من هنوز نمی دانم که Roman Cancels ها …) با داستان های بسیار ضعیف (یعنی شما به فلوچارت نیاز دارید). به طور چشمگیری خیره کننده و همیشه سرگرم کننده برای نشان دادن، عناوین خود را به یک مانع بسیار بالا برای ورود. در پایان EVO 2017 نشان داده شده است. Centralfiction، BlazBlue: Cross Battle آخرین حلقه در سری BlazBlue است. با افتخار اعتراض انتقادی از Dragon Ball Fighter Z، Cross Stack Battle ادامه حرکت برای Arc System Works را برای از بین بردن Capcom به عنوان توسعه دهنده بازی مبارزه با ظاهر در اطراف ادامه خواهد داد؟
نیروی ناشناخته نظارت بر جهان های مختلف بوده و به علت خطای سیستم، یک هواپیما ناخواسته وجود دارد که به نام “فیلد فانتوم” تولید شده است. با قرار دادن این فیلد فانتوم با مهاجمان از چهار جهان، آنها مجبورند در نبرد تگ کیت استون شرکت کنند. هر تیم باید یک کیستون را که به آنها اهدا شده است، به دست بیاورد و قهرمانی آنها را ثابت کند. برندگان به اندازه منزل خود باز خواهند گشت، در حالی که بازندگان به سرنوشت ناشناخته فرستاده می شوند. بدیهی است که به نظر می رسد چیزها به نظر نمی آیند و جنگجویان مختلف به دنبال باز کردن رمز و راز فیلد فانتوم و پیدا کردن راه بازگشت به خانه هستند.
شاید در وهله اول، این خبر چندان خوشایندی برای طرفداران قدیمی و حرفهای سری BlazBlue نباشد، اما ASW نیز این نکته را مدنظر قرار داده و شاهد بیشازحد آسان شدن بازی نیستیم. بازی در هسته خود همچنان یک BlazBlue است که این بدان معناست همچنان شاهد مکانیزمهای پرتعداد و سرگیجهآور و درعینحال جذاب گیمپلی هستیم. قابلیتهایی چون Reversal Action، Distortion Skill ،Partner Skill ،Cross Combo ،Cross Burst و Astral Heat شاید در نگاه اول گیجکننده به نظر برسند، اما باگذشت زمان، تمامی این قابلیتها توسط بازیکن بهراحتی از هم تمیز دادهشده و به انعطافپذیری هر چه بیشتر گیمپلیکمک میکنند.
در این عنوان، هر بازیکن تیم ۲ نفرهای از شخصیتهای موجود انتخاب کرده و به مبارزه با یکدیگر میپردازند، همانطور که از عنوان بازی نیز پیداست، همکاری تیمی و استفاده به موقع از دو شخصیت، کلید پیروزی است. شخصیت دوم بهراحتی و تنها با فشردن یک دکمه وارد میدان میشود و کنترل را در دست میگیرد. در حین اجرای کمبوها نیز میتوان تنها با فشردن یک دکمه، از قابلیتهای شخصیت دوم بهصورت همزمان استفاده کرده و موقعیتهای جدیدتری برای اجرای کامبوهای بزرگتر و یا فرار از مخصمههای سخت و حتی ایجاد موقعیتهای مناسب برای پیاده کردن استراتژیهای دیگر خلق نمود.
در صورت تمام شدن خط سلامتی هر یک از دو شخصیت، شخصیت باقی مانده باید به تنهایی با ۲ شخصیت حریف رقابت کند؛ اما برای ایجاد تعادل و همچنین دادن یک شانس دیگر به بازیکن تنها، ASW قابلیتی تحت عنوان Resonance Blaze ابداع نموده است. با فعال کردن این قابلیت، شخصیت باقی مانده برای مدت ۱۵ ثانیه تقویت شده و خط قرمز نوار سلامتی و نوار Skill شروع به پر شدن میکنند. علاوه بر این، بازیکن قادر خواهد بود تمامی Skill Move های خود را به Distortion Moveها لغو کنند و در نهایت به عنوان آخرین برگ برنده، در صورتی که نوار Skill تا ۹ مرتبه پر شده باشد، بازیکن قادر به اجرای بزرگترین و مرگ آورترین حرکت بازی تحت عنوان Astral Heat خواهد بود که شخصیتهای حریف را بدون توجه به میزان سلامتی آنها، تنها با یک حرکت نابود میسازد.
به طور کلی، گیم پلی BBTAG بسیار جذاب و انعطاف پذیر بوده و با توجه به راستر بزرگ بازی، بدون شک مدت زمان بسیار زیادی شما را درگیر خود خواهد کرد.
به نظر می رسد بازی مبارزه ای حیاتی در حال حاضر شما باید بازی آنلاین را داشته باشید. BlazBlue Cross Tag Battle این را ارائه می دهد. مسابقات آنلاین من هماهنگ بود و تنها نگرانی تعداد بازیکنان همزمان در اینترنت بود. قوس با استفاده از لابی های آنلاین محدود به منظور جمع کردن بازیکنان با هم، شفافیت آنها در این مورد نیز نشان می دهد که روند نگران کننده ای وجود دارد. از هشت نوع لابی، تنها یک بازیکن داشت، اما به سختی آن را به ظرفیت 10٪ رساند. من درک می کنم که چرا این، علاوه بر آینده Smash Bros ها، علاقه مندان به مبارزات بازی، تمایل دارند که به سایر سیستم عامل های موجود در حال حاضر بچسبانند. در حالی که این عنوان به نظر می آید آینده ای روشن داشته باشد، من فکر نمی کنم آینده در Switch شود.
با BlazBlue Cross Tale Battle Arc یکی دیگر از تجربه های لذت بخش را به ارمغان آورده است که آنها را به عنوان یک توسعه دهنده ی مبارزه ی برتر معرفی می کند. این بازی به اندازه کافی ساده است که مبتدی ها می توانند از آن لذت ببرند، اما سیستم های به اندازه کافی برای جانبازان این سبک عرضه می کنند. متاسفانه سوئیچ سخت افزار نیست که در آن شما بیشتر از این عنوان استفاده کنید. اگر چشمانتان را به جاده ای به EVO نزدیک کنید، شاید این عنوان را بر روی سیستم عامل های دیگری که در دسترس هستند قرار دهید. اگر شما در پیدا کردن شهرت FGC قرار نگرفتید، پس تا زمانی که شما مایل به سرمایه گذاری در یک کنترلر عالی هستید، علاوه بر این به مجموعه سوئیچ بازی خواهید رسید.
جدا از بخشهای Vs. Mode, Survival و Training Mode، بخش Tactics Mode به عقیده نگارنده بهترین بخش بازی بوده و از هر نظر کامل است. در این بخش، که خود به چندین زیر مجموعه تقسیم میشود، ابتدا میتوانید برای آشنایی با سیستم گیمپلی و مکانیزمهای بازی، قسمت Basics و پس از آن قسمت Practical Application را انجام دهید که بهصورت مفصل زیر و بم بازی را برای شما توضیح میدهد و شما را برای ورود به دیگر بخش های بازی آماده میکند. نبود بخش Tutorial کامل و جامع در بیشتر عناوین فایتینگ بهخصوص سری Tekken بهشدت حس شده که سبب میشود بازیکن هیچ درکی از مکانیزمهای بازی نداشته و پروسه یادگیری بازی رو طولانیتر کند؛ اما در عناوین ASW هیچگاه چنین کمبودی احساس نمیشود. پس از یادگیری هسته گیمپلی و مکانیزمهای بازی، میتوانید در بخش Characters با شخصیتها و ویژگیهای منحصر بهفرد هر کدام بهطور کامل آشنا شوید. از نقاط ضعف و نقاط قوت هر کدام آشنایی پیدا کرده و سپس مهارتهای خود را در شش Challenge که برای هر شخصیت تدارک دیده شده است، بسنجید. هر کدام از Challengeها به نمونههایی از کمبوهای قابل اجرا توسط هر شخصیت پرداخته که به ترتیب درجه سختی آنها بیشتر میشود. در نهایت، در بخش Mission، بازیکنان میتوانند به انجام ۲۸ ماموریت بپردازند که هر کدام شیوه خاصی را برای به اتمام رساندن، پیش روی بازیکن میگذارند.
در بخش آنلاین بازی، بازیکنان به سادگی کنترل آواتار شخصیت خود را برعهده گرفته و به Roomهای تدارک دیده شده ملحق میشوند. از نکات جالب این بخش، دیدن بقیه بازیکنان در سرتاسر جهان بوده که یا به دنبال رقیب میگردند و یا مشغول مبارزه با یکدیگر میباشند.
حوض دیگر در برابر عنوان بر روی سوئیچ در واقع تقصیر Arc نیست، بلکه در مورد خود نینتندو است. هر دو کنسول شادی و D-pads کنترل کننده طرفدار خوب نیستند و این در واقع مانع توانایی من در اجرای حرکات خاص شده و حرکت های این بازی برای شروع بسیار ساده شده است. تنها گارانتی ذخیره برای این پلت فرم، d-pads کنترل کننده 8bitde هستند، بهتر است و من می توانم در استفاده از آنها بسیار بهتر بازی کنم.
عنوان پایه با بیست کاراکتر به کار رفته، به شدت بر روی فهرست BlazBlue تکیه کرده است، اعلام فصل اول DLC، بیست کاراکتر دیگر را اعلام کرد. به طور قابل پیش بینی اینترنت در مفهوم نیاز به یک دلار اضافی اضافی برای پرکردن فهرستی که از شخصیت هایی است که اساسا مجددا از عناوین دیگر Arc استفاده می کنند، شورش می کند. Arc این خشم را با ارائه بقیه بازیگران RWBY به صورت رایگان و مدت زمان محدودی را برای اولین بار بسته جنگنده رایگان ارائه داد. در حالی که می فهمم که یک عنوان متقاطع باید یک لیست بزرگ داشته باشد، این فهرست موجود پایه بیش از اندازه کافی برای ایجاد یک مقدار مناسب از ترکیب ها بود. فصل دوم وعده داده شده است، و اگر شما به برخی از سرنخ های کاهش یافته توجه داشته باشید، شخصیت ها ممکن است لزوما از چهار سری که در حال حاضر برجسته هستند.
عنوان BBTAG با ترکیب ۴ دنیای متفاوت و یکپارچه ساختن مکانیزمهای گیمپلی عناوین مورد نظر و ارائه یک گیمپلی جذاب و انعطافپذیر بههمراه راستری بزرگ از شخصیتهای معروف و محبوب، چه در زمینه آنلاین و چه در زمین آفلاین، بدون شک عنوانی فوقالعاده است که بدون قربانی کردن عمق گیمپلی، تمامی بازیکنان جدید و طرفداران قدیمی به یک اندازه از آن لذت خواهند برد.
- گیم پلی جذاب
- دارای شخصیت های محبوب و معروف
- تاخیر در اجرای آنلاین
- مشکلات فنی در منوی بازی