خانه / Reviews / نقد و بررسی Mutant Year Zero: Road to Eden

نقد و بررسی Mutant Year Zero: Road to Eden

امروز سراغ نقد و بررسی بازی مهیج و جذاب Mutant Year Zero: Road to Eden رفتیم. این بازی در سبک بازی های استراتژیک و تاکتیکی قرار دارد. این بازی توسط شرکت The Bearded Ladies Consulting طراحی و توسط Funcom , Maximum Games نیز منتشر شده است. همچنین این عنوان برای پلتفرم های Nintendo Switch, PlayStation 4, Microsoft Windows, Xbox One عرضه شده است. شما در ادامه نقد و بررسی بازی جذاب Mutant Year Zero: Road to Eden می توانید با تیم نقد و بررسی بازی های رایانه ای IRG Review همراه باشید.

داستان بازی Mutant Year Zero: Road to Eden در فضایی آخرالزمانی روایت می شود. دوره‌ای که نسل بشر در آن رو به انقراض است. در این دنیای عجیب و غریب معدود انسان‌هایی باقی‌مانده اند که در کنار موجوداتی نیم‌انسان-نیم‌حیوان زندگی می‌کنند که به آن‌ها جهش‌یافته گفته می شود. داستان بازی Mutant Year Zero: Road to Eden به این شکل دنبال می‌شود که یک گراز و اردک نیم‌انسان سخنگو، به عنوان استاکرهای آرک، از طرف رهبر جامعه که به ریش‌سفید معروف است ماموریتی برای پیدا کردن «همن» می‌گیرند. شخصی که زبان ماشین‌ها را بلد است و به خوبی می‌تواند آن‌ها را تعمیر کند. در حقیقت قلب جامعه‌ی آرک بدون او ضربان ندارد. در طول سفر این دو قهرمان جذاب بازیکن با آشنایی شخصیت‌های دیگر همراه است و با اینکه داستان بازی از عمق برخوردار نیست اما بسیار جذاب دنبال می‌شود و شما را تا پایان بازی پای خود نگه می‌دارد.

گیم پلی بازی Mutant Year Zero در سبک مخفی کاری قرار دارد اما در سیستم مبارزات اشکلاتی در آن به چشم می خورد درواقع بزرگ‌ترین مشکل آن در همین جا است. توسعه دهندگان سیستم مخفی کاری و مبارزات را با یکدیگر ترکیب کرده اند اما متاسفانه طراحی های آنها نیاز به تنوع بیشتری دارد. در هر مرحله بازی تعداد دشمنان مشخصی وجود دارد و در کل گیم‌پلی بازی را می توان با سیستم مخفی کاری و با جا‌گیری درست و کمترین آسیب دشمنان انجام داد. همچنین توسعه دهندگان Mutant Year Zero توانسته اند با اضافه کردن شخصیت‌ها و دشمنان جدید که دارای قابلیت‌های منحصر به فرد نیز هستند تنوع مبارزات را افزایش دهند اما در نهایت در این کار چندان موفق نمی‌شوند. گشت‌وگذار و اکتشاف یکی از بخش‌های اصلی گیک پلی بازی به حساب می آید.

بازی Mutant Year Zero: Road to Eden به طور کلی دارای گیم پلی بسیار سخت است به طوری که حتی اگر بر روی درجه‌ی سختی پایین  نیز بازی کنید دفعات زیاد مرگ را تجربه خواهید کرد. متاسفانه تیم سازنده عنصر شانس را در بازی متعادل نکرده اند و با کوچکترین حرکت غیر منتظره توسط دشمن، یا از دست دادن ضربه‌ای با شانس بالا مبارزه را ممکن است از دست دهید که می تواند برای بازیکنان آزار دهنده باشد.

بازیکنان باید در نقشه‌ی بازی Mutant Year Zero به اکتشافات بپردازند و به دنبال آیتم‌های مختلف باشند. متاسفانه کوچک بودن فضای محیطی هر نقشه و نبود مکان‌های خاص بیشتر بر پایه ی زنده ماندن است تا پیدا کردن آیتم ها برای اکتشفات. دو واحد مهم و جذاب دیگر هم در بازی وجود دارد که یکی آیتم های باقی مانده از افرادی به نام کهن است و دیگری بخش‌های مختلف سلاح ها است. بازیکنان می توانند از آیتم هایی که از انسان‌ها در محیط های بازی Mutant Year Zero باقی مانده است از آن‌ها برای باز کردن قابلیت‌های جدید برای تجهیزات و ارتقا ها استفاده کرد. همچنین قطعات اسلحه ای که بازیکنان پدا می کنند می تواند به ارتقا سطح هر اسلحه کمک کند. بازیکنان می توانند در شهر بازی که مقر اصلی گروه قهرمانان آن است تجهیزات و سلاح های جدیدی را خریداری کنند و همچنین آیتم های خود را ارتقا دهند تا در مبارزات با قدرت و مهارت بیشتری ظاهر شوند.

بازیکنان می‌توانند در ابتدای بازی Mutant Year Zero: Road to Eden از مجموع پنج شخصیت سه تا را انتخاب کرده و گیم پلی بازی را شروع کنند. هر یک از کاراکترها دارای مهارت هایی در سبک اکشن خود دارد. از جمله این مهارت ها می توان به حالت اورواچ، شلیک، عوض کردن خشاب، استفاده از کمک‌های اولیه و قابلیت‌های اختصاصی اشاره کرد. خوشبختانه مبارزات بازی تعادل خوبی دارند و هر کدام دارای چالش‌های متفاوتی هستند. همچنین طراحی های متفاوتی برای هریک از دشمنان در نظر گرفته شده است که هرکدام برای غلبه شخصیت خاصی را برای مبارزات و از بین بردن نیازمند هستند.

از نظر عملکرد بازی Mutant Year Zero: Road to Eden به خوبی روی Switch اجرا می شود. با این حال برای دستیابی به این عملکرد و حفظ زمان بارگذاری کوتاه برنامه نویسان ناچار شده اند تا به بازی تخریب چشم گیری و قابل توجهی بدهند. مقدار ناچیز و مبهمی افت فریم در پیکسل های بازی در ابتدا دیده می شود که حتی در حالت دستی ممکن است کمی جنجال آور باشد اگرچه که این طراحی ها کمک می کند تا قسمت اعظم منظقه Zone تاریک و تحت سایه باشد. هنگامی که شما در مدل های نبرد و شخصیت ها و دارایی ها قرار دارید و به افت فریم ها نزدیک می شوید این اشکلات واقعاً مشخص می شود.

بازی Mutant Year Zero: Road to Eden از لحاظ کنترل فنی مشکلات زیادی در آن دیده نمی شود. به طور کلی در عملکرد فنی بازی افت فریم در لحظاتی از گیم پلی وجود دارد اما نمی توانند برای بازیکنان آزاردهنده باشند. متاسفانه کیفیت پایین بعضی از عوامل محیطی بازی می توانند به راحتی قابل توجه باشند. به طور کلی اکثر اشکالات بازی در قسمت طراحی داستانی دیده می شود زیرا بازی دارای داستانی با روایت بندی ضعیف و حفره‌های داستانی از مهمترین اشکلات در این بازی است.

متاسفانه توسعه دهندگان بازی Mutant Year Zero: Road to Eden از روایات داستانی و به طور کلی بخش داستانی توجه ویژه ای به آن نداشته اند. بازیکنان با اکتشافات و تعامل در محیط‌های بزرگ بازی با سرنخ هایی روبرو می‌شود که سعی می‌کنند روایات بازی را در خود در بربگیرند اما طراحی های آنها متاسفانه ضعیف انجام شده است به طوری که بازی به جای فهماندن داستان بازی ار طریق روایات سعی می‌کند با دیالوگ نویسی‌های بسیار بد شخصیت‌ها آن را به بازیکن منتقل کند.

5

5

مزایا

  • گیم پلی جذاب
  • گرافیک خوب و قابل قبول
  • طراحی های بصری هنری و زیبا
معایب

  • عدم توجه به بخش داستانی و کمبود های متعدد در آن
  • باگ های ریز در عملکرد فنی

0

0

0

0

0

گرافیک - 7.5
گیم پلی - 8
داستان - 7
موسیقی - 7.5

7.5

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Hero’s Hour

اگر جزو متولدین دهه 90 میلادی باشد، حتما دوران بازی های RPG استراتژی فانتزی نوبتی …