بازی ها گاهی می توانند با ارائه ی یک گیم پلی ساده ولی جذاب یک مفهوم خوب را به مخاطب برساندد و حتی از برخی مسائل همچون خودکشی و افسردگی جلوگیری کنند و به وفور شاهد چنین اتفاقاتی در طول تاریخچه بازی های ویدیویی بوده ایم. در این بین یک سری بازی ها ساخته می شوند که پای خودشان را فراتر بگذارند و به عنوان یک جلسه ی کوتاه روانشناسی و فلسفه عمل کنند و بازی های کمی هم در این سبک عرضه نشده است. حال امروز قرار است به برسی یکی از جدید ترین بازی های منتشر شده در این سبک یعنی Into A Dream بپردازیم و قبل از آن شناسنامه ای از بازی را برای شما شرح خواهیم داد.
Into A Dream عنوانی دو بعدی است و توسط Filipe F. Thomaz ساخته شده است. بازی تمرکز زیادی بر روی داستان کرده است و یک اثر داستان محور می باشد. قیمت این اثر ۱۲ دلار است و برای پلتفورم های Nintendo Switch, PlayStation 4, Microsoft Windows, Linux, macOS, Macintosh operating systems در جولای سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. اما این موضوع بسیار مهم می باشد که بازی می تواند علاوه بر داستان خوب یک گیم پلی خوب را نیز به مخاطب ارائه دهد یا که در این راه شکست خواهد خورد. با نقد و برسی این بازی همراه تیم نقد و برسی بازی های رایانه ای وبسایت irg review باشید تا با هم به این سوال پاسخ دهیم.
داستان بازی درباره ی موجودی است که قصد دارد با ورود به ناخودآگاه شخصی افسرده او را از بند این مشکل رها سازد. حال در ادامه بازی سعی می کند که با پرداختن به مسائل مختلف یک داستان آموزنده را برای مخاطب تعریف کند ولی مشکل از آن جایی شروع می شود که این داستان نه تنها یک داستان آموزنده نمی باشد بلکه کمی شعار زده است و از طرفی پیچیدگی بالایی که در ادامه دامن گیر بازی می شود موجب آن شده است که مخاطب کمی گیج شود و بازی هم در این بخش سخت گیری زیادی کرده است و این موضوع سبب آن شده است که داستان بازی نه تنها تاثیر گذار نباشد بلکه به یکی از نقاط ضعف این بازی تبدیل شود.
گیم پلی بازی نیز برای این که بتوان با داستان راحت تر ارتباط برقرار کرد بسیار ساده طراحی شده است. در طول بازی باید یک سری پازل را حل کنید تا بتوانید در مسیر پیشرفت کنید و این پازل ها بسیار سطحی کار شده اند و به هیچ عنوان حل کردنشان جذاب نمی باشد و از طرفی هم باقی بخش های بازی نیز اصلا سرگرم کننده نمی باشد. معمولا در بازی مشغول راه رفتن هستید و باید داستان بازی را دنبال کنید و هیچ اتفاق خاصی در بازی قرار نیست برای شما رخ بدهد. در کل گیم پلی بازی بسیار خسته کننده می باشد و اگر قرار است که این بازی را به خاطر گیم پلی سرگرم کننده تهیه کنید بهتر است همین الان بیخیال این موضوع شوید.
بازی از نظر گرافیکی تجربه ی بسیار بهتری را ارائه می دهد. از نظر هنری طراحی بازی خوب انجام شده است و حرفی به این بخش از بازی وارد نیست و از طرفی بازی در بخش فنی نیز بی ایراد عمل کرده است و کیفیت بازی از نظر طراحی بافت ها و … به خوبی انجام شده است. بازی مشکل خاصی ندارد و می توان بدون این که باگ یا مشکلات این چنینی در آن پیدا کرد به تجربه ی بازی پرداخت و در نهایت به استایل و سبک طراحی بازی می رسیم که آن هم به خوبی در بازی پیاده سازی شده است و می توان با محیط های آن تا حدودی ارتباط برقرار کرد و از راه رفتن در آن لذت برد. در بخش موسیقی هم بازی عملکرد بسیار خوبی داشته است و فضا سازی آن به وسیله ی موسیقی به خوبی انجام شده است.
Into A Dream از آن بازی هایی می باشد که در پیاده سازی یک ایده ی خوب شکست خورده است و هسته ی اصلی بازی نمی تواند آنطور که باید و شاید عمل کند و در نهایت صرفا شاهد موفقیت بخش هایی جذا از هسته ی اصلی گیم پلی یعنی گرافیک خوب و موسیقی دوست داشتنی هستیم که این موارد بدون داستان و گیم پلی خوب نمی توانند مخاطب را راضی نگه دارند. از این که با نقد و برسی این بازی همراه وبسایت آی آر جی ریویو بودید سپاسگزاریم و امیدواریم که از نقد و برسی این بازی لذت برده باشید.
- گرافیک و اتمسفر سازی خوب
- موسیقی شنیدنی
- گیم پلی بسیار سطحی
- داستانی گیج کننده و غیر قابل قبول