امروز هم قصد داریم تا با یکدیگر به سراغ یک عنوان ترکیبی از سبک های روگ لایک و بازی های کارتی رفته و نقاط مثبت و منفی بازی را بررسی کنیم، Long Way Down نام عنوانی در همین سبک بوده و در سال 2021 برای سیستم رایانه های شخصی و همچنین پلتفرم Nintendo Switch در دسترس قرار گرفته است، البته نسخه PC بازی هنوز در قسمت دسترسی زودرس یا همان Early Access در پلتفرم استیم قرار داشته و هنوز به طور رسمی برای سیستم های رایانه ای منتشر نشده است.
شما در نقش یک انسان مرده بازی را پیش خواهید برد، سم نام قهرمان اصلی بازی نام دارد که به شکلی مرموزی مرده و پس از مرگ خود در دنیایی میان مرگ و زندگی و یا چیزی شبیه به برزخ گرفتار شده، حال او سعی بر این دارد تا بتواند با غلبه بر موانع و دشمنان خود در این راه به انتها و اعماق این برزخ رسیده و راهی برای بیرون آمدن از این برزخ و بازگشت به زندگی پیدا کند، بازی داستانی روتین و کاملا ساده ای را در بر خواهد داشت، البته نمیتوان هم از وجود یک داستان پردازی ساده در آن خرده گرفت، اما بهتر بود بازی کمی بیشتر به سرگذشت شخصیت ها و همچنین پیش زمینه های خود در مورد آن ها توجه میکرد، با این وجود گیم پلی بازی کمی بهتر از داستان و شخصیت پردازی های آن عمل خواهد کرد، اما هنوز هم مشکلاتی را با خود به همراه خواهد داشت، شما به دو روش بازی را پیش خواهید برد، در ابتدا باید سعی کنید با استفاده از کاشی ها و قسمت هایی که در اختیار دارید راه را برای خود هموار کرده و از موانع گذر کنید، و پس از آن هنگام مواجهه با دشمنان بازی شما را به یک صفحه دو و نیم بعدی خواهد برد که باید در آن با استفاده از کارت هایی که در اختیار دارید به دشمنان حمله کرده و آن ها را شکست دهید.
مشخصا داستان پردازی جزو اولویت های اصلی بازی Long Way Down نیست اما بهتر بود کمی به پردازش شخصیت ها در آن بیشتر توجه میشد، شما در نقش مردی به نام سم باید از برزخی که در آن گیر افتاده اید فرار کرده و این فقط با استفاده از کاشی ها برای هموار کردن راه و نبرد با دشمنانتان امکان پذیر است.
سیستم نبرد های بازی از روند کلی بازی های کارتی پیروی خواهد کرد، شما از سه نوع کارت مختلف میتوانید در این نبرد ها استفاده کنید، کارت های دفاعی، کارت های حمله و ضربه و همچنین کارت های جادو یا اسپل ها که با پیش روی در بازی و بالاتر رفتن سطحتان قدرت آن ها را نیز افزایش خواهید داد، برخی از المان های بازی های Moba و همچنین روگ لایک در میان این مبارزات یافت خواهند شد که به لذت بخش تر کردن این سیستم مبارزات اضافه خواهد کرد، مانند اسپل هایی که به شما ضربات کریتیکال یا شانس افزایش میزان آسیب را خواهند داد، شما در هر نوبت قادر به انجام سه کار مختلف هستید و بسته به لیست کارت ها و تصمیماتتان میتوانید آن ها را به اجرا در بیاورید، اما سطح بازی و شکل دریافت کارت ها و همچنین عدم وجود تفاوت واقعی میان بیشتر کارت های دریافتی در بازی سبب این میشود که نیاز به داشتن یک یا چند استراتژی مختلف در نبرد ها به پایین ترین حد ممکن رسیده و صرفا فقط برای کنجکاوی از کارت های دیگر استفاده کنید، این همان عاملی است که بازی را بیشتر به سمت کسل کنندگی برده و نبرد های آن را یکنواخت خواهد کرد.
نبرد های بازی با وجود داشتن برخی از المان های سبک های دیگر در خودشان اما توانایی بالایی در سرگرم کنندگی شما نخواهند داشت، در واقع مشکل اصلی بازی یکنواخت شدن مراحل و نبرد های درون بازی است که از ارزش تجربه بازی کم خواهد کرد.
با تمام این اوصاف بازی Long Way Down را میتوان یک نسخه متوسط نامید که توانایی بالایی در سیستم نبرد ها و تنوع در درون آن ها نخواهد داشت، اما هنوز هم ترکیب این بازی با المان های دیگر و همچنین پس زمینه معمایی آن برای گشت و گذار در محیط کمی ارزش خرید آن را بالا خواهد برد، ولی بازی در مقایسه با عناوین برزگ و معروف این سبک مسلما حرفی برای گفتن نخواهد داشت و عناوین بسیار بهتر و جذاب تری بر روی Switch وجود دارد که میتوانید در این سبک آن ها را تجربه کنید.
- ترکیب المان های پازلی و سبک های Moba با یک عنوان کارتی
- سیستم لوت ها و جمع آوری منابع
- عدم وجود شخصیت پردازی قابل قبول
- نبرد های تکراری شونده
- عدم تفاوت اصلی میان کارت های مختلف بازی