امروز با یک گربه سیاه در خدمتتان هستیم . گربه سیاه بازی Naught که دلش می خواهد ما را به همه جا ببرد و ما هم او را یاری می کنیم . یک بازی جالب با گیم پلی و مکانیک متفاوت که امروز با نقد و بررسی آن در تیم تحلیل سایت IRG Review در خدمت شما دوست داران بازی هستیم .
استایل طراحی بازی کاملا فلت و یک صورته است و به صورت دو بعدی طراحی شده است . همان طور که در عکس ها می بینید رنگ های آنچنانی در بازی استفاده نشده است و طراحی آیتم ها و اجزای بازی تا نقشه اصلی آن بین طیف رنگی مشکی تا سفید انجام شده است . بک گراند های بازی فضای آنچنان عمیقی ندارند و نقشه بازی هم طراحی آنچنانی در آن مشاهده نمی شود ولی نکته جالب توجه در بازی Naught این است که این طراحی های ساده در اصل به گیم پلی بازی کمک می کنند . چون اکثر حرکت های شخصیت اول بازی به سمت بالا و پایین اسکرین و یا صحه نمایش شماست در نتیجه طراحی های بیش از حد در اطراف محیط بازی هم باعث از بین رفتن تمرکز برو روی گیم پلی بازی می شد و همچنین باعث می شد که طراحی ها در مجموع دیده نشوند و نیروی پرداخت به افکت های تصویری بازی در این جهت هدر برود . ولی در مجموع می توان گفت که تیم طراحی بازی Wild Sphere به خوبی توانسته است از پس طراحی تصویری بازی و هماهنگی آن با مکانیک بازی بر بیاید که این مهم ترین بخش تولید گرافیک در هر بازی چه بازی های پیشرفته در سطح گرافیک بالا و چه بازی ساده ای در حد Naught که بیشتر جنبه بازی بر روی گوشی موبایل را دارد .
مسیر بازی آنچنان سخت و دشوار نیست در طول بازی باید بتوانید سه الماس را در طول نقشه پیدا کنید . این سه الماس در جاهای مختلف صفحه نمایش در حین جلو رفتن در بازی قرار دارند . ابتدا در مراحل اولیه بازی می توان راحت این الماس ها را پیدا کرد ولی هر چه بازی را جلو تر ببرید بدست آوردن این الماس ها دشوار تر خواهد شد . به طور مثال بعد از انجام لول 3 بازی دیگر الماس ها در بازی نمایان نیستند و می توانند پشت بوته ها و درخت ها و در دل سنگ ها قرار داشته باشند . در نتیجه گشت زنی کامل و بررسی تمام عوامل طراحی در بازی در جهت پیدا کردن این الماس ها بسیار حائز اهمیت است .
بسیار راحت می توان گفت که گیم پلی بازی از آن دسته گیم پلی هایی است که حتما به توانایی های شما در چرخاندن صفحه نمایش بستگی دارد و همچنین نیاز به علاقه خاص به خود بازی دارد تا بازی شما را خسته نکند . چون بازی Naught به گونه ای ساخته شده است که برای انجام آن و رفتن به گوشه کنار های نقشه بازی شما نیازمند هستید که صفحه نمایش بازی را بچرخوانید . داستان ساخت این گیم پلی کمی جالب و با مزه است . به دلیل این که شخصیت اصلی بازی یک گربه است در نتیجه بازی تصمیم گرفته که گربه داستان ما اصلا نپرد ! در نتیجه تیم طراحی بازی به این فکر افتاده اند که گربه ها از هر ارتفاعی که سقوط می کنند می توانند فرود بیایند . در نتیجه شما با تکان دادن صفحه نمایش گربه دوست داشتی بازی را به این سو و آن سو هدایت می کنید . اگر می خواهید به بالای نقشه بازی بروید اصلا جای نگرانی نیست زیرا کافی است فقط صفحه نمایش را بر عکس کنید تا گربه به آن سمت نقشه بازی سقوط کند و بازی را ادامه دهید . در مجموع می توان گفت شاید بعد از انجام یک ربع از بازی ممکن است از بازی خسته شوید ولی اگر دنبال بازی های عجیب هستید که با استفاده از قابلیت های سخت افزاری و حس گرا های دستگاهتان گیم پلی خودشان را انجام می دهند Naught یک بازی بسیار خوب محسوب می شود .
در کل بازی Naught یک بازی با طراحی هنری و استیل خوب است و می تواند یک بازی همراه خوب در خانه باشد . فکر بازی کردن Naught را در بیرون از خانه از سر بیرون کنید چون دائما خود را در موقعیتی پیدا خواهید کرد که در حال چرخاندن صفحه نمایش هستید و گربه بازی را به این سو و آن سو پرتاب می کنید !
- طراحی هنری خوب
- استایلی متفاوت در گیمپلی
- بدون لگ و روان مخصوص ادر اندرویید
- خسته کننده شدن روتیشن