Impaler Gold تغییری در یک شوتر کلاسیک دهه 90 میلادی ایجاد می کند که به نظر می رسد همیشه متعلق به آن بوده است. یک بازی تیراندازی Rogue-like عرصه محور که دقیقا همان چیزی است که از توضیحات انتظار دارید، یک تیرانداز مانند Quake که با چند محیط دوبعدی زیبا و عناصر سرکش مانند باز کردن قفل سلاح و ارتقاء بعد از هر عرصه همراه است. کل بازی در یک اتاق اتفاق می افتد. شما وظیفه دارید امواج دشمنان را شکست دهید و پول نقد به دست آورید. آن پول نقد سپس برای ارتقاء جنبه های مختلف شخصیت شما برای آن اجرا استفاده می شود.
من معمولاً ابتدا درباره هر عنصر داستان محور یک بازی صحبت میکردم، اما Impaler آن را ساده نگه میدارد – آنقدر ساده که تا زمانی که برای اولین بار رئیس نهایی را شکست دادم، نمیدانستم که هیچ زمینه روایتی وجود دارد.
پاداش من دو جمله بود که تایید می کرد “Skull King” و عوامل آنها را شکست داده بودم اما این “پایان” نبود. حالا شاید یک رئیس مخفی یا پایانی وجود داشته باشد که همه چیز را باز کنید یا یک سری اقدامات دقیق انجام دهید، اما فکر نمیکنم Impaler قصد داشته باشد داستانی جذاب یا به خوبی گفته شده ارائه دهد. در عوض، روشی بدیع و وحشتناک برای مقابله با انبوهی از دشمنان اهریمنی به شما ارائه می دهد.
به طور کلی، گیم پلی بازی Impaler Gold با حضور شما در اتاقی شروع می شود که در آن با انبوهی از دشمنان می جنگید تا موج به پایان برسد. در پایان هر موج، یا پولی را برای شکست دادن موج بدون از دست دادن سلامتی دریافت خواهید کرد یا به طور کلی برای آسیبی که وارد کرده اید، سلامتی دریافت خواهید کرد.
ارتقاها به چند دسته تقسیم می شوند: ارتقاء نقدی نحوه تعامل شما با پول را ارتقا می دهد. به عنوان مثال، ارتقاء نقدی ممکن است جعبه هایی پر از طلا ایجاد کند یا شعاع جمع آوری طلای شما را افزایش دهد. ارتقاء بدن با سلامتی شما سروکار دارد. ارتقاء تفنگ با اسلحه های شما سروکار دارد و ارتقاء تله ها، آسیب آنها را تغییر می دهد. یکی از پیچش های گیم پلی این بازی همین تله های نوع تیغ شماست که می توان آن را از روی زمین با کلیک ماوس احضار کرد و دارای چند هم افزایی گیم پلی جالبی است. میخکوب کردن دشمنان توسط این تیغ ها چیزی است که باعث درخشش Impaler Gold شده است.
حدود 10 اسلحه در این بازی وجود دارد و شما دو مورد برای شروع خواهید داشت و با انجام برخی کارها قفل دیگران را باز می کنید. من 9 مورد از آن 10 مورد را باز کرده ام و باید بگویم که سلاح ها واقعاً هیچ تفاوتی ندارند به جز گرما سنج و عملکرد سلاح ها (Semiauto، Full Auto smg، شاتگان، تفنگ لیزری).
من نحوه کار اسلحه های این بازی را دوست نداشتم، زیرا اکثر آنها به یک شکل بازی می کنند و برخی فقط مانع از گیم پلی شما می شوند. من شخصاً همیشه اسلحهای را انتخاب میکردم که آسیبهای انفجاری زیادی به بار میآورد، اما اکثر سلاحها احساس میکنند که همان آسیب را میزنند و واقعاً استفاده از آن راضی کننده نیست. Spike Staff تنها سلاحی است که در آن فاکتور سرگرم کننده را پیدا می کنم زیرا می توانید آنها را احضار کنید و بیشتر دشمنان سطح پایین را بکشید. شما می توانید خود را به سمت بالا تقویت کنید و به زمین بیفتید و میخ های بیشتری را در اطراف خود پرتاب کنید.
یک اجرای شما تنها حدود 20 دقیقه طول می کشد و 6 اسلحه وجود دارد که 5 مورد از آنها را می توان با انجام بازی به سادگی باز کرد و شرایطی مانند X مقدار کشتن را برآورده کرد. دشمنان تنوع کافی دارند و اگرچه نسخه اولیه تنها یک اتاق بزرگ دارد، تغییرات نور پویا و موانع تخریب پذیر در طرحبندیهای مختلف همه چیز را تازه نگه میدارد. همچنین تله های اره ای وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید، در حالی که شما از دشمنان خود پیشی گرفته و آنها را نابود می کنید.
دشمنان شما سکه و – در صورت میخکوب شدن – بسته های سلامتی خواهند انداخت. برخی از امواج فرصت های دیگری برای جمع آوری گنج دارند که به شما امکان می دهد یک یا چند امتیاز مفید را در بین امواج خریداری کنید. در پایان یک باس فایت در انتظار شماست. جلوههای بصری Impaler برای طرفداران تیراندازی که به دلایلی عاشق عناوین شوتر کلاسیک هستند، لذتبخش است. یک موسیقی متن نسبتا جذاب نیز شما را دائما همراهی می کند که ای کاش تنوع بیشتری داشت.
در مجموع، Impaler Gold زمان خوبی برای طرفداران شوتر را فراهم می کند که به دنبال رفع فوری نوستالژی هستند. گیم پلی، موسیقی و جلوه های بصری به زیبایی شناسی ایده آل دهه 90 با پیچ و تاب گوتیک دست می یابند. در حالی که از نظر محتوا محدود است، کوتاه است و برای ژانر خود کمی آسان است، اما با توجه به قیمت ارزان آن، ارزش وقت گذاشتن را دارد. همچنین یک سیستم امتیاز برای کسانی که از رفتن به بالاترین لذت لذت می برند وجود دارد. اگر از گیم پلی سبک Quake بدون پیچیدگی طراحی سطح لذت می برید، این را توصیه می کنم.
- باز کردن قفل سلاح ها آسان است
- کاملا روان اجرا می شود
- در حین پیشرفت در بازی، میزان دشواری به خوبی افزایش می یابد
- سیستم ارتقا بازی تعادل خوبی دارد
- سلاح ها به سرعت کهنه می شوند
- در انواع زمینه ها، تنوع لازم را ندارد
- برخی از هیولاها طراحی ضعیفی دارند
- فقط 20 مرحله کوتاه را ارائه می دهد