خانه / Reviews / نقد و بررسی Crossroads Inn

نقد و بررسی Crossroads Inn

آیا هرگز دوست داشته‌اید که مسافرخانه خود را در مرز یک قلمرو بین دو پادشاهی رقیب مدیریت کنید؟ بازی Crossroads Inn این قابلیت را به شما می‌دهد! با نقد و بررسی این بازی توسط تیم نقد و بررسی بازی‌های رایانه‌ای IRG Review با ما همراه باشید!

این بازی که خود را در دسته بازی‌های شبیه‌ساز به حساب می‌آورد، سه حالت داستانی، سناریو‌های آماده و Sandbox دارد. در بخش داستانی شما با دنیای Delcrys آشنا می‌شوید؛ دنیایی فانتزی که می‌رود تا در بحران‌هایی مختلف مانند درگیری نظامی بین قلمرو‌ها و بازی قدرت غرق شود. شعار بخش داستانی، «از صاحب مسافرخانه تا پادشاه»، شما را ترغیب می‌کند تا پا در کفش یک مسافرخانه‌دار قرون وسطایی گذاشته و با مکانیک‌های پیچیده بازی درگیر شوید. بخش داستانی با مرگ پادشاه یکی از قلمروها به نام Owen، که از او به عنوان پادشاهی عادل و نیک‌رفتار یاد می‌شود، آغاز می‌گردد و پیرو مرگ پادشاه به علت نبودن وارث، افرادی که در مسند قدرت قرار دارند در صدد تصاحب تاج و تخت شاه Owen بر می‌آیند.

اما نکته جالب اینجاست که شما همه این وقایع و شخصیت‌ها را از زاویه‌دید یک صاحب مسافرخانه خواهید دید! بله، شما قرار نیست مسافرخانه خود را ترک کنید، شخصیت‌ها و وقایع همانجا به سراغ شما خواهند آمد! در حالت Sandbox شما با چهار درجه سختی رو به رو هستید که هر کدام با توجه به میزان سختی، شرایطی را در بازی برای شما بوجود خواهند آورد که بر روی سرعت گسترش مسافرخانه شما، منابعی که در دست دارید و وقایعی که ممکن است روی دهد، تأثیر خواهند گذاشت. در حالت سناریوهای آماده، شما در شرایطی خاص که طراح بازی برای ایجاد چالش بیشتر ساخته و پرداخته کرده است، بازی را شروع می‌کنید که در‌واقع شکلی خاص از حالت Sandbox است.

این بازی قابلیت شخصی‌سازی زیادی برای ساختمان‌ها و ابزار و ادواتی که به مسافرخانه خود اضافه می‌کنید به بازیکن می‌دهد. بخش ساختمان سازی بازی به شدت فضای ساختمان سازی در بازی The Sims را تداعی می‌کند و یکی از نقاط قوت بازی محسوب می‌شود. شدت درجه سختی بازی، به‌علت وجود مشکلاتی در طراحی بازی و تجربه‌کاربری بازیکن، تنها برای آن دسته از کسانی قابل تحمل است که عاشق فضای قرون‌وسطایی، داستانِ گیرای این بازی و یا علاقه‌مند به بازی‌های شبیه‌ساز مانند Prison Architect باشند.

از ویژگی‌های مثبتی که می‌توان برای این بازی برشمرد، مکانیک‌های بسیار پیچیده‌ای‌است که در پس زمینه بازی در تعامل گروه‌ها، تجار و احزاب Delcrys اتفاق می‌افتد. همینطور شما در هسته گیم‌پلی بازی شاهد تلفیق RPG و ژانر مدیریتی/شبیه‌ساز هستید، که البته نمی‌توان گفت به خوبی پیاده شده است. بخش داستانی بازی ۱۲ پایان مختلف دارد که به نوبه خود ویژگی وسوسه برانگیز و جالبی در راستای مجاب کردن شما در پرداخت ۳۰ دلار برای این بازی‌است! ویژگی جالب توجه دیگری که در این بازی وجود دارد، امکان طراحی منو و دستورپخت غذاهایی‌است که درهمکاری با یک تیم پژوهشی به نام Nerd’s Kitchen توسعه یافته است.

یکی از جدی‌ترین نقاط قوت بازی موسیقی و فضاسازی آن است. سر زدن شخصیت‌های مختلف با جایگاه‌های متنوع اجتماعی و سیاسی به مسافرخانه، یکی از وجوهی‌است که به عمق گیم‌پلی بازی کمک می‌کند.

گرافیک بازی در سبکی آشنا پیاده‌سازی شده است و با وجود واقع‌نمایی مدل‌ها و نسبت‌های آن با دنیای واقعی، تکسچر‌ها از سبک خاص خود پیروی می‌کنند و یادآور بازی‌های Cel Shaded دیگری هستند که در این ژانر تولید شده است. با این حال مشکلات اساسی در مدل‌ها و شکسته شدن لبه مدل‌های سه بعدی یکی از نقاط ضعف بازی محسوب می‌شود. یکی از دلایل بوجود آمدن این ضعف، عدم هماهنگی درست هوش مصنوعی با مناسباتی مانند حسگرهای برخورد و raycast هاست، که بازی را دچار باگ‌های فیزیکی مانند گیر کردن بعضی شخصیت‌ها در اشیاء و یا بوجود آمدن مشکلاتی در مدل‌های سه بعدی شخصیت‌‌ها می‌کند.

با مقایسه نسخه ایکس‌باکس و ویندوز، به این نکته می‌رسیم که تیم توسعه‌دهنده در پورت کردن بازی به ایکس‌باکس با مشکل‌های جدی مواجه بوده است و برخی بازیکنان با باگ‌هایی روبه‌رو شده‌اند که تجربه بازی را به طور کل برای آنان خراب می‌کند. عده بسیار زیادی از بازیکنان معتقد بودند که این بازی ارزش قیمت بالایی که برای آن پرداخته می‌شود را ندارد و مدیران کامیونیتی‌ها به درستی پاسخگوی بازیکنانی که با مشکلات جدی در بازی رو‌به‌رو می‌شوند نیستند. حتی پس از انتشار patch های معتددی که سعی در برطرف کردن باگ‌های جدی بازی داشتند، این بازی هنوز با مشکلاتی اساسی در پورت ایکس‌باکس خود (و البته نسخه کامپیوتر آن) دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از دلایل‌ ِ نظرات منفی‌ایست که در Steam راجع به بازی، توسط بازیکنان نوشته شده است. با این حال در بخش نظرات بازیکنانی نیز بوده‌اند که بخش داستانی بازی را در سی ساعت به اتمام رسانده و یکی از پایان‌های بازی را تجربه کرده‌اند ولی با باگ جدی روی نسخه کامپیوتر روبه‌رو نشده‌اند. اما در مورد نسخه ایکس‌باکس ماجرا کمی متفاوت است. تقریباً تمامی بازیکنانی که پورت فعلی Xbox One را تجربه کرده‌اند، نظرات بدی راجع به بازی نوشته‌اند.

این بازی علی‌رغم ایده‌های نوآورانه و مکانیک‌های فوق‌العاده جذابی که در آن گنجانده شده است، خوب اجرا نشده است. یکی از دلایل این اتفاق می‌تواند عدم توجه به تجربه بازیکن، عدم وجود المان‌های قوی به منظور درگیر کردن بازیکن با گیم‌پلی و در برخی‌موارد، قرار گرفتن مکانیک‌های اصلی بازی بر سرراه بازیکن و تجربه او از جریان گیم‌پلی و همینطور ضعف در مهندسی سیستم‌ها هنگام پیاده‌سازی برنامه‌نویسی بازی است که علاوه بر ایجاد باگ‌های بازی‌خراب‌کن، در تجربه کلی بازیکن و حس او هنگام تجربه بازی نیز اختلال ایجاد می‌کند.

با در نظر گرفتن تمامی مواردی که بررسی شد، بازی Crossroads Inn یک بازی ناموفق است؛ حداقل بر روی Xbox One اینطور است و با توجه به قیمت بالای بازی، در وضعیت فعلی خرید آن برروی کنسول، توصیه نمی‌شود.

5

5

مزایا

  • ایده نوآورانه
  • موسیقی خوب
  • فضاسازی خلاقانه
معایب

  • مشکلات فنی و باگ‌های زیاد
  • گیم‌پلی سردرگم کننده
  • تجربه کاربری ضعیف

0

0

0

0

0

گرافیک - 5.5
گیم‌پلی - 3.5
داستان - 7
موسیقی - 7

5.8

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی Ninja Gaiden Master Collection

بازی Ninja Gaiden بازی نیست که طرفداران بازی های اکشن توانسته باشند از انجام دادنش …