خانه / Reviews / نقد و بررسی Atelier Shallie: Alchemists of the Dusk Sea DX

نقد و بررسی Atelier Shallie: Alchemists of the Dusk Sea DX

امروز در این پست به بررسی بازی Atelier Shallie: Alchemists of the Dusk Sea DX خواهیم پرداخت که آخرین سری از این سه گانه ی نسبتا پرطرفدار می باشد. داستان بازی همانطور که می دانید در هر قسمت کمی دارای تفاوت است و هر قسمتی روایت مختص خودش را نقل می کند با ما IRG Review همراه باشید تا به بررسی این بازی بپردازیم..

قسمت سوم و پایانی سه گانه Dusk از بازی یک حرکت جذاب از سوی کمپانی سانزده این سری بازی می باشد و هسته اصلی آن مجموعه ای از سیستم های عمیق کیمیاگری و ساخت معجون ها  است. بازی  سرسخت و صریح است و  ابایی از اینکه در اذهان برخی از مخاطبین شبهه و شک ایجاد نماید ندارد بلکه تمام تلاش خود را به کار می بندد تا با مخاطب صادق باشد.

همانند قسمت های دیگر یکی از دو شخصیت اصلی را در اینجا انتخاب کنید و خواهید دید که اتفاقات به روش های مختلفی رخ می دهد و طبق معمول بسته به اینکه در کدام نقش تصمیم دارید بازی کنید ، چندین پایان ، برش و قطعه گفتگو وجود خواهد داشت. با این حال ، از نظر گیم پلی واقعی ، شما بیشتر وقت خود را برای خرید اتحادیه  در اینجا صرف می کنید تا خود را تقویت کرده و تهدیداتی که زندگی اطرافیان را تهدید می کند رفع نمایید.

این قسمت سوم همچنین برخی از حلقه های بازی استاندارد را در این سری اصلاح می کند ، این بار کاملاً محدودیت ها را کاهش می دهد به طور معمول ، نقش شما باید وظایف و وظایف مختلف خود را در مدت زمان مشخص انجام دهد یا شکست بخورد. دو بازی اخیر آتلیه به شکلی کم نظیر تبدیل شده اند که حفظ زمان اختصاص یافته کار دشواری نیست ، اما این سری می تواند بازیکن را آرام کند و باعث شود که تمام وقت بخواهیم تفاوت های آن را کشف کنیم.

با ناپدید شدن کامل مکانیسم محدود کردن زمان ،  یک سیستم جدید در بازی پیاده سازی شده است که به شما امکان می دهد دسته ای از کارها را برای باز کردن قفل پیشرفت بررسی کنید تا وارد فصل بعدی تاریخ شوید. با فشردن دکمه هایی برای پرش به منوی کاراکتر ، می توانید پیشرفت این امر را پیگیری کنید ، این کاری است که شما اغلب باید انجام دهید ، زیرا شما همیشه نیاز به یک لیست طولانی از کارها دارید.

رسالت زندگی نیز مطابق روشی که شما برای انجام بازی انتخاب می کنید تغییر خواهد کرد. مثلا اگر بیشتر از سلاح ها استفاده نمایید تا جادو و جنبل، در نتیجه امکانات و امتیازات بسیار بیشتری در بازی برای شما فراهم می آید و بازی در حقیقت با این کار از شجاعت مثال زدنی شما قدردانی می کند بنابراین می توانید از این روش هم برای مبارزات استفاده نمایید.

به طور کلی ، این یک سیستم بد نیست ، اگرچه ما آن را کمی آزار دهنده دیدیم ، اما در نهایت ما را مجبور به ورود و خروج از این بخش میکند تا بررسی کنیم چه کاری انجام می دهیم یا چه مقدار کار لازم است انجام شود. البته ، این بازی ها دائماً در حال پخش و بررسی لیست برای حرکت به جلو هستند ، توجه مردم را به نوعی جلب می کند و چیزهای بی اهمیت بسیاری وجود دارد.

اما در هر صورت بازی یک سیتسم جدید و جذاب را برای مخاطب به ارمغان آورده است که با سری های قبلی تفاوت های آشکاری دارد. سیستم رزمی مبتنی بر نوبت به طور مداوم بهبود یافته و عملکرد آن بهتر شده  است ، اکنون علاوه بر تنظیمات اصلی عمل ، مهارت های ویژه و اقدامات کمکی ، می توانید حملات خاص و پرش را نیز در نظر بگیرید تا از اعضای تیم ضعیف تان محافظت کنید.

با موفقیت حمله به دشمن ، نوار پشت سر هم در هنگام مبارزات پر خواهد شد و باعث می شود اعضای تیم شما با خشونت بیشتری حمله کنند و باعث صدمه بیشتر به دشمن شوند. این سیستم می تواند بسیار برای مخاطب قدیمی این سری بای که از ابتدای این سه گانه را بازی کرده است بسیار جذاب و در عین حال نوآورانه و متعهد به سنت های قدیمی بازی باشد که در نوع خود بسیار جذاب است.

یکی دیگر از ابعاد سیستم  جنگ دربازی این است که  همانطور که  پیشرفت می کند ، می توانید در بین دشمنان روی زمین اسلحه به دست بیاورید. اگر بسیار قوی تر باشید ، آنها به سادگی ناپدید می شوند و این پتانسیل را دارند که آسیب های جنگ را به شما وارد کنند. بیش از نیمی از نبردها مهم نیست که دشمن یا توده ها چقدر دشوار باشند ، فقط یک نکته را تجربه کردند.

به نظر می رسد این امر محدودیت هایی را در طول بازی برای متوقف کردن قدرت سهمگین دشمن محدود می کند ، اما به نظر نمی رسد هیچگاه نشانه روشنی از نبرد وجود نداشته باشد که تجربه دیگران را به همراه داشته باشد. اگرچه آنها به سایر مأموریتهای کامل شده مرتبط بودند ، اما بلافاصله پس از رقابت با دشمن ضعیف سیستم هوش مصنوعی بازی چندان جالب عمل نکرد و دلسرده کننده است.

باید بعد از هر مدت اندکی به پایگاه بازگردید و از وسایل تازه خریداری شده استفاده کنید. سیستم تولیدی در هسته بازی ها قرار دارد و این نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای ادامه حرکت ، باید مهارت های کیمیاگری خود را تقویت کرده و معجون ها را نیز با خود ببرید. و آن ها را همیشه همراه خود  داشته باشید که بتوانید در مواقع لزوم از آن ها استفاده ببرید و دشمنان تان را غافلگیر کنید.

بهترین پیشرفت این قسمت از بازی این است که دیگر لازم نیست که مشغول کل بازی باشید. مکانیسم مدیریت زمان از بین رفته است. اکنون می توانید با اطمینان هر قسمت از بازی را طی کنید و قبل از ادامه داستان همه چیز را که می خواهید ببینید  بررسی کنید. با این حال ، برخی از کارها هنوز هم باید انجام شود تا به جلو حرکت کنیم اگرچه ساده هستند ولی جذابیت مختص به خودشان را دارند.

5

5

مزایا

  • حذف شدن محدودیت زمانی در بازی
  • جذاب تر شدن گیم پلی بازی
  • گرافیک خیره کننده
معایب

  • داستان کمی جذابیت خودش را از دست می دهد
  • هوش مصنوعی ضعیف

0

0

0

0

0

گرافیک - 8
گیم پلی - 8.5
داستان - 8.5
موسیقی - 8

8.3

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Akatsuki: Lord of the Dawn

Akatsuki: Lord of the Dawn یک بازی نقش آفرینی بی درنگ است که توسط Zoo …