خانه / Reviews / نقد و بررسی Atelier Ayesha: The Alchemist of Dusk DX

نقد و بررسی Atelier Ayesha: The Alchemist of Dusk DX

در این پست از وب سایت تیم Irg Review قصد داریم به بررسی بازی Atelier Ayesha: The Alchemist of Dusk DX بپردازیم. که برای پلتفرم های نینتندو سوئیچ و همچنین رایانه های شخصی و پلی استیشن 4 عرضه شده است. در ادامه تا به انتها با ما همراه باشید.

برای بررسی بازی باید اشاره کنیم که داستان بازی دارای بعدی نسبتا عمیق و قوی می باشد و ضخصیت پردازی های Atelier Ayesha: The Alchemist of Dusk DX  نیز بصورت قوی ای صورت گرفته است که همه این ها بر جذابیت بازی اضافه می نماید و در عین حال گیم پلی بازی بصورت نوبتی می باشد که بدین معنی است که شما بعد از زدن یک ضربه به کنار می روید تا دیگری ضربه اش را بزند و الی آخر.

جدول زمانی اصلی این است که شما مدت کوتاهی فرصت دارید تا رمز و راز اصلی بازی را برطرف کنید ، در دنیای بازی به جلو و عقب حرکت می کنید ، هر اقدامی از خرید و ساخت تجهیزات لازم ، وقت شما را مصرف می کند و به یک المان مهم در زمینه ی امتیاز دهی به شما به حساب می رود و بنابراین باید همیشه حساب ساعت خود در بازی را داشته باشید.

در واقع ، Atelier Ayesha: Alchemist of Dusk DX به دلایل مختلف معرفی کاملی برای این سری بازی است. علاوه بر محدودیت های زمان کمتری ، ریتم اساسی و حلقه بازی یک پروژه فرنچایز معمولی را به روشی آسان برای شما ارائه می دهد. علاوه بر این ، از لحاظ زمینه نیز داستانی طولانی دارد که در چند قسمت منتشر شده است.

به طور سنتی ، بازی های آهسته از ابتدا دارای دستورالعمل ها و آموزش های فنی زیادی هستند و این تور کارگاهی با موفقیت ماجراهای اصلی بازی را به حرکت در می آورد. رمز و راز اصلی آن تقریباً بلافاصله آغاز می شود و در مدت زمان کوتاهی شما و بهترین دوستتان به شروع بازی می پردازید و به مبارزه با دشمنان و کشف رمز و راز بازی می پردازید.

کیمیاگری روح و هسته ی معنوی اصلی این سری بازی می باشد که در مقایسه با هر جنبه دیگر مثلا بخش های داستانی و  ماجراجویی و… صرف وقت برای آزمایشگاه خود ، تحقیق در مورد معجون ها و چیزهایی از این قبیل می پردازید و به هسته ی معنوی بازی می روید و تمام وقت خود را صرف این امور در بازی می کنید که به نوبه ی خود امری جذاب است.

اگرچه بخش نبرد بازی به شکل نوبتی می باشد ، اما درک آن بسیار سبک و آسان است ، و اکتشاف در جهان محدود به یک منطقه کوچک است بدین معنی که شما هرگز از مکان های غیرقابل دسترسی در بازی سر در نمی آورید و به این مناطق مختلف سر نمی زنید و به یک معنی نقشه ی بازی بسیار کوچک و محدود به یک منطقه خاص می باشد که تمام گیم پلی بازی در آن جریان دارد.

این حلقه کوچک اعتیاد آور است که در آن می توانید اشیاء مختلفی را برای ادامه داستان اصلی یا انجام کارهای ثانویه ایجاد کنید ، همچنان به جمع آوری و کشف منابع جدید در محل بپردازید ، با همه هیولا های مواجه شده مبارزه کنید و به فضای کاری خود بازگردید تا به اکتشافات خود بپردازید و هرگونه ضرورت یا اکتشاف جدیدی را که لازم می دانید انجام دهید.

هم چنین درباره ی این روند معجون سازی و کیمیاگری در داستان بازی باید این را اشره کنیم که اندکی به دانش شیمی و هم چنین صبر و حوصله احتیاج دارد و به معنایی شاید برای هر فردی جذاب نباشد. از طرفی نیاز به خرج هزینه و خرج کردن سکه هایی که در بازی جمع کرده اید دارد و شما باید این مواد خاص را با هزینه ی خودتان تهیه نمایید

هرچند این کیمیاگری ها برای خود دارای جذابیت خاصی هستند و شاید برای خیلی ها جذاب جلوه کنند اما حقیقت این است که چندان تاثیر و اثری هم بر روی روند بازی و هم چنین سرنوشت مبارزات ندارد و چیزی بر بازی اضافه نمی کند هر چند برخی معجون ها که می سازید امکان شفا بخشی دارند و یا برخی به شما قدرت و انرژی اضافه می کنند که تا حدودی جالب است اما تاثیر آن موقتی و اندک می باشد.

وقتی نوبت به اکتشاف و ماجراجویی باز می رسد ، شما واقعاً در اینجا جذب بازی نمی شوید و بازی داری چندان صحنه های مبارزاتی قوی و گیرا نمی باشد. این یک بازی کوچک و کاملاً کنترل شده با یک نقشه ساده است یک منطقه کوچک که در آن می توانید جمع آوری و مبارزه کنید و داستانی که داستان آن بیشتر به زندگی شخصی ، امیدها و رویاهای شخصیت اصلی آن می پردازد.

صحبت از این شخصیت های اصلی ، گرچه خود  همه شخصیت های بسیار قدرتمند و خوبی هستند که هرکدام دستور کار ، وضعیت زندگی و امید خود را دارند و ماجراجویی و سلوک هر کدام از این شخصیت ها که شخصیت پردازی خوبی داشته اند بصورت فردی و همروند با پیشبرد داستان بازی صورت می گیرد و با شخصیت آن ها بیشتر آشنا می شویم و آن ها نیز در این راه پیشرفت می کنند.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، سیستم مبارزاتی بازی شامل ضربات نوبتی می باشد، اما همچنین تا حدودی سرگرم کننده و سریع و جذاب است. علاوه بر محدوده معمولی حمله ویژه و موارد مختلف در میدان نبرد که به دقت برای جنگ با دشمن طراحی شده اند ، اعضای تیم می توانند در اطراف میدان نبرد حرکت کنند تا یک مزیت به دست آورند یا به ضربات مرگبار در پشت دشمن ضربه بزنند.

Atelier Ayesha: The Alchemist of Dusk DX توانست از کارهای قبلی این سری بازی و بطور کلی از کارهای قبلی این استودیو بازی سازی منحرف شود اما تفاوت زیادی با بخش های قبلی و قدیمی تر بازی ندارد. و چندان نه داستان خاصی را برای مخاطب پیش رو می گذارد و نه چندان جذابیت خاصی برای گیمرهای حرفه ای و سخت پسند دارد و درست است که نکات مثبتی نیز دارد اما به وقتی که قرار است برای آن بگذارید نمی صرفد.

5

5

مزایا

  • شخصیت پردازی خوب
  • داستان نسبتا عمیق
معایب

  • گرافیک ضعیف
  • نقشه کوچک
  • گیم پلی خشک

0

0

0

0

0

گرافیک - 7.5
گیم پلی - 7
داستان - 7.5
موسیقی - 7.5

7.4

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Metal Slug Tactics

زمانی که انتشار یک بازی سال‌ها بیشتر از انتظار شما طول می‌کشد، همیشه نوعی ترس …