خانه / Reviews / نقد و بررسی Kholat

نقد و بررسی Kholat

سلام به دوستان و همراهان همیشگی و خوب وب سایت IRG Review امروز اینجا با شما دوستان عزیز هستیم تا بازی جذاب و ترسناک Kholat مورد نقد وبررسی قرار بدیم پس در ادامه ی مطلب همراه ما باشید.

این بازی در تاریخ 9 ژوئن 2015 توسط شرکت های IMGN.PRO و Blitworks و سپس به دست شرکت IMGN.PRO وارد بازار شد و موزد استقبال نسبتا خوبی از طرف گیمر ها و منتقدین قرار گرفت ، این بازی برای تمامی پلتفرم های Playstation4 ، Xbox one ، Nintendo Switch و PC و سیستم عامل MAC OS در دسترس و قابل خریداری است.

خب داستان این بازی در دیاتلوف در سال 1959 روایت می شود که در ان چندین جوان تصمیم می گیرند که به یک کوه بروند و به روایتی قله ی کوه را فتح کنند ، فتح کردن کار آسانی نیست و شما مجبور میشوید که شبی در شیب های کوه اتراق کنید و چادر بزنید ، داستان از جایی شروع میشود که شما در اطراف چادرتان صدا های عجیبی میشنوید و یادتان می اید قبل از این که سفر خود را آغاز کنید مردم می گفته اند که این کوه نفرین شده است. گروهی از این جوانان تصمیم میگیرند که از چادر خارج شوند و بیرون و اطراف را نگاهی بی اندازند اما هیچ وقت دوباره به چادر باز نمی گرردند ، شما در طول بازی با اجسادی رو به رو خواهید شد که جراحت های ترسناکی دارند و به خشن ترین شکل ممکن به آها آسیب وارد شده است.

در این بازی شما نقش یک کوهمورد را بازی می کنید که متاسفانه باید بگویم شما کاملا بی نام هستید و حتی در اواخر بازی هم متوجه نخواهید شد که که نامتان چیست و این مورد زیاد برای من جذاب و دوست داشتنی نبود و من را بسیار گیج می کند. شما در طول تمامی بازی به فکر پبدا کردن رمز و راز هایی هستید که با توجه با آن ها گیم پلی بازی جلو میرود ، در گیم پلی بازی شما بیشتر به جای آن که بترسید و مانند دیگر بازی ها دائما در حال فرار باشید و یا در جایی پنهان شوید تا زنده بمانید ، بلکه شما سعی بر این دارید تا موضوع و داستان هایی را کشف کنید که این مورد در بازی بسیار زیبا و اذت بخش است.

باید بگویم در بازی Kholat شما در  طول بازی درگیر معما و اتفاقات زیادی میشوید و بازی به شدت برایتان پیچیده میشود ولی بازی به طور بسیار ناگهانی و نا خوشایند تمام میشود به گونه ای که وقتی من این بازی را تمام کردم و مرحله ی آخر را پشت سر گذراندم هنوز هم منتظر بودم که دارد یک مرحله ی دیگر شوم چرا که نمیتوانستم قبول کنم بازی انقدر ناگهانی تمام شده باشد.

با توجه به پایان عجیب و نا امید کننده به نظرم این بازی ارزش بازی کردن را دارد و من هیچوقت از بازی کردن این بازی ویدیو ای پشیمان نشدم . مشکلاتی در بازی وجود داشت که گاهی بسیار اعصابخورد کن بود با توجه به این که شما در کوه هستید فکر می کنید که میتوانید سریع تر حرکت کنید و یا پرش کنید اما اصلا اینگونه نیست و شما حتی یک پرش کوچک هم نمیتوانید انجام دهید و در جاهایی که راه شما مسدود است نمیتوانیم پرش کنید و باید ببا استفاده از نقشه و قطب نما که حتی درست نشان نمیدهد شما کجا قرار دارید ، موانع را دور بزنید و راه میانبر بزنبد.

همانطور که گفتم حرکت شما در بازی حرکت آهسته و کند است به همن دلیل ممکنه به چنگ ارواح شیطانی داخل کوهستان بیوفتید که این موجودات تنها چالش این بازی به حساب می آیند به دلیل این که اگر به شما حمله کنند از سلامت یا Health شما چیزی کم نمیشود بلکه تمام میشود و شما در جا در بازی میمیرید و حتی فرصت تکان خوردن هم پیدا نمی کنید برای همین ممکن است بازی کمی سخت شود و برای شما چالش به وجود بیاورد ، همچنین در بعضی از جا های این کوهستان تله هایی وجود دارند که خیلی راحت شما را به کام مرگ می کشند و باور کنید حتی نمی شود تله ها را دید چه برسد که از دست آن ها خلاص شد.

چیزی که در بازی وجود دارد و شما به راحتی میتوانید متوجه آن شوید گرافیک نسبتا خوب و طراحی جزئیات است مخصوصا قسمت هایی که در چادر هستید و نور شهر به زیبایی و خیلی کم معلوم است یا نشان دادن و طراحی اجساد رادیو اکتیوی که جراحات آنان به خوبی و دقیق مشخص است آنقدری که ممکن است حالتان را بد کند ، اکثر بازی در تاریکی می گذرد اما من میتوانم به راحتی به شما بگویم که بازی در حدی تاریک نبود که نتوانید چیزی را ببینید و فقط و فقط تله ها قابل مشاهده نیستند که به نظرم آن ها هم جزو جذابیت بازی هستند.

موسیقی و افکت بازی نیز به دقت و جزئیات کار شده است ، موزیک هایی که در طول بازی برای شما پخش می شود بسیار دلهره آور هستند و با تصاویر و گیم پلی بازی بسیار هم خوانی دارند مه تمامی این ها یک بازی نسبتا خوب را به وجود آورده اند.

ممنون که در این نقد و بررسی همراه ما بودید.

5

5

مزایا

  • داستان جالب
  • گیم پلی سرگرم کننده
  • طراحی زیبا
معایب

  • ایراداتی در گیم پلی
  • قاد نبودن به پرش
  • تله ها قابل دیدن نیستند

0

0

0

0

0

گرافیک - 8
گیم پلی - 8.5
داستان - 8
موسیقی - 7.5

8

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Hero’s Hour

اگر جزو متولدین دهه 90 میلادی باشد، حتما دوران بازی های RPG استراتژی فانتزی نوبتی …