خانه / Reviews / نقد و بررسی بازی Phoenotopia : Awakening

نقد و بررسی بازی Phoenotopia : Awakening

یک بازی دوست داشتنی با شخصیت دوست داشتنی در یک داستان عجیب! اینها همگی توصیفاتی است که می تواند بازی Phoenotopia: Awakening را به خوبی شرح دهد. این بازی یک بازی با نقشه باز است که جنبه های ماجراجویی فراوانی در آن وجود دارد و از بازی های خوب ایفای نقش در سری بازی هایی با گرافیک دو بعدی محسوب خواهد شد که امروز با نقد و بررسی آن در سایت IRG Review در خدمت شما هستیم.

می توان بازی Phoenotopia: Awakening را دومین محصول از سری بازی های Phoenotopia  نامید. اگر بازی قبلی از این سری را بازی نکرده اید باید به شما بگویم که محیطی که بازی در آن ساخته و توسعه شده است در اصل در فایل FLV و به صورت فلش تهییه شده است. کاملا می توان انتظار داشت که با چه کابوسی می توانستید روبه رو شوید. باید خدمتتان عرض کنیم که بازی هایی که در محیط فلش طراحی می شوند با اینکه از لحاظ ساخت و تکان دادن شخصیت ها برای توسعه دهندگان طراحی آسانی را رقم خواهند زد ولی در قسمت گیم پلی و توسعه بازی کاملا ناامید کننده هستند و به ندرت بازی فلش مناسبی را می توانید تهییه کنید که واقعا در طول بازی شما را اذیت نکند. با تمام این تفاسیر حتی خود توسعه دهنده بازی Phoenotopia  یعنی Cape Cosmic هم اعتراف کرده است که برای داشتن تجربه بازی بهتر انتخاب این بازی یعنی Phoenotopia: Awakening می تواند محیط بهتری را برای بازی کردن فراهم سازد. بازی کاملا جنبه بازی تک نفره دارد و محیط تقریبا نیمه اکشنی برای آن طراحی شده است و مهمترین ژانر بازی در آن ROG و یا ایفای نقش در طول بازی است.

در بازی Phoenotopia: Awakening محیط های زیادی برای بازی طراحی شده است که هر کدام را می توان تقریبا با یک گیم پلی انجام داد ولی این محیط ها زوایای دوربینی و ساخت متفاوتی دارند. به طور مثال شما در اصل یک نقشه روستا را دارید که در آن می توانید حرکت کنید روستا با همان شکل و شمایل اکثر بازی های ننتیندو توسعه پیدا کرده است و بازی خیلی پیکسلی است. وقتی با شخصیت اصلی در روستا حرکت می کنید دوربین بازی از روبه رو شما را نشان می دهد و ساختمان ها را از پهنا. هنگام حرکت بک گراند یا همان تصویر زمینه پشت ساختمان های در دو لایه مختلف با سرعت متفاوت همگام با حرکت شما جا به جا می شوند تا توسعه دهندگان بازی توانند عمل تصویر را در بازی نشان دهند که بازی طراحی بازی را در این قسمت بسیار زیبا کرده است. انواع اقسام محل های مختلف در خود روستا قرار دارد که در هنگام حرکت در طول آن می توانید وارد انواع خانه ها و مغازه ها و … شوید و بازی را انجام دهید. در طرف دیگر بازی وقتی می خواهید از شهر خارج شوید تصویر از بالا نمایش داده می شود و شما باید از بین رفتن به شهر و یا به جنگل یکی را انتخاب کنید.

برای گیم پلی بازی مخصوصا در بازی محیط بازی شبیه Phoenotopia: Awakening انواع جزییات به خوبی طراحی شده است. در بازی یکی از مهمترین چیز هایی که طراحی شده داشتن نمودار سلامتی است. البته تمام بازی های اول شخص همچنین چیزی دارند که با انجام شکار و پختن غذا می توانید آن را افزایش دهید .  همچنین در بازی حمله ها و درگیری ها با دشمنان آسان نیست. البته بازی سطح و بالانس قدرتی خوبی دارد ولی طراحی آن به صورتی نبوده که بتوانید راحت شکار کنید و یا دشمنان را به راحتی از بین ببرید. در خیلی از مواقع در قسمت های مختلف بازی نابود کردن طرف مقابل با چالش هایی همراه خواهد شد که به زیبایی های بازی بسیار افزوده است.

در کل می توان بازی Phoenotopia: Awakening را یک بازی برای همه خواند و اصلا نمی توان گفت که حتما باید از سطح گیمری بالایی برخوردار بود تا بتوان این بازی را بازی کرد. با تمام نقاط قوت و منفی که این بازی دارد می توان به راحتی گفت که بازی در سطح مناسبی قرار دارد و انجام آن شما را با مشکل همراه نخواهد کرد.

5

5

مزایا

  • نقشه باز
  • طراحی و جزییات زیاد در نقشه
  • دانجن ها و تونل های زیاد
معایب

  • گم شدن در مسیر بازی

0

0

0

0

0

گرافیک - 6
داستان - 8
گیم پلی - 8
موسیقی متن - 6

7

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Hero’s Hour

اگر جزو متولدین دهه 90 میلادی باشد، حتما دوران بازی های RPG استراتژی فانتزی نوبتی …