خانه / Reviews / نقد و بررسی Journey to the Savage Planet

نقد و بررسی Journey to the Savage Planet

امروز قرار است به تحلیل بازی Journey to the Savage Planet از طرف تیم نقد و بررسی IRG Review بپردازیم.

همانطور که نام این عنوان مشخص می باشد ، شما با وارد شدن به دنیای این بازی در واقع به یک دنیای خطرناک وارد می شوید. دنیایی که پر شده از موجودات زنده خطرناکی که هر کدام از آن ها تهدیدی برای شما به حساب می آیند. در این دنیا شما اهداف و برنامه های مختلفی را دارید که باید برای دستیابی به آن ها خود را در مقابل موجودات خطرناک و وحشی روبرویتان نجات بدهید. بازی Journey to the Savage Planet به عنوان یک بازی اول شخص بوده که یک بازی ماجراجویانه در دنیای بازی های رایانه ای به حساب می آید. ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شکل جدی تر به بررسی این بازی بپردازیم.

صفحه آرایی در این بازی امتیاز قابل قبولی به خودش اختصاص می دهد. یعنی زمانی که شما وارد محیط بازی بشوید و به کاوش کردن دور و برتان مشغول بشوید ، به خوبی متوجه این خواهید شد که موقعیت ها به شکل خیلی مناسبی طراحی و ساخته شده اند. این خوبی را باید مدیون گرافیک قابل قبول این بازی دانست. جایی که مشخص است گروه خالق این بازی به آن دقت کرده و حالا ما با صحنه های زیبایی در بازی روبرو می شویم. در نتیجه باید عملکرد کلی گرافیک را در این بازی راضی کننده بدانیم و از آن به گونه ای لذت هم ببریم.

گیم پلی این بازی نیز خوب و مناسب ساخته شده است. دقیقا مثل گرافیک که زحمات گروه سازنده و دقت آن ها به وضوح قابل لمس می باشد ، گیم پلی نیز به خوبی با ساختاری مناسب خلق شده است. گیم پلی که به شما اجازه می دهد تا در مکان هایی که قرار می گیرید آزادانه برخورد های مورد نظرتان را انجام بدهید. همچنین در مبارزات با موجودات بیگانه شما آزادی عمل خوبی را دارید. این آزادی عمل به سبب گیم پلی خوب این بازی بوده که ما را مجبور کرده تا از آن تعریف نماییم. نکته ای که در خصوص این بازی خیلی قابل توجه می باشد ، ترکیب بسیار عالی گیم پلی با گرافیک بازی است که ترکیبی عالی شده است.

شما برای انجام این بازی می توانید به گونه های مختلفی اقدام نمایید. شما می توانید این بازی را بصورت آفلاین و تک نفره انجام بدهید. همچنین شما می توانید این بازی را بصورت گروهی در دو شکل آفلاین و آنلاین نیز انجام بدهید. این که شما می توانید بخش داستانی بازی را بصورت گروهی پیش ببرید ، واقعا یک نکته مثبت برای این بازی به حساب می آید. شما در بازی های گروهی این عنوان نیاز دارید تا هماهنگی خوبی را با همراه و یار خودتان داشته باشید. در نتیجه شما می توانید از حالت تک نفره که ممکن است شما را خسته کند ، فاصله گرفته و بصورت گروهی این بازی ماجراجویانه را انجام بدهید.

اما واقعیت موضوع در خصوص داستان بازی جای بحث دارد. شما به عنوان کاربر این بازی واقعا متوجه داستان بازی نمی شوید. یعنی خود شما خبر ندارید که سفرتان به این سیاره عجیب و غریب قرار است چه چیز هایی را برای شما به ارمغان بیاورد. در واقع حتی می توانیم این بازی را به بی داستانی محکوم کنیم. قطعا این بازی که در ژانر ماجراجویی قرار می گیرد ، انتظار بسیار بالاتری می رفت که ای کاش دقت بیشتری به داستان می شد. هر چند که لطمه ای به روند کلی بازی وارد نشده و شما قطعا می توانید از انجام این بازی لذت ببرید ، اما خب وجود یک خط داستانی جذاب می توانست روند بازی را بسیار جذاب تر و مهیج تر سازد.

ماموریت های شما در هر مرحله دارای شکل و گونه های مختلفی می باشد. یعنی این طور نیست که شما در هر مرحله از این بازی یک نوع و شکل از بازی را تکرار نمایید. این موضوع نشان دهنده این است که گروه سازنده قصد داشته تا با قرار دادن شما در گونه هایی مختلف از مراحل یک بازی تا حد امکان تا آخر بازی شما را مجذوب به ادامه بازی کند. که این طور که ما متوجه شدیم ، در این موضوع شاهد موفقیت گروه سازنده هستیم. در واقع این بازی شما را واقعا سرگرم می کند و همین موضوع نیز باعث می شود تا شما با اشتیاق بیشتری به فکر ادامه دادن این بازی بشوید.

موسیقی متن این بازی نیز خوب و راضی کننده می باشد. در واقع صدا گذاری خوب در شرایط مختلف بازی باعث شده تا هیجان بازی به وسیله موسیقی به شکل ویژه تری نیز به ما منتقل گردد. موسیقی به خوبی سوار بر تصویر بازی شده و این موضوع باعث می شود تا ما احساس خوبی نسبت به روند بازی داشته باشیم.

اما در این لحظه و به عنوان پاراگراف آخر این نقد و بررسی بد نیست که نگاهی اجمالی به آن چه که گفته شد بی اندازیم. گرافیک و گیم پلی در این بازی یک ترکیب مناسب و راضی کننده را بوجود آورده اند و در این لحظه ما می توانیم به خوبی از گیم پلی و گرافیک بازی تعریف نماییم. موسیقی نیز به حد کافی خوب و راضی کننده است. صرفا ایراد نداشتن یک داستان ویژه و جذاب در این بازی به چشم می آید.

5

5

مزایا

  • گرافیک بسیار مناسب بازی
  • گیم پلی عالی و راضی کننده
معایب

  • عدم داستان سرایی در بازی
  • ایرادات جزئی در بازی آنلاین

0

0

0

0

0

گرافیک - 7.5
گیم پلی - 8
داستان - 5.5
موسیقی - 8

7.3

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Hero’s Hour

اگر جزو متولدین دهه 90 میلادی باشد، حتما دوران بازی های RPG استراتژی فانتزی نوبتی …