امروز هم میخواهیم تا با هم به سراغ یک عنوان نوستالژی و بازسازی شده در سبک بسیار شلوغ پلتفرمر رفته و علاوه بر بررسی ویژگی های مثبت و منفی بازی به کیفیت بازسازی دوباره این عنوان را نیز نگاهی بی اندازیم، بازی Ty the Tasmanian Tiger 2: Bush Rescue نام یک عنوان از سری فرانچایز های Ty the Tasmanian Tiger میباشد که در اوایل دهه 2000 شروع به انتشار کرد و انتشار نسخه های اصلی این عنوان تا سال 2013 نیز طول کشید، اما عنوان مورد بررسی امروز ما ابتدا در سال 2004 منتشر شده و حال پس از تقریبا گذشت 17 سال از زمان انتشار اصلی آن با یک بازسازی برای پلتفرم هایی نظیر Playstation 4, Xbox One, Nintendo Switch و همچنین سیستم رایانه های شخصی منتشر شده است.
سیستم گیم پلی بازی در ظاهر مانند تمام عناوین پلتفرمر دیگر خواهد بود، شما از حرکت های پایه و اصلی راه رفتن و برخی از مکانیزم های مبارزاتی برخوردار خواهید بود، البته به این موارد حرکات و قابلیت های جدید و بیشتری نیز در طول پیش روی تان در بازی اضافه خواهد شد، اما چیزی که این بازی را بسیار خاص و حتی پس از 17 سال قابل بازی خواهد کرد، صرفا بازسازی های گرافیکی آن و موارد مربوط به ریمستر بازی نیست(حتی بازی در این قسمت ها بسیار کم کار و ضعیف نیز ظاهر شده است)، بلکه ابتدا جهان باز بودن آن و پس از آن نیز گستردگی و تنوع دنیا های درون بازی خواهد بود، شما بر خلاص بیشتر عناوین این سبک که روند خطی برای مراحل و پیش روی ها دارند میتوانید آزادانه در دنیای درون بازی حرکت کرده و به میل خود اقدام به پیش روی در مراحل کنید، چیزی که نه تنها در زمان خود و در سال 2004 یک ویژگی بسیار نو و تازه محسوب میشد، بلکه حتی در میان عناوین پلتفرمر حال حاظر نیز بسیار کمیاب و با ارزش است. علاوه بر این کار های و اقدامات شما در بازی نیز بسیار متنوع است و همچنین این اقدامات هماهنگی بسیار بالا و قابل قبولی را با مناطق و محیط بازی خواهند داشت.
شما در برخی اوقات ممکن است سوار بر یک اسکیت در حال پیمودن یک چاله فضایی باشید، از طرفی دیگر سوار بر هلیکوپتر شروع به جمع آوری منابع کرده و در این میان نیز برای گذران وقت خود سری به پیست مسابقات زده و خود را به یکباره در درون فضایی مانند بازی کراش یا ماریو کارت ببینید، این بسیار با ارزش است که بازی برای تک تک دقایقی که مخاطب صرف تجربه آن کرده برنامه ای داشته و تا انتها سعی در متنوع نگه داشتن خود و همچنین شگفت زده کردن مخاطب خواهد کرد.
اما هر سکه ای دو رو خواهد داشت، تمامی این تعریف و تمجید ها را باید به سازندگان اصلی بازی و در کل عنوان اصلی آن که در سال 2004 منتشر شده کرد، در واقع گیم پلی بازی چیزی است که بدون هیچگونه دستکاری و اضافه کردن موردی جدید آن را بر روی پلتفرم های نسل هشتمی پورت کرده اند، از همین رو تمام ارزش ها و نقاط مثبت آن معطوف به همان نسخه اصلی بازی خواهد بود و تیم بازسازی Ty the Tasmanian Tiger 2: Bush Rescue صرفا فقط بر روی جلوه های گرافیکی و ظاهری بازی کار کرده است، درست است که بازی بروزرسانی هایی را برای پخش آن در نرخ فریم ریت 60 داشته و همچنین تصاویر و مناطق بازی از کیفیت HD برخوردار هستند، اما مشکل اینجاست که صرفا اضافه کردن چند فیلتر و بروزرسانی نمیتواند جای یک ریمستر خوب آن هم برای یک عنوان منتشر شده در سال 2004 را پر کند، بازی در قسمت های بسیاری مانند مدل سازی ها، نور پردازی ها و بافت های گرافیک های بصری آن مشکل خواهد داشت، سیستم مدل سازی ها بسیار ابتدایی بوده و نور پردازی های محیط اصلا و ابدا در حد و اندازه های یک عنوان بازسازی شده نیست، حتی بهتر است بگویم که با نسخه اصلی بازی هیچ تفاوتی نخواهد داشت.
چیزی که میتوان در بازی به وضوح مشاهده کرد این است که سازندگان به جای بازسازی و بهبود جلوه های بصری و گرافیکی بازی، صرفا فقط اقدام به برخی تغییرات جزیی و اختصاص برخی بروزرسانی ها برای آن شده اند، در واقع شما همان عنوان سال 2004 را با بروز رسانی 60fps دریافت خواهید کرد که کیفیت تصویری بافت های آن HD بوده اما جزییات آن ها بدون هیچ تغییری در بازی وجود دارد.
سیستم گیم پلی بازی حتی بدون کوچیک ترین تغییر در درون خود قابل تحسین و بسیار سرگرم کننده است، البته بازی میتوانست برخی از قسمت های بازی مانند سیستم ها کنترل آن را بهبود بخشیده و در بهتر شدن هرچه بیشتر آن تلاش کند، اما همین سیستم دست نخورده بازی نیز بسیار جذاب است، اما وجود مشکلات و کم کاری های مختلف در قسمت بازسازی گرافیکی بازی یک نکته بسیار منفی و ناراحت کننده به حساب می آید و بهتر بود بازی توجه بیشتری را به این قسمت ها داشت، اما با تمامی اوصاف اگر گرافیک برایتان اولویت اصلی نخواهد بود میتوانید از دنیای سرگرم کننده و پویای درون بازی لذت زیادی برده و به تجربه آن بپردازید.
- وجود نقشه ی جهان باز
- سیستم بسیار متنوع و سرگرم کننده
- وجود المان های مختلف در گیم پلی
- عدم موفقیت در بازسازی جلوه های تصویری