کمپانی ناشر RedDeer.Games تاکنون عملکرد درخشانی در زمینه توسعه بازی های کم حجم و مستقل داشته است. کارنامه درخشان این شرکت در کنسول نینتندو سوئیچ شامل برخی بازیهای خارقالعاده مانند Cyber Protocol یا Cook for Love میشود و به توسعهدهندگان مستقل این فرصت را میدهد که واقعاً بازیهای خود را در فروشگاه eshop این کنسول قرار دهند.
شما هرگز مطمئن نیستید که چه چیزی از این ناشر دریافت خواهید کرد. با این حال، ما دوست داریم تاس بیندازیم، به این ترتیب بود که نگاهی به Maki: Paw of Fury انداختیم. اما متاسفانه این بازی واقعا من را ناامید کرد. برای توضیح بیشتر در مورد مشکل Maki به ادامه مطلب مراجعه کنید.
از لحاظ داستان، ما شروع بدی داریم، زیرا داستان Maki: Paw of Fury نه تنها فاقد محتوا است، بلکه بسیار ضعیف نوشته شده است. دوست ماکی توسط نیروهای شیطانی ربوده شده و این وظیفه قهرمان روباهی ما و دوستانش است که او را نجات دهند. متن بازی بسیار ضعیف نوشته شده است، گویی گفتگوی اصلی اسپانیایی توسعه دهنده آرژانتینی Bacord Games به سادگی در Google Translate قرار داده شده است. این امر سرمایه گذاری در داستان بازی را بسیار دشوار می کرد، زیرا داستان بد ترجمه شده و دستورالعمل های درون بازی بیش از هر چیز دیگری باعث سردرگمی می شوند.
روزگاری بود که بازیهای دوبعدی beat ‘em up بسیار رایجتر از امروز بودند. وقتی یکی را دریافت میکنیم، معمولاً به مجوزی مانند اسکات پیلگریم یا لاکپشتهای نینجا جهشیافته یا انتشار مجدد یک بازی کلاسیک آرکید به عنوان بخشی از مجموعهای قدیمی مرتبط می رسیم. از این نظر، Maki با داشتن IP اصلی خودش و همچنین ارائه یک برداشت مدرن از ژانر متمایز است. متأسفانه، گیمپلی Maki نمیتواند با بازیهای قبلی خود در دهه 90 میلادی مطابقت داشته باشد. سه شخصیت قابل بازی جداگانه وجود دارد و ظاهراً همه آنها الگوهای حمله منحصر به فردی را ارائه می دهند. با این حال، بدون ارتقاء یا توانایی برای کسب درآمد و بدون حس پیشرفت واقعی، همه آنها به یک مزخرف خرد کردن تک دکمه خلاصه می شوند و هیچ قابلیت پخش مجدد وجود ندارد.
Maki: Paw of Fury از نظر تنوع دشمن بسیار کم است، اگرچه این چیزی است که در بازیهای دیگر دیدهایم. با این حال، وقتی می گوییم فاقد تنوع دشمن هستیم، فقط در مورد طراحی بصری صحبت نمی کنیم، بلکه صرفاً در مورد نحوه عملکرد انبوه بی پایان مارها و خرس ها صحبت می کنیم. در اینجا الگوهای حمله متفاوتی وجود ندارد. در واقع، الگوی اصلی حمله تقریباً وجود ندارد، و آنها در آنجا می ایستند تا شما با مشت به صورت آنها بکوبید. تنها مواقعی که ماکی خارج از باس فایت ها از راه دور چالش برانگیز می شود، زمانی است که به طور همزمان توسط ده ها دشمن ازدحام می کنید. حتی در آن صورت هم هیچ اتفاق جالبی نمی افتد، زیرا شما همچنان بدون قرار دادن هیچ فکر یا استراتژی، دکمه ها را به هم می زنید.
حتی باس فایت ها هم به هیچ وجه، رضایتبخش نیستند و شبیه نسخههای طولانیتر و دشوارتر همان فشار دادن پشت سر هم دکمهها هستند. با این حال، اگر در مقابل یک باس شکست بخورید، باید تمام مرحله را از ابتدا بازی کنید تا بتوانید دوباره با آنها روبرو شوید. هیچ نقطه ذخیره سطح متوسطی در اینجا یافت نمی شود.
بخش گرافیک همان جایی است که Maki واقعا می درخشد. شخصیتهای بازی به طور دوست داشتنی در هنر پیکسلی کاملاً زیبا و بهطور شگفتانگیزی روان ارائه شدهاند که در کنار پسزمینههای به همان اندازه چشمگیر قرار گرفتهاند. در حالی که میتوانستیم تنوع بصری بیشتری را در مورد دشمنان اصلی مشاهده کنیم، اما همچنان تحت تأثیر آنچه بازی ارائه میداد بودیم. عملکرد بصری ماکی نیز خوب بود، با اینکه بازی حتی زمانی که دهها دشمن به طور همزمان روی صفحه نمایش وجود داشت، نرخ فریم ثابتی داشتم.
اگرچه جلوه های بصری بازی امید زیادی را به ما میداد، اما جلوه های صدای بازی ما را به منطقهای پریشان برد. وقتی صحبت از منظره صوتی Maki به میان میآید، اوضاع بد نیست، اما آنچه در اینجا وجود دارد بسیار کسل کننده و عمومی است، مخصوصاً موسیقی متن که به سرعت کهنه شد. جلوه های صوتی فاقد حس و حال لازم بودند و جتی صداپیشگی نیز در بازی وجود نداشت.
به عنوان نتیجه گیری میتوانم بگویم که جلوه های بصری Maki: Paw of Fury تنها دلیلی است که مخاطب را به انجام حداقل یکبار بازی ترغیب می کند، اما البته فقط گرافیک خوب برای جذب مخاطب و کسب نمره قبولی کافی نیست. این نیز مایه شرمساری است، زیرا این یک عنوان Brawler نیست که اساساً به خودی خود ناقص باشد. گویی توسعه دهنده Bacord Games پایه و اساس این بازی را تکمیل کرده و سپس به جای اضافه کردن چیزهایی که بازی را جالب می کرد، از انجام این کار صرف نظر کرده است.
اینطور که هست، Maki: Paw of Fury یک بازی ضعیف است و بازیکن در پنج دقیقه اول گیم پلی، همه چیزهایی را که بازی برای ارائه دارد، خواهد دید. بازی پایه Maki با قیمت 10.99 یورو عرضه می شود و شاید این روزها پول زیادی به نظر نرسد، اما در اینجا به سادگی محتوای کافی برای توجیه این قیمت وجود ندارد. این بازی حتی حالت Co-op را ارائه نمی دهد، اگرچه بعید است دوستی پیدا کنید که بخواهد در این عنوان حوصله سر بر با هم بازی کنید.
- گرافیک هنری پیکسلی زیبا
- گیم پلی، فوق العاده کسل کننده و توخالی است
- از نظر تنوع دشمن کمبود زیادی دارد
- باس فایت ها بسیار خسته کننده هستند
- هیچ قابلیت پخش مجدد وجود ندارد