در ابتدا یک نیم نگاه بیاندازیم به بازی Ciel fledge: A Daughter Raising simulator شبیه بازی های است که ژانر ها و تم ها در آن ترکیب شده اند. این هدف برای ترکیب شبیه سازهای زندگی ، RPG های مبتنی بر نوبت و رمان های بصری در یک سفر ۱۰ ساله از زندگی دختری که فرزند خوانده است می باشد. اما وقتی که از طریق نسخه موجود قسمت هایی از این بازی را بازی کردم من فهمیدم که فقط سطح آن چه بازی قرار بود ارائه دهد را پایین آورده ام و از دیدن این من هیجان زده شدم. در ادامه با IRG Review همراه باشید تا نقد بازی Ciel Fledge را کامل مطالعه کنید.
قسمت بزرگ این بازی مراقبت از دختر خودت می باشد. چندین آمار مختلف نشان دهنده رفاه و سلامتی دختر شما می باشد. شما می توانید از طریق این که برای او چیزهایی مانند لباس و استفاده از وسایل مصرفی را انتخاب کنید و آن ها را فراهم کنید می توانید بر این آمار تاثیر بگذارید. چهار نمودار وجود دارد که عامل های مختلف در زندگی روز مره دختر شما را نشان می دهد ، که این چهار عامل عبارت اند از: استقامت ، نظم و انضباط ، روحیه و استرس. شما باید هر کدام را مدیریت کنید تا دختر شما در آموزش و کار بتواند به درستی عمل کند.
در دراز مدت ، نگرانی های شما از آمار اولیه و فرعی است. آمار اولیه مواردی مانند استقامت است. آمار های زیر مهارت هایی هستند که در زیر مجموعه آماری اولیه هستند مانند دو و میدانی که زیر قدرت است و یا آداب و رسوم که زیر افسون قرار می گیرد. بازیکن ها یک هفته فعالیت های خود را برنامه ریزی می کنند ، در حالی که می توانند ابتدا چهار نمودار وضعیت وی را متعادل کنند تا به آمار های اولیه و زیر آمار های بهینه دسترسی پیدا کنند.
سیل به دلیل چیزی به نام اولین ماه روز بلوز در ابتدای هر ماه آمار خود را از دست می دهد. من در گذشته در چنین بازی هایی با مکانیزم هایی نیز روبرو شده ام اما به نظر می رسد این موارد در این بازی بسیار شدید است، به طوری که اگر خوش شانس باشید می توانید به طور پایدار در یک ماه ۲۸ امتیاز از این بازی را کسب کنید. در بعضی مواقع امکان دارد شما به طور یک جا ۱۹ امتیاز خود را از دست دهید و راه برای متوقف کردن ، کند شدن و یا حتی ضریب کاهنده سرعت برای از دست دادن این امتیاز وجود نخواهد داشت. به نظر می رسید این موارد کمی غیر ضروری است و بازیکن را به خاطر این مجازات می کند.
من متوجه شدم که از دست دادن امتیاز به دلیل عدم آموزش درست می باشد اما من هیچ راهی که قابل اعتماد باشد برای کاهش ضرر ها پیدا کنم. این ضرر ها آنقدر شدید بود که فکر کردم اشکالی داشته باشد و از ناشر راجع به این مشکل سوال کرد و به او گفته شد که مطابق چیزی که پیش بینی شده است کار می کند و ایرادی ندارد.
از دست دادن آمار به اندازه کافی بد است اما من با سیستم برنامه ریزی ، آموزش و شغل با چندین مشکل دیگر نیز مواجه گشته ام. یک مثال اسلات زمان بندی است تا زمانی که شما آموزش و شغل بیشتری را باز نکنید ، اسلات های اضافی نیز قفل می شوند. هیچ چالشی برای قفل کردن اسلات های برنامه ریزی وجود ندارد. این یک ناراحتی است که توسط خود شخص ساخته شده است ، که این ناراحتی یادآور یک بازی رایگان است ، اما این یک عنوان برتر است. این مانند یک تصمیم طراحی بد است.
شما فقط می توانید چند مورد بعدی را در لیست گسترده آموزش ها و شغل ها به طور دقیق مشاهده کنید به عنوان نمونه ، من می خواستم به صدر مسیر حرفه ای سرباز که با آمار استقامت مرتبط است برسم اما نتوانستم جایی را پیدا کنم که مهارت پزشکی بدون آزمایش و خطای زیادی باشد.
یکی از راه های بزرگ برای اینکه روی توانایی های سیل تاثیر بگذارید از طریق لباس هایش و لوازم های جانبی می باشد. سیل جزئیات ابتدایی را شروع می کند و شما می توانید به یکی از مغازه ها دسترسی پیدا کنید که با امکانات گوناگونی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما شما فقط باید آن ها را تماشا کنید زیرا آن ها بسیار گران قیمت می باشند.
خرید لذت بخش است و اما شما فقط یکشنبه ها می توانید این کار را انجام دهد و امکانات دقیقا به شما نمی گویند که چه کار هایی می کنند تا اینکه آن ها را به خانه ببرید. این جزئیات باید قبل از تهیه کردن خریدار برای او مشخص باشد تا انتخاب درستی بکند. مسائل غیر قابل انکار با آمار و مکانیک تجهیزات وجود دارد. اما مکانیک نبرد جایی است که سیل واقعاً می درخشد. در این بازی سه نوع جنگ مختلف وجود دارد که هر کدام جذابیت منحصر به فرد خودش را دارد. انتخاب لباس عامل مهمی برای جنگ می باشد.
- سیستم نمودار های غیر قابل انکار
- فراوانی آموزش ها
- کاراکترهای پایدار
- موزیک پر انرژی
- شغل های مخفی و آموزش وقت بر
- نبود جزئیات بازی
- امتیاز از دست دادن سریع