خانه / Reviews / نقد و بررسی 1971 project helios

نقد و بررسی 1971 project helios

بازی 1971 project helios در سبک اکشن و ماجراجویانه و به خصوص استراتژیک به وقوع می پیوندد.طبق اعلام استودیوی توسعه‌دهنده‌ی بازی 1971 Project Helios، هم اکنون برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن 4و اکس‌باکس وان در دسترس بازی‌کنان قرار دارد.با نقد و بررسی بازی 1971 project helios با ما همراه باشید.

این بازی استراتژی مبتنی بر تغییر چند صفحه از کتاب (“XCOM”1971) میباشد , که تاکتیک نظامی جنگ مدرن و جنگ نزدیک را با هم ترکیب می‌کند.اگر به دنبال چند ساعت سرگرمی هستید، این بازی یک گردش عالی است.project helios یک بازی سرگرم‌کننده استدر این بازی هشت کارکتر وجود دارد که هر یک از شخصیت‌های آن‌ها به طور متقاعد کننده‌ای و بسیار کارآمد به تصویر کشیده می‌شوند.در ابتدای بازی ,شما بازی را با دو بازیکن شروع می‌کنید و سپس به تدریج شش بازیکن دیگر اضافه می‌شوند. در این بازی شما مجموعه‌ای از شخصیت‌های جالب و خاص را از طریق دسته‌های دشمنان برای نجات یک دانشمند که ممکن است کلید آینده بشریت را داشته باشد، هدایت می‌کنید, و در نتیجه، سه پایان متعدد برای بازی وجود دارد.در این بازی دنیا سرد و یخ زده است و در این میان امیل و حنا در حال کار با راهزنان و مهاجمان هستند. در عین حال، ویلهلم و همراهانش از پروژه نوا دفاع می‌کنند و برنامه‌های آن‌ها را برای پیدا کردن دکتر گم‌شده، مارگارت رونق بخشیده و با هم متحد شوند.سرما بر روی شخصیت‌ها تاثیر گذار می باشد به طوری که سلامتی آنها با “سرمازدگی” از دست می رود.

نبرد های بازی در محیط‌های بسیار محدود صورت می‌گیرد تا جایی که معمولا شما را در محدوده جنگ فشرده مثل یک اتاق حبس می‌کند.اتاقی پر از مسلسل و پوشش بسیار کوچک , بنابراین بهترین راه برای این اقدام، عقب‌نشینی به یک اتاق دیگر است که پر از موانعی برای پنهان کردن می باشد که گزینه‌های استراتژیک بهتری را فراهم می‌کند. این جنبه از بازی برای بعضی از بازیکنان می تواند لذت بخش باشد.نبرد و مبارزه بازیکن را وادار به انتخاب‌های جسورانه می‌کند که با یک تصمیم سریع و  حرکت ناگهانی در دقیقه آخر می‌توانید پیروزی و  یا شکست را تجربه کنید.دشمن بسیار ظالم است و حملات بی‌رحمانه آن ها باعث می شود تا تیم شما را  , در یک زمان از بین ببرد.پس می توان گفت این بازی آسان نیست و با یک حرکت اشتباه می‌تواند فاجعه به بار آید.

البته اشکالی که وجود دارد این بازی توانایی‌های شما در بازی می باشد که می تواند کاملا بی‌ثمر باشد . یکی از عناصر اصلی این ژانر، هدر دادن زمان و مهارت است. به دلیل فضاهای کوچک که نبردها در آن رخ می‌دهند، دشمن به سختی نیاز به حرکت دارد، اما در عین حال نمی توان آسیب چندانی به آن وارد نمی‌کندو نمی توان آن را تحت فشار قرار داد.بازی 1971 project helios از یک سیستم رزمی بسیار ساده برخوردار است,به این روش که اگر دشمن در محدوده شما باشد، شما  برای ضربه زدن به او  یک شانس 100%را دارید ودر حالت های دیگر شانس شما تا 50 % کمتر خواهد شد. به همین علت جنگ و مبارزه با دشمنان در این بازی چالش بر انگیز نخواهد بود و و نیاز به دقت خیلی بالایی نخواهد داشت.

این بازی با دسته ای از مشکلات همراه است,شخصیت های بازی با رنگ‌های تیره وکدر رنگ، ارائه شده اند که در برابر برف و در هر سطحی به سختی قابل تشخیص می‌باشد و این دسته از مشکلات ,برنامه‌ریزی تاکتیکی را تا حدودی دشوار می‌کند و در جای دیگر این بازی به دو بخش تقسیم می‌شود: اکتشاف و مبارزه. شما در اطراف محیط‌های نسبتا خطی سرگردان هستید ومیخواهید تا به یک هدف نهایی برسید.  برای رسیدن به هدفتان باید مواردی را انتخاب کنید که توانایی‌های  و قابلیت های جدید را برای گروه شما باز کند, اما متاسفانه، باز هم تیره و کدر بودن جلوه‌های بصری,تلاش را برای پیدا کردن اقلام، و حتی ماموریت بحرانی ,دشوار میکند.

این بازی پر از اشکالات و نقص‌های بازی است؛در بازی یک “منوی اصلی” را در این گزینه‌ها ارایه می‌دهد در حالی که صفحه نمایش با اطلاعات فن‌آوری پر شده‌است – که نباید در آنجا باشد. همه چیز به سرعت  بدون درخشندگی به نظر می‌رسد. محیط سرد است و ایده جهانی منجمد . البته این ظاهر آرام و سایه خورده برای سال ۱۹۷۱ کار می‌کند، با محیط‌های ارگانیک که به نظر خوب می‌رسد. تنوع زیادی از مکان‌ها هم موثر است، از جمله یک سکوی نفتی، پایگاه هوایی، گرند کان و روستای چادرنشین. در عین حال، موسیقی اکتشاف کاملا زیبا است، با این حال موسیقی متن فیلم کمی تکراری شده‌است.گزینه‌های تاکتیکی  در این بازی در واقع بسیار محدود هستند. به طوری که یک یا دو ترکیب استراتژیک موثر را نسبتا زود پیدا خواهید کرد و سپس به سادگی از آن‌ها در طول بازی استفاده و تکرار خواهید کرد. به همین دلیل مبارزات هیجان‌انگیز، به مبارزه کسل‌کننده و تکراری تبدیل خواهد شدو داستان کمی حالت کلیشه‌ای به خود می‌گیرد.چرخش دوربین  نیز در جنگ گاهی اوقات یک گوشه میدان نبرد را کاملا از نظر پنهان می‌کند. گاهی، هوش مصنوعی بازی به طرز عجیبی رفتار می‌کند که نبردها  می تواند کاملا خسته‌کننده باشد.

به صورت کلی می توان گفت گیم پلی بازی  از نظر بسیاری , محیطی سرد وکدر و بی روح است و درگیری‌ها و دشمنی پایان نمی‌یابند .البته این ظاهر آرام و سایه خورده برای سال 1971 کار می‌کند، با محیط‌های ارگانیک که به نظر خوب می‌رسد. تنوع مکانی در این بازی زیاد می باشد , از جمله یک سکوی نفتی، پایگاه هوایی، و روستای چادرنشین… در عین حال، که موسیقی اکتشاف کاملا زیبا است، با این حال موسیقی متن فیلم کمی تکراری شده‌است. جلوه‌های بصری و گرافیک تا حدی قابل قبول است.با وجود کاستی‌ها ونقص بسیار  این بازی همچنان گزینه‌ی خوبی برای علاقه‌مندان به بازی‌های استراتژی نوبتی به شمار می‌آید.

بازی  1971 project helios برای گیمرهای عادی که از عنوان استراتژی استفاده می‌کنند لذت بخش خواهد بود. حتی با وجود اینکه این بازی فاقد عمق و ظرافت است،  بسیار خوب به نظر می‌رسد. قطعا جنگ‌های آن می‌تواند برای کسی که به دنبال یک استراتژی سریع  می‌گردد، سرگرم‌کننده باشد. اما، اگر به دنبال یک چالش استراتژی بزرگ‌تر هستید، شاید 1971 project helios گزینه مناسبی برای شما نباشد.

5

5

مزایا

  • دنیای جالب
  • موسیقی عالی
  • محیط بازی سرگرم کننده
معایب

  • عدم توانایی به عقب‌نشینی
  • گزینه‌های کم

0

0

0

0

0

گرافیک - 7
گیم پلی - 7
داستان - 8
موسیقی - 8

7.5

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Balloony

دکتر Blimp خبیث، حباب های گرانبهای هلیوم را دزدیده است، بنابراین خودتان را مانند لاستیک …