خانه / Reviews / نقد و بررسی Anodyne 2: Return to Dust

نقد و بررسی Anodyne 2: Return to Dust

امروز سراغ نقد و بررسی بازی مهیج و جذاب Anodyne 2: Return to Dust رفتیم. این بازی در سبک بازی های نقش آفرینی و اکشن قرار دارد. این بازی توسط Sean Han Tani طراحی و توسط شرکت Analgesic Productions نیز طراحی شده است. این بازی جذاب برای پلتفرم های Microsoft Windows, Linux, macOS عرضه شده است. شما در ادامه نقد و بررسی بازی Anodyne 2: Return to Dust می توانید با تیم نقد و بررسی بازی های رایانه ای IRG Review همراه باشید.

در بازی Anodyne 2: Return to Dust بازیکن کنترل نوا Nano Cleaner را بر عهده دارد. کل بازی فقط به زبان انگلیسی است. در نیو تایلند جزیره ای که وقایع بازی صورت می گیرد آنها با گرد و غبار نانو مشکلی ندارند زیرا واقعیت و خواسته ها را تحریف می کند. شما باید آنها را به نوعی کنترل کنید وظیفه نوا این است که به درون شخصیت های آلوده به گرد و غبار نانو وارد شود و آن را از درون بگیرید.

در گیم پلی بازی Anodyne 2: Return to Dust شما می توانید به ماجراجویی، مبارزه و اکتشاف بپردازید و آنها اصول استفاده از گرافیک های چند ضلعی را به شما یادآوری می کند زیرا با نوا می توانید آزادانه حرکت کنید. برخی از پرتوهای شلیک نیز وجود دارد که با آن می توانید با دیگری هماهنگ شوید. اگر لازم باشد که به هر دلیلی با دیگری هماهنگ شوید خواهیم دید که با پرتاب آن اشعه میله ای رشد می کند به طوری که وقتی به حداکثر اندازه برسیم به اندازه کافی هماهنگ می شویم که داخل آن برویم.

و سپس یکی از جزئیات جالب بازی Anodyne 2: Return to Dust این است که به جای ادامه بازی به همان روشی که تا آن زمان بازی می کردیم ناگهان کاملاً تغییر می کند و همه چیز طوری اتفاق می افتد که در دو بعد باشد. علاوه بر تغییر در سطح بصری، در سطح قابلیت پخش نیز تغییر می کند زیرا پس از آن نوا توانایی بسیار مهمی را کسب می کند. واقعیت این است که می توان یک سری اشیاء را از این طریق در دو بعد جذب کرد. با تشکر از این توانایی ، نوا می تواند از یک طرف دشمنان را شکست دهد، راه خود را به مناطق معینی برساند و آنچه هم از نظر طراحی بازی و هم مکانیکی که از این به بعد پیدا خواهیم کرد جالب تر است. از انواع آن ها معماها هستند که بسیار ساده شروع می شوند اما در نهایت بسیار متنوع و چالش برانگیز هستند. باید اضافه کرد که در این بخش شما حتی با باس فایت های نهایی هم روبرو خواهید شد بنابراین برای تجربه دو یا چند بازی در یک بازی می توانید آماده باشید.

علاوه بر مکانیک گیم پلی جذاب آن واقعیت دیفرانسیل دیگری که در بازی Anodyne 2: Return to Dust  وجود دارد دنیای خود و کل پیشینه آن است از نحوه گفتن داستان تا تمام شگفتی هایی که در طول بازی خواهید یافت. متاسفانه نه تنها متن و گفتگوهای بازی به هیچ زبانی غیر از انگلیسی ترجمه نشده است می توان آن را یک ایراد داسنت زیرا فقط کسانی که می توانند زبان شکسپیر را بفهمند می توانند از آن لذت ببرند. همه منوها و گزینه ها نیز بسیار بد طراحی شده اند بنابراین اگر ما مجبور نباشیم به آنها دسترسی پیدا کنیم خیلی مشکل ساز نیست اما در حال حاضر ما شروع به لمس کردن کمی گزینه های ارائه شده در منو خواهیم کرد که بازیکن نیز کنجکاو خواهد شد متوجه می شوید که در این جنبه ها کمبود توجه به طراحی آنها وجود دارد.

در سطح بصری Anodyne 2: Return to Dust  دارای طراحی های سطحی است. طراحی آن نه زیبا است و نه به روز در فن آوری است. طراحی آن و این همان معنای متداول آن است اما اگر در دو بعد به این قسمت وارد شویم حقیقت این است که به روشی پر رنگ تر و نتیجه ای انجام می شود و حتی شامل رابط دیگری نیز می شود که این واقعیت را تقویت می کند.

از لحاظ طراحی های صوتی Anodyne 2: Return to Dust نمی توان گفت که خیلی روی آن کار شده است اما در عین حال آزار دهنده نیز نیست. به طور معمول موسیقی متن بازی نسبتاً با اتمسفر بازی هماهنگ است اما گهگاه تقسیم برجستگی خود را می کند. جای تعجب است که وقتی از دو بعد وارد جهان می شود تغییری را به اندازه آنچه بصری می بینیم تجربه نمی کند اما چیزی نیست که بیش از حد باعث اذیت بازیکن شود. با توجه به صداها نمی توان گفت که تنوع بسیار زیادی در طراحی آنها وجود دارد.

Anodyne 2: Return to Dust یک بازی عجیب اما جذاب است که نمی توان آن را دلخواه عموم مردم دانست اما از عملکرد فنی خوبی برخوردار است تا وجود خود را توجیه کند. اگر بتوانیم بخش های نه چندان جذاب از یک بازی ساخته شده را بدون توجه به جزییات بیشتر ببخشیم حقیقت این است که این بازی می توانید به محض کشف همه رازها و خصوصیات آن توجه ما را به اندازه کافی جلب کند که تعداد آنها خیلی هم کم نیست.

5

5

مزایا

  • گیم پلی روان
  • موسیقی متن خوب
  • جلوه های بصری جالب
معایب

  • داستان مبهم و پیچیده
  • گرافیک سطحی
  • عدم وجود بخش آنلاین
  • زیرنویس و نگارش متن مشکل دار
  • طراحی های ضعیف در بخش منو بازی

0

0

0

0

0

گرافیک - 7.5
گیم پلی - 7.5
داستان - 7
موسیقی - 7.5

7.4

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Hero’s Hour

اگر جزو متولدین دهه 90 میلادی باشد، حتما دوران بازی های RPG استراتژی فانتزی نوبتی …