خانه / Reviews / نقد و بررسی Dungeons of Shalnor

نقد و بررسی Dungeons of Shalnor

بعد از معرفی تعداد زیادی از بازی های اکشن و ماجراجویی نوبت به معرفی یکی از بازی های پازلی فرا رسیده است که در آن ژانر بازی ترکیبی با یک بازی ماجراجویی شده است که این بازی ندای یک گیم بسیار خوب را از بیرون می دهد و  امروز با وارد شدن و تشریح بدنه این بازی و نقد و بررسی آن در سایت IRG Review آن در خدمتتان هستیم که به تازگی در استور بازی های ننتیندو قرار گرفته است. با ما همراه باشید.

معمولا امروزه آنقدر بازی سازی برای توسعه دهندگان مستقل و inie آنچنان آسان شده است که دیگر توجهی به پرداختن به بقیه عنصر های سازنده بازی از آنها نمی بینیم ولی در بین این بازی های گیم هایی هستند که حتی اگر داستان بازی هم نداشته بوده اند آنها را به خاطر گیم پلی آن انجام می دادیم. بازی Dungeons of Shalnor را نیز باید یکی از همین بازی ها دانست که توسعه دهنده آن با این که یک گیم عجیب و قریب در ژانر پازل و همینطور ماجراجویانه ای توسعه داده است ولی داستان جالبی هم برای آن نوشته است که خوب می توان گفت تقریبا در بدنه ی اصلی خود بازی می توانیم مسیر داستانی Dungeons of Shalnor را مشاهده کنیم.

بازی Dungeons of Shalnor را باید یکی از پازل های جذابی بدانیم که در سال 2022 منتشر شده است و اصلا تعجب نمی کنیم که اگر این بازی به یکی از محبوب ترین بازی های این ماه تبدیل شود. زیرا بازی دارای فن و همینطور پرداخت گرافیکی بسیار خوب و خاصی است که معمولا در دیگر بازی ها پازلی آن را مشاهده نمی کنیم. همانطورکه در تصویر بازی مشاهده می کنید بازی Dungeons of Shalnor را به شکل خانه هایی ساخته اند که در آن شما در صفحه هایی قرار دارید که خوب به شکل هایی در آمده است ولی شما بر روی مربع های مانند کاشی حرکت می کنید. در این مربع ها شکل های بازی و مپ اصلی بازی شکل گرفته اند که پازل های بازی در هر قسمت از آنها به خوبی سوار شده اند. باید بتوانید با حرکت مناسب در بین آنها مسیر خود را پیدا کرده تا به طور سالم به قسمت دیگر پازل برسید.

همه پازل های بازی Dungeons of Shalnor به شکل خوبی به همدیگر متصل شده اند و کاشی ها کف بازی به شکل های جذابی ساخته می شوند و هر چقدر در مراحل بازی پیشرفت می کنید این صفحه ها شکل های پیچیده تری را بخود می گیرند. اما نکته جالبی که در مورد پازل های بازی وجود دارد این است که شما در اصل باید مین های را که بر روی زمین پنهان شده اند پیدا کرده و آنها را خنثی سازید تا بهترین راه را برای رسیدن به انتهای بازی پیدا کنید که خوب این کار و دیدن پازل ها از یک بعد امکان ندارد و بازی یک افکت بسیار جالبی را پیاده کرده است و آن چرخاندن دوربین بازی به صورتی است که شما به دو نوع فقط می توانید آن را تنظیم کنید. یا از بغل می توانید بازی را مشاهده کنید و یا از روبه روی خودتان که خوب این ها همگی دست به ست هم می دهند تا سر نخ هایی از آنچه باید در بازی به عنوان راه حل های پازل های هر شبکه از کاشی های که بر روی آن قرار دارید در اختیار شما قرار دهند.

خود استایل گرافیکی بازی نیز با این که شبیه به بازی های پیکسلی است ولی درآن خواصی از طراحی های سه بعدی را نیز می بینیم. همه مین ها و کارت هایی را که در صفحه بازی بر روی کاشی های بازی نشان داده می شوند در هنگام چرخش دوربین بازی حالتی سه بعدی دارند ولی وقتی بازی را فقط با یک دوربین انجام می دهید بازی حالتی دو بعدی به خود می گیرد که این استایل طراحی یکی از جذاب ترن قسمت های تولید شده در بازی Dungeons of Shalnor محسوب می شود.

کارکتر اصلی بازی نیز مانند یک صفحه کاغذ در زمان چرخش دوربین نشان داده می شود که بتوانید پشت کارکتر و همینطور صفحه اصلی بازی را ببینید که خوب بعد از کامل شدن چرخش دوربین کارتر اصلی به همان شکل تک بعدی خود در می آید. تنها ایراد بازی در قسمت طراحی این است که کل پازل ها در محیطی تاریک و بدون هیچ چیزی نشان داده می شوند و بازی اصلا بک گراندی ندارد.

در مجموع باید گفت که بازی Dungeons of Shalnor را باید یکی از پازل های تازه و جذابی نام برد که در آن از ذکاوت خاصی برای ساخت نقشه بازی استفاده شده است با اینکه شما نیاز به فراگیری یک فن برای پیروزی در چالش های بازی دارید ولی با این حال توسعه پازلی بازی و همینطور سخت تر شدن بازی باعث می شود که از بازی و همینطور استایل طراحی گرافیکی آن لذت ببرید.

5

5

مزایا

  • پازل نو آورانه و جذاب
  • فکری به همراه خاصیت های چرخاندن دوربین بازی
  • شکل افمت های بازی با استایل بازی هم خوانی خوب دارد
معایب

  • محیط بدون پس زمینه

0

0

0

0

0

گرافیک - 6
داستان - 5
گیم پلی - 7
موسیقی متن - 6

6

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Hero’s Hour

اگر جزو متولدین دهه 90 میلادی باشد، حتما دوران بازی های RPG استراتژی فانتزی نوبتی …