خانه / Reviews / نقد و بررسی Hitchhiker

نقد و بررسی Hitchhiker

بعد از معرفی این همه بازی های آرکید دیگر وقت این بود که به سراغ یک بازی داستانی جدید برویم که بررسی های بین ژانری هم داشته باشیم. امروز با نقد و بررسی بازی Hitchhiker در خدمتتان هستیم که یک بازی داستانی تمام عیار با ویژگی های مختلف کاراگاهی است که در اوایل سال 2021 منتشر شده است و توجه بسیار از گیمر ها را به خود جلب کرده است که در همین راستا با نقد و بررسی این بازی در سایت IRG Review به معرفی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مانند بسیار از بازی های معمایی که به گونه ای از این ترفند کلیشه ای استفاده می کنند تا بازی  توسعه دادن آن را برای خودشان راحت کنند بازی Hitchhiker نیز با فراموشی شروع می شود. داشتن این المنت در داستان های بازی های معمایی چیزی نیست که به صورت تازه ای در بازی های امروزی قرار گرفته است و معمولا بازی ها مخصوصا در ژانر ترسناک مانند آمنیژا به شکلی شروع می شوند که شما اصلا از گذشته خود اطلاعاتی ندارید و کاملا در میانه داستان بازی قرار دارید. این کار به توسعه دهندگان بازی فضایی می دهد تا معما ها و سر نخ هایی را به شما برای کشف ماجرای اصل بازی بدهند.

در بازی Hitchhiker نیز ساخت بازی از این قاعده مستثنی نیست. Hitchhiker به معنی سی که بدون وسیله نقلیه شروع به مسافرت می کند شخصی است در بازی که ناگهان در اتوموبیل شخصی از خواب بیدار می شود و می بیند که در میان یک جاده ای قرار دارد که اصلا آن را نمی شناسد. داستان جالب تر اینکه او اصلا خودش را هم نمی شناسد. با صحبت هایی که با راننده می کند متوجه داستان اصلی بازی می شوید.

هر کجا که بازی می خواهد چیزی به شما بگوید توسط شخص ثالثی دیالوگ های بازی برقرار می شود. نکه جالب بازی Hitchhiker این است محیط آن سه بعدی طراحی شده است. این سه بعدی بودن باعث می شود که جستجو در مکان های بازی لذت بخش تر باشد. بعد از بیدار شدن در ماشین شما باید چک کردن کیف و کو له ای که در اختیار دارید می تواند سر نخ هایی را که از کجا آمده اید و به کجا می روید بدست بیاورید.

این سرنخ های اصلی از دوربین مسافرتی شما نشات می گیرند که در آن عکس هایی از زنی با شما وجود دارند که به ظاهر همسر شما هستند و شما او را میان سفر از دست داده اید و ماموریت پیدا کردن او در بازی شروع می شود. عکس های مختلفی در دوربین قرار دارد که باید آنها را به دقت بررسی کنید. همینطور آیتم هایی که در کیف شما وجود دارند نیز باید به خوبی بررسی شوند زیرا در بازی Hitchhiker هر آیتم که قرار داده شده است برای سرنخ هایی از داستان های بازی توسعه داده شده است.

در هنگام انجام خود گیم پلی بازی متوجه می شوید که با حرکت دادن موس در صفحه سر شما به همه قسمت ها می تواند بچرخد. یعنی بازی شما را آزاد گذاشته تا با اختیار خودتان محیط بازی را بررسی کنید. در مین صفحه نقطه ای وجود دارد که با استفاده از آن می توانید بر روی آیتم ها کلیک کنید و گزینه های مختلف برای جستجو و بررسی مربوط به آن آیتم برای شما نمایش داده می شوند. بررسی آیتم ها که با دقت انجام شد وقت به صحبت کردن با راننده ها و افرادی است که در بازی می بینید می رسد. باید سوالات خود را به درستی و با دقت از آنها بپرسید. البته این سوال پیش می آید که چگونه این کار را باید انجام دهید که بازی به شما می گوید! هنگامی که با یک فردی صحبت می کنید گزینه های مختلفی برای پرسیدن سوال و یا جواب دادن بر روی صفحه ظاهر می شوند که باید با استفاده از جوابی که می دهید به سرنخ انتهایی بازی برسید.

البته این را بگوییم که جواب های مختلف و سوال های متفاوتی که انتخابش در بازی با شماست منجر به جهت گیری بازی به سمت های گوناگونی می شود که در اصل پایان های متفاوت بازی را می سازند. در بازی 12 پایان مختلف تعبیه شده است که این توسعه جذاب باعث شده است که بازی را چند باره انجام دهید تا ببینید با انتخاب گزینه های مختلف چه پیاده ایی در بازی Hitchhiker بوجود می آید. گرافیک بازی نیز همانطور که از تصاویر آن مشخص است به طور بسیار خوب و ساده ای طراحی شده و از ساخت جزییات بیش از حد جلو گیری شده اس. البته این روز ها این سبک بازی ها را به صورت فیلم می سازند ولی باید گفت بازی Hitchhiker جدا از طراحی تکراری منظره ها در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است و فضای کلی بازی در محیط های مختلف به زیبایی توسط توسعه دهندگان شرح داده شده است.

در مجموع باید گفت بازی Hitchhiker را باید از معدود بازی های سه بعدی بسیار همه جانبه در بخش و ژانر بازی های داستان و معمایی دانست. جدا از این که کیفیت گرافیکی بازی در حالت استانداردی برقرار است و دیالوگ ها در بازی صداگذاری شده و در بازی نریشن هم وجود دارد پایان های چندگانه بازی باعث می شوند که Hitchhiker یک بازی ساده نباشد که با گذر از مراحل آن صرفا به انتهای آن برسید و خط داستان های مختلف آن ارزش انجام این بازی را چند برابر کرده است که انجام آن را پیشنهاد می دهیم.

5

5

مزایا

  • داستان های هیجان انگیز
  • صداگذاری شده کامل
  • داشتن گرافیک سه بعدی قابل قبول
  • پازل های دورن گیمی
  • مسیری مرموز و خاص
معایب

  • تکراری شدن محیط های گرافیکی بازی

0

0

0

0

0

گرافیک - 7
داستان - 10
گیم پلی - 8
موسیقی متن - 8

8.3

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Stunt Paradise

پس از بازی کردن یک عنوان مستقل با مضمون زامبی ها به نام Zombie Derby …