خانه / Reviews / نقد و بررسی بازی PAWS AND SOUL

نقد و بررسی بازی PAWS AND SOUL

شرکت توسعه بازی Arkuda  به همراه ELECTROSTALIN ENTERTAINMENT  یک بازی سه بعدی بسیار زیبا و خیره کننده ای را توسعه داده اند که در سبک ماجراجویانه و داستانی بازی بسیار مورد توجهی در سال 2020 محسوب خواهند شد . انواع پردازش های مختلف برای توسعه این بازی انجام شده است و موسیقی گیم پلی و داستان بازی نیاز به نقد های خودش را دارد که امروز در سایت IRG Review تیم نقد و بررسی ما به تحلیل PAWS AND SOUL خواهد پرداخت .

یک بازی زیبای سه بعدی که با ورود به گیم پلی بازی به محض دیدن محیط و بازی کردن 5 دقیقه از آن می توان فهمید که چه فضای دوست داشتنی در آن وجود دارد.

اما در بخش طراحی گرافیکی بازی باید بگوییم که بسیار خوب و جالب است رنگ بندی هایی که در محیط بازی استفاده شده جو بسیار مناسبی در بازی ایجاد کرده اند . همچنین کل بازی به گونه ای در صفحه نمایش  ظاهر می شود انگار یک فیلتری خاص بر روی آن است که محیط بازی را به داستان و گیم پلی بازی به خوبی ربط می دهد .  انواع حرکات دوربین در فضای بازی برای نشان دادن داستان و همچنین نقشه رو به رو و مرحله های مختلف به زیبایی و نرمی انجام می شود و جذابیت نقشه بازی را به رخ می کشد . شاید بازی از خیلی از لحاظ ها مشکل داشته باشد و مطمئنا دیزاین طراحی نقشه و فضای بازی جزوی از آن نخواهد بود .

اگر بخواهیم به حرکت های اصلی گرگ بازی (شخصیت اول بازی ) اشاره کنیم می توان گفت به خوبی ساخته شده و نمایش دویدن آن لذت بخش است . جهش ها و فرود آمدن های آن زیبا است . تنها مشکل پریدن عمودی کمی توی ذوق خواهد زد و کمی غیر طبیعی جلوه می کند ولی به غیر از آن انواع مکانیک هایی که برای این حیوان در نظر گرفته شده بسیار خوب طراحی شده است و به خوبی اجرا نیز می شوند .

یک مشکل اساسی که در بازی وجود داشت ضعف آن در داستان نویسی بازی است . کاملا معلوم است که بازی با علاقه فراوانی ساخته شده است و در این زمینه ها بازی بسیار عالی است ولی نداشتن داستان قوی و دیالوگ های بد بازی مسیر بازی را می کشد و بسیار اذیت کننده هستند . حرف هایی که شخصیت اصلی بازی می زند آنچنان تاثیری در بازی ندارند ( هرچند صدا گذاری آن به خوبی انجام شده است ) ولی باز همان ایراد پا برجاست و نداشتن داستان مناسب دیالوگ های بازی را هم ضعیف کرده است و جو بازی را از بین می برد .

می توان گفت ساخت موسیقی در این بازی به خوبی انجام شده است و هم جو بازی موسیقی های زیبایی را پخش می کند . یک ایراد اساسی در پخش موسیقی در بازی PAWS AND SOUL وجود دارد که پخش شدن انواع موسیقی در آن وجود ندارد و مانند یک پلی لیست بازی شروع به پخش موسیقی ها به ترتیب می کند و اصلا به موقعیت گیم پلی بازی اهمیتی نمی دهد که بسیار عذاب آور است . فکر کنید که در جنگل در حال دویدن هستید و فضای بسیار زیبا همراه با غروب آفتاب زیبای بازی را مشاهده می کنید و همینطور موسیقی حماسی جوی بسیار خوبی را بوجود می آورد . حال مشکلی اصلا وجود ندارد . بازی را ادامه می دهید و داستان بازی جدی و خطرناک می شود و یا ناراحت کننده است . باز هم همین موسیقی تکراری به صورتی شاد و حماسی پخش می شود و داستان بازی را نابود میسازد !

در مجموع بازی PAWS AND SOUL را می توان یک بازی روحانی با داشتن قابلیت های جالب و فضای بسیار خوبی تفسیر کرد ولی مشکل های زیادی در بحث داستان بازی وجود دارد و مسیر بازی به طور مناسبی واضح نیست . باز با این حال می توان آن را یک بازی خوب دانست و انجام آن را به دلیل داشتن ویژگی های هنری در بازی پیشنهاد می دهیم .

 

5

5

مزایا

  • گرافیک بسیار زیبا
  • طراحی محیط هنری و روحانی
  • گیم پلی روان
معایب

  • مشکل پراکندگی در داستان
  • تعداد موسیقی های کم در بازی

0

0

0

0

0

گرافیک - 8
داستان - 7
گیم پلی - 8
موسیقی متن - 6

7.3

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Hero’s Hour

اگر جزو متولدین دهه 90 میلادی باشد، حتما دوران بازی های RPG استراتژی فانتزی نوبتی …