خانه / Reviews / نقد و بررسی 1993 Shenandoah

نقد و بررسی 1993 Shenandoah

با سلام در مقدمه این مقاله قصد دارم قسمتی از این بازی را بگویم تا در صورت علاقه داشتن تا پایان این نقد و بررسی تیم ما یعنی irg review را دنبال کنید . این نقد و بررسی مربوط به بازی 1993 Shenandoah می باشد ، این بازی یک بازی در سبک و ژانر شوتم آپ می باشد ، شاید خیلی از شما این سبک بازی را حتی اسم آن را نشنیده باشید و یا تجربه نکرده باشید زیرا این سبک هیجانی ندارد و شاید قدمت آن خیلی زیاد باشد .

اگر کمی قدیمی تر باشید حتما گیم را با این ژانر شروع کردید و با آن آشنا هستید اما باید بگویم این بازی که توسط شرکت Limit Break و شرکت White Lines Black Spaces AB ساخته شذه است و توسط همین دو شرکت هم منتشر شده کاملا استاندارد و با تکنولوژی روز می باشد و می توانم بگویم از تجربه این بازی حتما راضی بیرون خواهید آمد البته اگر به این ژانر علاقه داشته باشید . در ضمن بازی 1993 Shenandoah فقط در پلت فرم های نینتندو سوئیچ، اکس‌باکس وان، مایکروسافت ویندوز، لینوکس، سیستم‌عامل‌های مکینتاش قابل تهیه و دسترسی می باشد .

ابتدا در مورد گرافیک این بازی باید بگویم در گرافیک نکته فوق العاده ای حس نمی شود و مانند تمام بازی های این سبک است . البته یک نکته را بگویم که گرافیک در این ژانر بازی ها خیلی مورد توجه نیست و بیشتر خاصیت نوستالژیک دارد و از گرافیک این نوع بازی ها نمی توان ایراد گسترده ای گرفت اما در عین حال در این بازی رنگ پردازی و وضوح رنگ ها خیلی عالی طراحی شده حتی در قسمت های مختلف بازی خلاقیت را به وضوح می توان دید و آن را نمی توان انکار کرد زیرا در هر قسمتی بک گراند این بازی دو بعدی متفاوت است و هر کدام با خلاقیت فراوانی ساخته شده در قسمت جت شخصی نیز نمی توانم اشکالی بگیرم زیرا در کل ساخت این نوع بازی ها در این سال های پر از تکنولولوژی های پیشرفته قطعا قصد نوستالژیک دارد و افرادی هستند که برایشان بسیار جذاب می باشد .

حال در ادامه نیز اگر بخواهیم بحث جلوه های صوتی یعنی موسیقی را به میان بیاوریم باید بگوییم اینجا نیز بازی کاملا متوسط عمل کرده و شاید از نظر من موسیقی شما را خسته کند ولیکن ایرادی نمی توان به آن گرفت زیرا آن نیز کاملا نوستالژیک و بر پایه سبک این بازی می باشد و تا آخر بازی نیز تغییر خاصی نمی کند .

حال نوبتی هم که باشد نوبت سبک خود بازی است و کاری که شما باید در آن انجام دهید دقیقا همان قسمتی که شما منتظر آن بودید . اینجا در ابتدا شما می توانید میزان سختی و آسانی این بازی را مشخص کنید طوری که مراحل بخش آسان این بازی خیلی سریع تر تمام می شود و مرحله متوسط آن ، دشمنان در بازی کمی سخت تر و بیشتر می شوند و در قسمت سخت این بازی همه این مواردی که عرض کردم از دشمنان و سخت شدن جان آن ها گرفته تا حساس شدن جان شما پیشرفت خواهد کرد و کاری می کند که شما کاملا معنای چالش را در این بازی متوجه شوید . اما در بخش کلی مراحلی وجود دارد که شما باید این مراحل را پشت سر بگذارید مراحل به صورت سیاره برای شما در آمده اند که بعد از گذراندن مراحل آن سیاره ، سیاره بعدی باز خواهد شد و شما می توانید با وجود اینکه ذخیره شده به مرحله بعد بروید .

و اما خود بازی به این گونه است که شما باید یک سفینه یا جت فضایی جنگی را کنترل کنید که در فضا معلق است و می تواند به بالا و پایین حتی چپ و راست برود البته همگی به صورت دو بعدی می باشد . ولیکن غیر از کنترل این سفینه جنگی شما مسئولت دیگری هم دارید و این مسئولیت تیر اندازی به دشمنان است اینطور که بازی شما را به صورت خودکار به جلو می برد و شما یکی از کار هایی که باید برای پاس کردن مرحله انجام دهید تیر اندازی می باشد . این تیر اندازی به صورت رگباری است و شما باید دشمنان را هدف قرار دهید و با تیر اندازی از بین ببرید در کنار آن موضوع مهم تری وجود دارد به نام جاخالی دادن که اهمیت آن خیلی خیلی زیاد است طوری که اگر شما خوب جای خالی ندهید جانتان با تیر اندازی دشمنان تمام می شود و از بین خواهید رفت . تمام چالش این بازی دقیقا به همین صورت است امیدوارم که از این بازی لذت کافی را ببرید و بتواند برای مدت کافی شما را سرگرم سازد .

5

5

مزایا

  • خلاقیت در بک گراند
  • مکانیک حرفه ای
  • چالش های جدید و متفاوت
معایب

  • موسیقی خیلی ساده
  • ایجاد انگیزه کم

0

0

0

0

0

گرافیک - 3.5
گیم پلی - 6.5
داستان - 6.5
موسیقی - 3

4.9

User Rating: Be the first one !

درباره‌ی HoseinKazemi

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Cryptmaster

من هرگز تاکنون یک بازی نقش آفرینی مانند Cryptmaster را تجربه نکرده بودم و اگرچه …