خانه / Reviews / نقد و بررسی بازی Pneumata

نقد و بررسی بازی Pneumata

در طول یک سال گذشته برخلاف میل خودم، معمولا در مورد استفاده از تابلوهای راهنمایی که بیش از حد در بازی‌های ویدیویی به کار گرفته می شوند، با دیگر منتقدین وارد چند گفتگو شده‌ام. بازیهای اخیر مانند Final Fantasy VII Rebirth، DLC Separate Ways برای بازسازی Resident Evil 4 و Still Wakes the Deep، محیط‌های خود را با رنگ زرد رنگ آمیزی کرده‌اند تا مسیرهای حیاتی خود را مشخص کنند. برخی از مردم این را توهین به هوش آنها می دانند و برخی دیگر نیز این عقیده را ندارند.

برعکس، اگر به دنبال این هستید که یک بازی بدون تابلوی راهنما چگونه به نظر می رسد، Pneumata را بررسی کنید. زیرا این بازی علاقه ای به گفتن به شما ندارد که کجا بروید یا چه کاری باید انجام دهید، تا جایی که من موفق شدم چندین بار بدون تلاش مراحل آن را به ترتیب بررسی کنم. به نظرم این بازی قبل از انتشار به تست های بیشتری نیاز داشته است که متاسفانه انجام نشده اند.

Pneumata که توسط توسعه دهنده انفرادی Antonio Alvarado ساخته شده، یک بازی ترسناک بقای اول شخص است که از عناوین برجسته ای مانند Resident Evil، Outlast و Condemned: Criminal Origins الهام گرفته است. این یک تجربه ناب است که مستقیماً برگرفته از دفتر خاطرات رویایی Brian Yuzna است که در شهر کوچکی اتفاق می افتد که توسط یک آلاینده ناشناخته احاطه شده است.

در داستان این بازی شما نقش دیوید هرناندز را بر عهده می گیرید، یک کارآگاه خصوصی که به دنبال همسر گم شده خود Jamie می گردد. تحقیقات دیوید به بن بست رسیده است، اما روزی یک نفر نوار ویدئویی را در اختیار او می گذارد که او را به سمت میلتون، میسوری هدایت می کند.

وقتی دیوید به میلتون می رسد، متوجه می شود که بیشتر شهر متروکه است. کلیسای آن محل قتل عام اخیر است، جاده‌ها با ماشین‌های خراب پر شده است و هر بازمانده‌ای که پیدا می‌کند، به شدت جهش یافته و قصد حمله به او را دارد. در این شرایط دیوید باید در راه بازگشت به خارج از شهر مبارزه کند و در عین حال به دنبال سرنخ هایی در مورد جیمی باشد.

از لحاظ گیم پلی، Pneumata کمی شبیه به نسخه های اخیر Resident Evil است. شما مهمات را حفظ خواهید کرد، پازل های محیطی را حل می کنید و کمی عقب نشینی می کنید. اگرچه برای کاوش، اغلب گم می شدم. ای کاش توسعه دهندگان نقشه‌ای را تعبیه می‌کردند که به کمک آن می‌توانستید راه را پیدا کنید. دیوید یک تفنگ دستی و ساچمه ای دارد و می تواند یک تفنگ دستی نیز پیدا کند، اما شما کارهای زیادی را در Pneumata در محدوده سلاح های نزدیک برد انجام می دهید. می توانید از خفاش ها، لوله ها، بطری های شکسته یا تبر آتش استفاده کنید.

وحشت اصلی این بازی از گم شدن و ناامیدی نشات می گیرد، این یک بازی است که دوست دارد شما را به گوشه ای ببرد، با ظاهر شدن ناگهانی گروه های کوچک هیولاها یا راهروهایی که با تاول های انفجاری پوشیده شده اند. هر محیطی که وارد می‌شوید خونی، پوسیده یا نیمه ویران است.

یکی از بزرگترین مشکلات من در حین انجام این بازی، هوش مصنوعی ضعیف دشمنان بود که اغلب مسیر مسیر خود را گم می‌کردند و یا اینکه اغلب موقعیت زامبی‌ها را هنگام بارگذاری یک سیو بارگذاری نمی کرد. همچنین به نظر می رسید که بازی از اینکه مکانیک مخفی کاری داشته باشد غافل می شود، زیرا دشمنان می توانستند موقعیت من را از فاصله دور هم ردیابی کنند، حتی در حالتی که هیچ صدایی ایجاد نمی کردم. همچنان باید فضای موجودی خود را نیز مدیریت کنید. شما همچنان باید فضای موجودی خود را نیز مدیریت کنید زیرا محدودیتی برای مقداری که می توانید حمل کنید وجود دارد و من هیچ راهی برای افزایش آن پیدا نکردم.

گرافیک کلی Pneumata خوب است و نورپردازی مناسب است. موتور گرافیکی به کار رفته در طراحی محیط های بازی، Unreal Engine 5 است که به لطف آن، خلق لحظات بسیار تاثیرگذاری با اتمسفر گیرا و ترسناک ممکن شده است. اما در بسیاری از مواقع، محیط های بازی کمی تاریک است و شما از اینکه نمی توانید به درستی ببینید ناامید خواهید شد. متأسفانه، بسیاری از مشکلات صوتی وجود دارد که توجه شما را به خود جلب می کند. صدا برای من آزاردهنده ترین جنبه این بازی است، صدای گفتاری به طرز وحشتناکی آرام است، در حالی که جلوه های صوتی بسیار بلند هستند.

در پایان باید اعتراف کنم من در ابتدا تمایل زیادی به صرف نظر کردن از بازی Pneumata داشتم، زیرا به عنوان اولین پروژه از یک توسعه دهنده انفرادی امیدی به آن نداشتم، اما با اینحال بازی را تا آخر انجام دادم. نمی‌دانم آیا آلوارادو تمام زحمت و وقت خود را روی این بازی صرف کرده یا نه، اما در وضعیت فعلی‌اش، Pneumata فقط ارزش نگاه کردن به افراد متعصب و سرسخت ترسناک بقا را دارد. کاملا مشخص است که این بازی پتانسیل زیادی دارد، اما من نمی توانم صادقانه آن را توصیه کنم.

5

5

مزایا

  • طراحی اتمسفر و دنیای بازی هر دو عالی هستند و واقعا مخاطب را میخکوب می کنند
  • مدل تفنگ ها ظاهر خوبی دارند و استفاده از آن حس بسیار خوبی به شما می دهند
  • روی کنسول های جدید عملکرد فنی خوبی دارد
  • توسعه دهنده واقعاً سعی کرده به بازی هویت بدهد
معایب

  • هوش مصنوعی دشمنان افتضاح است
  • با اینکه مکانیک مخفی وجود دارد، ولی به کارگیری آن تاثیر چندانی ندارد
  • صداگذاری خیلی بد است
  • اغلب کات سین ها اجباری هستند و گزینه ای برای عبور از آنها وجود ندارد
  • اکثر محیط های بازی بیش از حد تاریک هستند

0

0

0

0

0

گرافیک - 7
گیم پلی - 6
داستان - 6.5
موسیقی - 5.5

6.3

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی PICO PARK 2

بازی PICO PARK 2 را می‌توان خیلی چیزها نامید، اما طبق تجربه چند ساعته ای …