The Ancients یک بازی استراتژی 4X در مورد شبیه سازی زندگی انسان های اولیه است که پیدایش حیات قبل از شکل گیری شهرها و تمدن را نشان می دهد. این عنوان سعی میکند ژانر معمولی 4X را با رویکرد عشایریتر ترکیب کند و موضوعی بسیار تاریخی و آموزشی دارد که امیدوار است اطلاعاتی در مورد اینکه همه ما از کجا آمدهایم را به شما آموزش دهد. در حالی که بازی هنوز در دسترسی زودهنگام استیم است، متوجه شدم که میزبان انبوهی از باگها و ویژگیهای توسعه نیافته است و احساس می کنم قبل از ورود به این مرحله آزمایشی، زمان بیشتری را در مرحله تولید می گذارند.
تاکنون عناوین مشابه متعددی را تجربه کرده ام که با وجود دسترسی زودهنگام، عملکرد بسیار بهتری نسبت به یک نسخه کامل داشتند و بهینه سازی آنها در حدی بود که می توانستید با دیدگاه یک بازی کامل به آنها بنگرید. اما احساس می کنم این مساله در مورد بازی The Ancients صدق نمی کند و توسعه دهنده GorillaSoftWorks باید زمان بیشتری را صرف برطرف کردن باگ ها و مشکلات متعدد این بازی می کرد. در ادامه با نقد و بررسی این بازی از طرف تیم IRG Review با ما همراه باشید.
از نظر گیم پلی، این یک بازی استراتژی 4X بدون المان های ژانر شهرسازی است و اگر بازی Humankind را انجام داده باشید، در اینجا با سایر مکانیزم ها آشنایی کامل خواهید داشت. در این صورت، شما تصوری از نحوه انجام بازی The Ancients دارید: نقشه را مرور کنید، منابع را جمع آوری کنید و سعی کنید قبیله خود را در خطرات طبیعی جهان از دست ندهید در حالی که از یک گروه عشایری به یک قبیله پیشرفته تر تبدیل می شوید.
در مجموع دو حالت کمپین و سندباکس در این بازی وجود دارند که هر کدام دارای دو حالت آموزشی جداگانه هستند که کلیات گیم پلی را به خوبی شرح می دهند. در حالت کمپین یک داستان معمولی را دنبال می کنید که چگونگی شکل گیری یک قبیله را بازسازی می کندو اما در حالت سندباکس، هر بار که بازی میکنید تجربه متفاوتی را به شما ارائه دهد.
این بازی دارای درخت فناوری معمولی 4X شما و همچنین مکانیک های ظریف تری است، مانند مدیریت سلامت اعضای قبیله فردی و توسعه پویا زبان و فرهنگ قبیله ای که هدایت آن را بر عهده دارید. گیم پلی تقریبا خوب است و صادقانه بگویم که این تنها چیزی است که باید در مورد آن بگویم، زیرا بسیاری از باگ ها و اشکالات بازی باعث می شود تلاش برای درک بازی بسیار سخت شود.
از نظر گرافیکی، بازی بی کیفیت و بسیار زشت است. حتی اگر جزئیات گرافیک را روی حالت Epic تنظیم کنید، کمی بهتر به نظر می رسد، اگرچه بهینه سازی ضعیف می تواند باعث کاهش جدی در نرخ فریم شود که بر سرعت حرکت قبیله شما در نقشه تاثیر می گذارد. بزرگترین مشکل گرافیک، بافت ها و زمین صاف آن است. همه چیز قهوه ای و زشت است و به نظر می رسد که از کاغذ ساخته شده است، به جای اینکه شبیه یک محیط واقعی باشد که قبیله شما در آن حرکت می کند.
البته این اوضاع در زیست بوم های جنگلی کمی بهتر می شود، اما هنوز هم بسیار بد و ناسازگار به نظر می رسد. کوهها، درختان و سایر تغییرات محیطی چندان باکیفیت نیستند و به طور کلی، جهان بسیار ساختگی به نظر میرسد، که با توجه به تمرکز روی واقعگرایی بازی، عمدی به نظر نمیرسد.
از طرفی دیگر، رابط کاربری چیزی است که من دوست دارم در طول زمان توسعه The Ancients تغییر کند. این بازی از یک رابط کاربری ساختگی برای تقلید از هنر غارنشینی قبایل بشری ماقبل تاریخ استفاده می کند. اعتراف می کنم که این یک ایده منحصر به فرد و کمی جذاب است. با این حال، در عمل، حداقل نحوه استفاده از آن در بازی، به نظر من یک جورهایی زشت و ناخوشایند است. گاهی اوقات، گشت و گذار در محیط کمی گیج کننده است و خواندن متن وقتی ظاهر می شود دشوار است.
کاملا واضح است که بازی The Ancients پتانسیل بالایی دارد و در بطن خود، از ایده بسیار خوب استفاده کرده است، اما متاسفانه در مرحله اجرا با مشکل مواجه شده است و حتی در حال حاضر، باگ های زیادی در بازی وجود دارد که روی تجربه لذت بخش آن تاثیر مخربی گذاشته اند. البته این موضوع با توجه به اینکه بازی به صورت Early Access در استیم منتشر شده، کاملا قابل درک است. با این حال همچنان می توانم The Ancients را به همه علاقمندان به بازی های استراتژیک و مدیریتی توصیه می کنم و اگر مدتی صبر کنیم تا توسعه دهندگان با انتشار بروزرسانی هایی، مشکلات بازی را برطرف کنند، بسیار بهتر خواهد بود.
- از یک ایده منحصر به فرد استفاده می کند و روی آموزش یک دوره تاریخی تمرکز می کند
- تغییرات منحصر به فرد و جالبی در ژانر استراتژی 4X ایجاد می کند که باعث می شود بیشتر شبیه یک شبیه ساز قبیله ای کهن باشد
- قابلیت پخش مجدد خوبی دارد
- انبوهی از باگ ها و اشکالاتی که می توانند بازی را غیرقابل اجرا کنند
- گرافیک سطح پایین و رابط کاربری ناخوشایند است
- به طور کلی، این یک بازی توسعه نیافته است که احساس میکند حتی قبل از انتشار در دسترسی اولیه به زمان بیشتری نیاز دارد