تاثیر عمیقی که سری بازیهای کلاسیک Castlevania روی عناوین بعد از خود گذاشتند را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت و در واقع هیچ راهی برای اجتناب از ذکر نام آن وجود ندارد. این فرانچایز به همراه سری Metroid باعث ظهور یک ژانر کاملا جدید در دنیای بازیهای ویدئویی به نام مترویدوانیا شدند که حتی در بازیهای امروزی و مدرن این مورد استفاده قرار می گیرد. طی سال های اخیر عناوین بسیار زیادی با الهام فرانچایز کسلوانیا ساخته شده اند که بازی Toziuha Night: Dracula’s Revenge یکی از آنها محسوب می شود. این یک کپی از پلتفرمرهای کلاسیک سبک hack ‘n’ slash شرکت کونامی از سال 1986 اس که توسط یک توسعه دهنده نیکاراگوئه ای به نام Danny Garay طراحی و ساخته شده است.
او یکی از طرفداران بازی های کلاسیک-وانیا است و تنها توسعه دهنده این بازی فوق العاده محسوب می شود. مکانیک های گیم پلی، طراحی سطح، دشمنان و حال و هوای کلی Toziuha Night تقریباً مشابه سری کسلوانیا است و مطمئنا از تجربه آن لذت خواهید برد. این بازی توسط یک گیمر قدیمی برای گیمرهای سبک مدرسه قدیمی توسعه یافته و این سوال که آیا شخص دیگری به غیر از این نوع گیمرها می تواند این عنوان را بازی کند؟ پاسخ احتمالاً «خیر» است، اما این بدان معنا نیست که این جواهر مستقل سرگرمکننده نیست.
برخلاف بازی Blazing Chrome که به شدت تحت تأثیر سری Contra کونامی قرار داشت، اما در نهایت مستقل بود و سبک خاص خودش را داشت، Toziuha Night: Dracula’s Revenge را به راحتی میتوان یک شبیه ساز کمی تغییر یافته از Castlevania در نظر گرفت. شباهت ها به حدی است که کمپانی ناشری مانند نینتندو که در حال حاضر خارج از کشور محل زندگی دنی گارای است، تصمیم گرفت این بازی را برای کنسول نینتندو سوئیچ منتشر کند. زیرا این عنوان قبلا در سال 2022 برای رایانه های شخصی منتشر شده بود. قهرمان داستان بازی Toziuha Night: Dracula’s Revenge یک زن به نام Xandria است، او یک شلاق آهنین در دست دارد و خفاشها، اسکلتها، غولها، زرههای شیاطین، جمجمههای آتشافشان و غیره را از پا در می آورد و هدفش یافتن دراکولا و پشت کردن به خونآشام ها است.
اگر نگاهی به تصاویر بازی داشته باشید، متوجه می شوید صداگذاری، حال و هوا، گیم پلی این عنوان مانند یک بازی Castlevania است و اگر قبلاً آن را متوجه نشده اید، این جمله را به عنوان نوعی تمجید در نظر بگیرید. در بحث بازیهای ویدئویی وقتی صحبت از اصالت به میان میآید، برخی عناوین به شدت آسیب میبیند، زیرا تقریباً هیچ چیز جدیدی را به میز نمیآورد و این در مورد بازی Toziuha Night: Dracula’s Revenge نیز صدق می کند.
تنها تفاوت بزرگ این عنوان با سری کسلوانیا این است که تمرکز سنگین تری روی روایت داستان دارد که حول محور کیمیاگران آهنین و نبرد آن ها با خون آشام ها می چرخد. این داستان به شیوهای رمان بصری از طریق پرترههای ساده شخصیتها روایت میشود و محتوای بسیار مناسبی دارد، با چند غافلگیری خوب در طول مسیر، اما طرح نوشته از کیفیت متوسطی برخوردار است و نیاز به تصحیح دارد و بنابراین به راحتی قابل چشم پوشی است.
در مورد گیم پلی نیز می توان گفت شالوده اصلی آن از فرانچایز کسلوانیا تبعیت می کند؛ شما به سمت راست می روید، با شلاق به دشمنان ضربه می زنید، به مشعلها با شلاق ضربه بزنید تا مانا را که میتوان با سلاحهای ثانویه قابل پرتاب استفاده کرد، به کار گیرید، از تلهها و گودالهای بیپایان اجتناب کنید و سپس با یک رئیس مبارزه کنید.
در مورد گرافیک این بازی می توان گفت که جلوه های بصری آن عالی به نظر می رسند – نه فقط در مورد مدل های دوبعدی که واقعا خوب هستند، بلکه خود پس زمینه ها نیز به تنهایی می توانند نظر شما را جلب کنند. باز هم تاکید می کنم هیچ چیز جدیدی برای تماشا در این بازی وجود ندارد، زیرا این عنوان همچنان به کپی برداری از Castlevania ادامه می دهد، از “جنگل” مقدماتی بازی و سرزمین های مهتابی ترانسیلوانیا گرفته تا غارهای تیره و اتاق ها و راهروهای باشکوه قلعه دراکولا، مشابه همه اینها را قبلا دیده اید و البته برای تماشا کاملا دلپذیر هستند.
ایده استفاده از گرافیک به سبک عناوین قدیمی خوب است، اما حیف که بسیاری از اشکالات و مشکلات طراحی وجود دارد که به طور جدی بر روی تجربه تأثیر می گذارد. موسیقی نیز بسیار خوب است، اگرچه فاقد آن جذابیت اضافی از آثار کلاسیک مانند بازیهای Bloody Tears و Vampire Killer است. ولی با سبک سمفونی خود به خوبی می تواند حال و هوای بازی را تغییر دهد.
به عنوان نتیجه گیری می توان گفت Toziuha Night: Dracula’s Revenge سعی می کند تقریباً در بیشتر جنبه ها با منبع الهام خود یکسان باشد و در نتیجه در حین تجربه آن، احساس میکنید به جای یک بازی کاملاً جدید، یک نسخه Castlevania را دوباره بازی میکنید و این واقعیت که کنترلهای مشابه، قدیمی و فوقسرسختی را دارد، می تواند برای کسانی که حوصله بازگشت به بازیهای دهه 80 را ندارند، آزاردهنده باشد. با این اوصاف، اگر مایل به تحمل سختی های بالا هستید و اگر با چیزی نسبتا ساده موافق باشید، با Toziuha Night یکی از بهترین پلتفرم های اکشن دوبعدی سال را تجربه خواهید کرد.
- گیم پلی بسیار منسجم
- سبک هنری بسیار ساده و در عین حال خیره کننده
- موسیقی به سبک سمفونیک اصلی
- ادای احترام شایسته به سری کلاسیک Castlevania
- کنترل های لمسی کاملاً قابل تنظیم
- برخی مشکلات مربوط به بخش طراحی
- نسبتا کوتاه است
- درجه دشواری بسیار بالا