خانه / Reviews / نقد و برسی Potentia

نقد و برسی Potentia

هیچ جوره نمی توان منکر این شد که سری بازی های last of us یکی از بهترین بازی های سبک اکشن ادونچر و حتی یکی از بهتری بازی های ساخته شده در بین تمامی سبک ها هستند ولی آیا کلون هایی که از این سری بازی ها ساخته می شوند نیز می توانند جذابیت های آن را تکرار کنند یا این که رسیدن به موفقیت های لست آف آس به همین راحتی ها هم نیست و صرفا شباهت ظاهری کفایت نمی کند؟ با نقد و برسی بازی Potentia همراه تیم نقد و برسی بازی های رایانه ای irg review باشید.

Potentia یک اثر اکشن ادونچر می باشد که  استودیوی بازی سازی NURENDSOFT: Jordi Ramon Games ساخت آن را برعهده گرفته است و استودیوی Jorge Ramon Puig نیز به عنوان ناشر این بازی برگزیده شده است. این بازی در تاریخ یازدهم فوریه ی سال ۲۰۲۱ عرضه شده است و به صورت انحصاری برای رایانه های شخصی موجود می باشد. اگر قصد تهیه ی این بازی را دارید باید بدانید که دو نسخه از بازی موجود می باشد. اولی دموی بازی می باشد که به صورت رایگان در دسترس می باشد و دیگری نسخه ی اصلی بازی به قیمت ۲۰ دلار می باشد.

داستان بازی از یک تراژدی شروع می شود. آشنا است نه؟ همه چیز به خوبی و خوشی پیش می رود و ناگهان بوم!‌ همه چیز نابود می شود و می سوزد. این اولین کات سین بازی می باشد و ماجرا از سه سال بعد شروع می شود جایی که باید تلاش کنید تا زنده بمانید. داستان بازی بسیار کلیشه ای و صد البته تقلیدی می باشد و به هیچ عنوان نمی تواند تا انتها شما را درگیر کند و پیشنهاد می کنم شما هم خیلی پیگیر آن نباشید.

گیم پلی بازی نیز یک اثر مشابه منبع اصلی تقلید بازی می باشد و در آن یک سری شوتینگ و مخفی کاری را شاهد هستیم که البته به هیچ عنوان به کیفیت محصول ابتدایی نمی رسد و حتی گاهی در حد استاندارد های بازی های ویدیویی نیز دیده نمی شود. متاسفانه بازی بسیار خشک می باشد و در این بخش حتی از همان بیسکوییت معروف هم پیشی می گیرد و به هیچ عنوان نمی توانید بازی را به راحتی تجربه کنید.

انیمیشن هایی که برای بازی در نظر گرفته شده است فاجعه می باشد و حرکت لب ها و صورت و … به هیچ عنوان با هم نمی خواند و از طرفی وقتی که با شخصیت اصلی بازی در محیط های آن گشت می زنید احساس می کنید که استخوان های او هنگی از بتن ساخته شده اند و به سختی می تواند مفاصل خودش را تکان دهد. بازی اما در بحث هنری بسیار خوب عمل کرده است و اگر آن را بر روی تنظیمات گرافیکی بالا تجربه کنید نورپردزای خوب آن و سطح کیفی تکسچر های بازی برای شما بسیار واضح و پرجزئیات خواهد بود و این شاید تنها نکته ی مثبت بازی می باشد.

بازی در بخش موسیقی و صوتی نیز عملکرد متوسطی داشته است و به فاجعه بودن بخش انیمیت و گیم پلی نمی رسد ولی باز هم نمی توان از این بخش از بازی به عنوان یک نکته ی مثبت یاد کرد. صداگذاری بازی البته در حد فاجعه می باشد و دیالوگ هایی که برای بازی در نظر گرفته شده است بسیار آبکی و سطحی می باشند و به هیچ عنوان نمی توانند مخاطب خودشان را راضی نگه دارند.

Potentia یک بازی بد است و هیچ کس نمی تواند این موضوع را در بازی کتمان کند. دیالوگ های سطحی ، صداگذاری ضعیف ،‌ انیمیشن و گیم پلی خشک و … از دلایلی هستند که چرا هرگز نباید به این بازی نزدیک شوید و حتی نباید صفحه ی فروش بازی را در استیم نگاه بیندازید. در هیچ صورتی این بازی برای تجربه پیشنهاد نمی شود و به نظر بهتر است تا به سراغ تجربه ی خود last of us بر روی پلی استیشن بروید و یا یک بازی مشابه را بر روی رایانه های شخصی خود اجرا کنید.

از این که با نقد و برسی بازی اکشن ادونچر Potentia همراه تیم نقد و برسی آی آر جی ریویو بودید سپاسگزاریم و امیدواریم که توانسته باشیم در این نقد و برسی اطلاعات مفیدی در اختیار شما بگذاریم.

5

5

مزایا

  • گرافیک فنی و هنری فوق العاده
معایب

  • تمامی بخش های بازی جز گرافیک

0

0

0

0

0

گرافیک - 8.5
گیم پلی - 2
موسیقی - 3
داستان - 3

4.1

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

نقد و بررسی بازی Stunt Paradise

پس از بازی کردن یک عنوان مستقل با مضمون زامبی ها به نام Zombie Derby …