امروز هم قصد داریم تا با هم نگاهی به یک عنوان شوتر کلاسیک بیاندازیم، بازی که در آن برخی از المان های سبک هایی چون مترویدوانیا و روگ لایک به بهترین شکل و به خاص ترین نوع خود قرار گرفته، وجود المان هایی مختلف در بازی باعث شده تا ارزش تکرار بازی به شدت بالا رفته و مخاطب را تشویق به اتمام چندین باره بازی کند، عنوان Weapon of Choice DX در سال 2021 برای پلتفرم های Playstation 4 , Nintendo Switch و همچنین Xbox One منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
بازی شما را در قالب سرباز های مختلفی قرار میدهد که در حال نبرد با بیگانگانی هستند که به زمین حمله کرده و در پی نابودی آن میباشند، در واقع بهتر است بگویم شما کنترل یک تیم را بر عهده دارید که هر بار با یکی از سربازان آن به بازی میپردازید، داستان پردازی مانند بیشتر آثار این سبک چندان قابل قبول و درگیر کننده نخواهد بود، البته این برای عنوانی مانند Weapon of Choice DX نکته منفی بزرگی به حساب نمی آید و تا حدی نیز منطقی است که بازی تلاش خود را برای ارائه ی یک گیم پلی درگیر کننده صرف کند تا داستان. با تمامی این اوصاف بازی شما را دانستن اینکه وظیفه ی نجات بشریت را در مقابل حمله ی بیگانگان دارید وارد صحنه نبرد خواهد کرد، نبردی که از ابتدا تا انتهای آن روند مثبتی را طی کرده و هیچگاه از هیجان آن کم نخواهد شد.
به نظر من شعار Weapon of Choice DX باید این میشد: مرگ نوعی تکامل است، تجربه بازی من را به یاد عناوینی چون Dead Cells می اندازد، و نکته ی شگفت انگیز اینجاست که Weapon of Choice DX اینجاست که بازی به هیچ وجه یک عنوان روگ لایک نخواهد بود و فقط توانسته استفاده های بسیار مثبتی را از برخی از المان های عناوین بزرگ آن داشته باشد، در ابتدا شما یکی از چندین سرباز مختلفی که قابل بازی هستند را انتخاب خواهید کرد، این سربازان از نظر آمار و همچنین برخی از قابلیت ها و سلاح هایشان با یکدیگر متفاوت هستند، شاید در ابتدای بازی انتخاب آن ها با یکدیگر چندان تفاوتی نداشته و آمار و قابلیت های متفاوت آن ها نیز چندان به چشم نیاید، اما با پیش روی در بازی متوجه تاثیر مثبت هر یک از سرباز ها خواهید شد و مرگ، مهم ترین عامل برای انتخاب این سرباز هاست.
در بازی مرگ ناخوشایند نیست، بلکه نوعی تکامل خواهد بود، علی رقم عناوین دیگر که مردن در آن ها میتواند بسیار ناراحت کننده و اعصاب خرد کن باشد، اما Weapon of Choice DX مردن در بازی را بسیار شیرین و امری ضروری برای کامل تر شدن قرار داده است.
شما در طول بازی هر بار که بمیرید، سطح یا مرحله را از ابتدا آغار خواهید کرد، این امر و نبودن چک پوینت ها در طول مراحل شاید آزار دهنده به نظر برسد، اما نکته جذاب بازی اینجاست که با هر بار مرگ با یک سرباز دیگر که به طور اتفاقی به شما داده شده است سطح را شروع خواهید کرد و با پیش روی در بازی و رسیدن به جایی که دفعه ی قبل در آن مرده اید سرباز قبلی را می بینید که زخمی بر روی زمین افتاده است، شما میتوانید آن سرباز را کول کرده و یا به دوش کشیده و اگر موفق شوید سطح را به اتمام برسانید، از میان او و سرباز فعلی تان یکی را برای سطح جدید انتخاب کنید، اما اگر سرباز قبلی را بر دوش کشیده و دوباره در میانه های سطح کشته شدید، دفعه ی بعدی که با سربازی جدیدتر به بازی میپردازید میتوانید یکی از میان آن دو سرباز زخمی را انتخاب کرده و آن را با خود حمل کنید.
البته این روند تکامل وقتی کامل میشود که شما با المان های مترویدوانیایی بازی مواجه شوید، تقریبا تمامی مراحل را میتوان از چندین راه مختلف به پایان رساند که کمترین آن ها دو حالت است، با وجود شروع مجدد بازی میتوانید راه جدیدی را برای پیمودن انتخاب کرده و ممکن است در راه جدید با سلاح ها و یا آیتم های بسیار با ارزشی مواجه شوید، وجود این موارد در بازی بسیار شیرین و لذت بخش خواهد بود و تضمین کننده انجام چندین باره بازی خواهد بود، با این اوصاف عنوان Weapon of Choice DX یکی از بهترین آثار منتشر شده 2021 در سبک شوتر های کلاسیک خواهد بود که ارزش تجربه آن بسیار بالاتر از هزینه ای است که برایش پرداخت میکنید.
- وجود چندین شکل به پایان رساندن مراحل
- سیستم انتخاب سرباز رندوم در صورت مرگ و قابلیت نجات باقی سرباز ها
- درگیری ها جذاب و سلاح های متنوع
- جلوه های بصری فوق العاده
- موسیقی های نچندان با کیفیت